Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 406
  • przebieg 141 300 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2009
  • silnik 3.0 V6 24V
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1474 razy
Data wydarzenia: 12.07.2014
Hamownia
Kategoria: inne
Po namowach kolegi wybrałem się na pomiar na hamowni.
Fabrycznie powinno być 207 KM i 275 Nm a jest 196 KM i 269 Nm.
Wynik troszkę mnie rozczarował, bo po 10 latach i 140 tyś.km. brakuje 11 KM i 6 Nm. Nie wiem czy to dużo czy mało i czy coś będę z tym robił, bo łatwiej chyba zepsuć niż poprawić.
Dodano: 9 lat temu
Do trebuh_b: Co do przebiegu jestem dość pewny. Auto kupione osobiście w Niemczech od 1 właściciela z pełną dokumentacją przy przebiegi 104 tys.km.
Dodano: 9 lat temu
jak na tylu letnie auto to jest zajeb.... iscie . A przebieg 140tys to można w bajki włożyć chyba ze użytkujesz od nowości
Dodano: 9 lat temu
sraty pierdaty zaplony kompresje spaliny...
moze niech od razu remont silnika zrobi z powodu tych paru koni.

kolego, silniki fabrycznie nowe moga juz sie roznic miedzy soba. do tego dochodzi blad pomiaru, warunki pomiaru (cisnienie, temperatura, kalibracja hamowni, ...) gdybys pojechal na inna hamownie, albo mierzyl w chlodny dzien wynik bys mial najprawdopodobniej inny. kiedys mierzylem swojego forda probe na hamowni tzw. renomowanej firmy tuningowej i w trzech probach mialem trzy rozne wyniki (kilka procent roznicy).
zdaje sie, ze do okreslania mocy fabrycznej uzywa sie hamowni silnikowych, a ty mierzysz na podwoziowej. skad wiesz, ze strata nie wynika z dodatkowych oporow w ukladzie jezdnym albo skrzyni biegow?

wszystko w porzadku z twoim silnikiem, nie masz sie co martwic.
Dodano: 9 lat temu
Może i ja tam się nie znam i głupi jestem, ale wydawało mi się, że utrata jednego KM/rok w samochodach to w zasadzie coś normalnego. I nawet powiedziałbym, że nie masz się co martwić, co innego jakby uciekło z 40KM. Zrób to co koledzy niżej doradzili, powinno być lepiej.
Dodano: 9 lat temu
Duzo silnikow z biegiem czasu odbiega od serii. Warto byloby sie przyjrzec kilku drobnym a waznym szczegolom.
- zbadac spaliny. bedzie wiadomo jak przebiega spalanie
tu moga wypadac zaplony, moga byc do wymiany takie swiece np.
- zbadac kmpresje. da to obraz jak tloki trzymaja cisnienie, czy gladzie i pierscienie nie sa zuzyte.i czy te ostatnie nie sa np. zapieczone
- sprawdzic droznosc katalizatora
- sprawdzic stan filtra powietrza


Dodano: 9 lat temu
Jak na dzisięcioletnie auto i na peziota to nie jest źle. Wymień teraz świece, kable, filtry i jedź jeszcze raz, Kilka koni wróci.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl