Wpis w blogu użytkownika
And1WT
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 7433 razy
Data wydarzenia: 30.09.2011
FSO Syrena 607 - niebywałe odkrycie
Kategoria: inne
Były także wersje prototypowe. Najpopularniejszy to zapewne Sport i 110. Mniej znane to wersja laminat i mikrobus.
Ale to co się stało niedawno wstrząsnęło wszystkimi, kto siedzą w temacie Syren i nie tylko ich.
Nagle ktoś odnalazł gdzieś w szopie prototypowy model Syreny 607. Jest to wersja hatchback, która została wykonana na przełomie 1970 i 1971.
Informacji o tym modelu jest dosłownie parę wersów, podobnie z zdjęciami. Brak ważnych danych może trochę utrudnić jej odbudowę, ale i tak cała Polska będzie kibicować. Pojawili się podobno pierwsi sponsorzy.
Tutaj zamieszczam jedyne informacje o tym modelu.
Syrena 607 105F
Po uruchomieniu w FSO produkcji Polskiego Fiata 125p postanowiono
zmodernizować Syrenę przez zastosowanie niektórych elementów licencyjnych. Na
przełomie 1970 i 1971 opracowano konstrukcję i wykonano prototyp samochodu
oznaczonego roboczo "607" Przez zmianę kształtu tylnej części nadwozia
radykalnie poprawiono sylwetkę pojazdu .
Autorami projektu plastycznego byli Zbigniew Wattson i Zygmunt Grochowski, a
konstruktorem prowadzącym inż. Stanisław Łukaszewicz. Rozstaw osi zwiększono
do 2500 mm. Tylna oś została zawieszona na wzdłużnych resorach piórowych
pochodzących z Fiata 125p. W nadwoziu typu hatch-back drzwi boczne
zawieszono na słupkach przednich, a tylne trzecie drzwi na wzmocnionej krawędzi
dachu. Została powiększona powierzchnia szyb bocznych przez obniżenie ich
dolnej krawędzi i wydłużenie okna tylnego. Podjęcie produkcji wiązało się z
wykonaniem zbyt wielu nowych tłoczników, co uznano za zbyt kosztowne.
Ostatnią próbą modernizacji Syreny był model 105 F. W tym przypadku również
zaproponowano zastosowanie większej liczby części i zespołów pochodzących z
rodziny Polskich Fiatów, co wpłynęłoby na podniesie nowoczesności pojazdu i
zmniejszenie asortymentu produkowanych detali. W oparciu o takie założenie
zbudowano w OBR SM samochód prototypowy. Wśród wprowadzonych zespołów
podwoziowych należy wymienić bezpieczna, łamaną kolumnę kierownicy wraz z
zespołem przełączników z PF 126p, stacyjkę z blokadą z PF 125p, koło kierownicy
z Zastawy 1100p oraz samoczynną regulację luzu między szczękami a bębnem
hamulcowym z PF 126p. Wprowadzono także nowe przełączniki na tablicy
rozdzielczej, ręczną pompkę spryskiwacza szyby przedniej i lampkę oświetlenia
tablicy rejestracyjnej zapożyczone z modelu 126p. Najwięcej detali Fiata
zastosowano w nadwoziu. Były to fotele przednie z regulowanym oparciem,
tapicerka kanapy tylnej i poszyć wewnętrznych z materiałów stosowanych w PF
126p, zderzaki wykonane z tego samego profilu. stalowego co PF 126p oraz lampa
oświetlenia tablicy rejestracyjnej i korek wlewu paliwa z tego samochodu. Była to
ostatnia praca związana z rozwojem konstrukcji Syreny. Model 105 F nie został
wdrożony do produkcji.
Ostatnia aktualizacja: 30.09.2011 13:31:50
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
53
komentarze
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Więc u nas też musi...
P.S A jak tam 500, już coś robisz??
Ale Sport też się robi, tylko że bez bazy, wszystko od podstaw...
Ledwo mam $$ na X1/9