Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra Cabrio » Finał usterki dachu oraz początek przygody z dpf







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
KR
Wcześniej jeździł: Opel Astra Cabrio
  • przebieg 128 000 km
  • rocznik 2006
  • silnik 1.9 CDTI
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2219 razy
Data wydarzenia: 28.06.2013
Finał usterki dachu oraz początek przygody z dpf
Kategoria: inne
Witam wszystkich :)

Ponad tydzień temu opisywałem moje przygody z zablokowanym dachem, niewtajemniczonych zapraszam do lektury http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/opel-astra/usterka-dachu-22766/

Na szczęście druga część tej opowieści będzie już krótka i przyjemna. Na przesyłkę z anglii czekałem zaledwie trzy dni robocze. Wczoraj otrzymane części zamontowałem i ku mojemu niedowierzaniu obeszło się bez synchronizowania obu elementów dachu, tuż po zamontowaniu wszystko zaczęło chodzić jak w zegarku. Teraz pozostaje mi tylko czekać na pogodę, aby móc znowu korzystać z uroku kabrioleta.

Niestety przez to, że auto musiało stać ponad tydzień w garażu i robiło tylko krótkie odcinki dał o sobie znać filtr cząstek stałych. Astra wyposażona jest w filtr bezobsługowy (teoretycznie), jeżeli nagromadzi się w nim dużo niepotrzebnych śmieci, włącza się automatyczne wypalanie cząstek stałych. To też miało miejsce u mnie, spalanie w samochodzie na kilka minut znacznie podskoczyło (z 0,7l/h do 5l/h na postoju, oraz dodatkowe kilka litrów na sto kilometrów w trakcie jazdy). Powinno być po problemie, jednak po dojechaniu na miejsce krążąc po parkingu w poszukiwaniu miejsca pojawiła się kontrolka check engine - po podpięciu do komputera wyskoczył właśnie filtr cząstek stałych. Skasowałem błąd i wybrałem się w trasę, zrobiłem 2x60km po autostradzie. Niestety kontrolka znów wyskoczyła i nie mam pomysłu co z tym faktem zrobić dalej. Na chwilę obecną nie ma żadnych objawów zapchanego filtra cząstek stałych, moc auta jest jak najbardziej w porządku. Pytanie do Was - czego mogę się spodziewać i jakie kroki podjąć, aby uniknąć niespodzianek a także niemałych kosztów często związanych z naprawą dpf?
Dodano: 10 lat temu
Do SoulfirE: Oni są SUPER trendy za nasze pieniądze, a producenci aut fundują nam hybrydy bo wstyd ich nie mieć w ofercie. Tylko kto to kupuje? Na pewno nie Ci co logicznie myślą i "Matematykę" w szkole mieli. Już nie wspomnę o "Środowisku" [smiech2]
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: W 100% podpisuję się pod Twoją wypowiedzią. [up]
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: Dzięki za informacje, czytałem to już przy okazji szukania czegoś o filtrze cząstek stałych w tym silniku, będę musiał kontrolować olej na bieżąco dopóki nie podejmę jakichś drastycznych kroków w celu pozbycia się dpf'a
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Co racja to racja, coraz więcej takich eko-wymysłów, które jedyne co przynoszą to ubytki z portfela. Unikać szerokim łukiem o ile się da...
Dodano: 10 lat temu
Do david2: Taki też jest plan, prędzej czy później pozbyć się dpf'a na zawsze. Póki co jednak poza kontrolką nie daje on o sobie znać, więc jeszcze się tak nie spieszę z wydawaniem pieniędzy.
Dodano: 10 lat temu
Wywal DPFa, i problem z głowy ;)
Dodano: 10 lat temu
zmień fure na benzyniaka
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: [up] [guru] A niech ich wykończy selektywna zbiórka odpadów [smiech2]
Dodano: 10 lat temu
Do Askaron: I słusznie [up] Wywal to czym prędzej!
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: Zło w czystej postaci [rotfl]
Dodano: 10 lat temu
Jeśli masz DPF ten sam co w VW to współczucia. Ja z moim miałem raz prawdziwy problem. Przy mrozach -20 stopni i krótkich trasach zatkał się. Tryb serwisowy i wypalanie wyczyściło go. Jednak po jakimś czasie znowu pojawił mi się błąd chociaż filtr był OK. Generalnie teraz jeżdżę już gdzieś od 7 miesięcy z świecącą się kontrolką DPF(lub gasnącą gdy silnik się rozgrzeje, nie mam pojęcia dlaczego) i mrugającą świec żarowych. Generalnie oleju nie przybywa, a auto nie zachowuje się jak przy przepalaniu. Jak na razie jeżdżę tak aż zacznę zauważać, że coś jest nie tak i wtedy prawdopodobnie filtr wyleci. Nie mam ochoty płacić 50zł za skasowanie błędów które po miesiącu lub dwóch znowu się pokażą a nie informują o awarii.
Dodano: 10 lat temu
Przedwczesna wymiana oleju to też bardzo "ekologiczna" czynność :D
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Trudno się z tym nie zgodzić ;) [up]
Dołączam się do życzeń ;)
Dodano: 10 lat temu
Sprawdź przede wszystkim olej silnikowy, podczas nieprawidłowego wypalania filtra cząstek stałych (np. przerwanie wypalania w cyklu miejskim), do oleju silnikowego potrafi dostać się olej napędowy co może się źle skończyć.
W takim przypadku wymień olej silnikowy, w ASO przepłukują też wtedy często silnik podczas wymiany oleju.
Tak jak napisał kolega David, zawsze możesz usunąć dpf, ostatnio dowiadywałem się o to dla kogoś z portalu, w komplecie z chiptuningiem to koszt około 1000 zł.
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: A miało być lepiej... Zawsze mówiłem, że wszystko co ma "eco" czy "eko" w nazwie jest dla oszołomów. Jak widać jest ich coraz więcej, a do tego mają wpływ na władzę i przepisy. Teraz będzie tylko gorzej. Życzę (co najmniej) opryszczki narządów rodnych wszystkim eco-eko-entuzjastom i eco-eko-debilom. Niech zmieniają świat wg swojego postrzegania "na lepsze" ale za swoje, a nie za nasze.
Dodano: 10 lat temu
A ja się zastanawiam czy "nowoczesne" diesle do czegoś się jeszcze nadają??
Ludzie stają się zakładnikami własnego samochodu. A najśmieszniejsze jest to, że w imię ekologi ludzie jeżdżą bez celu autostradami w te i wewte, przepalając bezsensu benzynę, żeby wypalić ten syf z swojego samochodu...
Dodano: 10 lat temu
Podobna można usunąć filtr - ciągnie to za sobą zmiany w ustawieniach komputera. Na alegro znajdziesz oferty usługi.
Dodano: 10 lat temu
Tylko tydzień "przestoju" powoduje takie reakcje dpf?
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl