Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Astra Cabrio
»
Finał usterki dachu oraz początek przygody z dpf
Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2219 razy
Data wydarzenia: 28.06.2013
Finał usterki dachu oraz początek przygody z dpf
Kategoria: inne
Ponad tydzień temu opisywałem moje przygody z zablokowanym dachem, niewtajemniczonych zapraszam do lektury http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/opel-astra/usterka-dachu-22766/
Na szczęście druga część tej opowieści będzie już krótka i przyjemna. Na przesyłkę z anglii czekałem zaledwie trzy dni robocze. Wczoraj otrzymane części zamontowałem i ku mojemu niedowierzaniu obeszło się bez synchronizowania obu elementów dachu, tuż po zamontowaniu wszystko zaczęło chodzić jak w zegarku. Teraz pozostaje mi tylko czekać na pogodę, aby móc znowu korzystać z uroku kabrioleta.
Niestety przez to, że auto musiało stać ponad tydzień w garażu i robiło tylko krótkie odcinki dał o sobie znać filtr cząstek stałych. Astra wyposażona jest w filtr bezobsługowy (teoretycznie), jeżeli nagromadzi się w nim dużo niepotrzebnych śmieci, włącza się automatyczne wypalanie cząstek stałych. To też miało miejsce u mnie, spalanie w samochodzie na kilka minut znacznie podskoczyło (z 0,7l/h do 5l/h na postoju, oraz dodatkowe kilka litrów na sto kilometrów w trakcie jazdy). Powinno być po problemie, jednak po dojechaniu na miejsce krążąc po parkingu w poszukiwaniu miejsca pojawiła się kontrolka check engine - po podpięciu do komputera wyskoczył właśnie filtr cząstek stałych. Skasowałem błąd i wybrałem się w trasę, zrobiłem 2x60km po autostradzie. Niestety kontrolka znów wyskoczyła i nie mam pomysłu co z tym faktem zrobić dalej. Na chwilę obecną nie ma żadnych objawów zapchanego filtra cząstek stałych, moc auta jest jak najbardziej w porządku. Pytanie do Was - czego mogę się spodziewać i jakie kroki podjąć, aby uniknąć niespodzianek a także niemałych kosztów często związanych z naprawą dpf?
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4
komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Dołączam się do życzeń
W takim przypadku wymień olej silnikowy, w ASO przepłukują też wtedy często silnik podczas wymiany oleju.
Tak jak napisał kolega David, zawsze możesz usunąć dpf, ostatnio dowiadywałem się o to dla kogoś z portalu, w komplecie z chiptuningiem to koszt około 1000 zł.
Ludzie stają się zakładnikami własnego samochodu. A najśmieszniejsze jest to, że w imię ekologi ludzie jeżdżą bez celu autostradami w te i wewte, przepalając bezsensu benzynę, żeby wypalić ten syf z swojego samochodu...