Wpis w blogu auta
Opel Vectra
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1741 razy
Data wydarzenia: 26.12.2012
Fimery starszej pani...
Kategoria: awaria
Z uwagi na to że nie jestem polonistą, ani znanym powieściopisarzem, ten wpis będzie krótki, średni, lub jak kto uważa... nie będzie on też wolny od błędów i wad.
Chodzi o naszą vectrę B którą posiadamy w rodzinie od 2006r.
Vectra ta naprawdę nie nastręcza żadnych problemów, jest wierna jak pies, zawsze zwarta i gotowa do drogi. Oczywiście bywały epizody jak wymiana rozrusznika czy drobne naprawy związane z zawieszeniem, ale patrząc na przejechane w naszych rękach 75tys km to autko bez awaryjne moim skromny zdaniem.
Do rzeczy chcę opisać usterkę jaka się pojawiła dokładnie 24.12br. Autko w rękach moich rodziców więc ciężko tu mówić o wcześniejszych obserwacjach w stylu "coś niepokojącego się dzieje z samochodem" Jak to starsi ludzie nic wcześniej nie zauważyli.
Usterka objawiła się tym że podczas jazdy spadły wszystkie wskaźniki na "zero" po czym zapaliły się wszystkie kontrolki i po chwili zgasły a wskazania obrotomierza i prędkościomierza wróciły do pozycji "pracy" w danej chwili. Oczywiście silnik nie zgasł i pracował bez problemu.(jak mi to opowiedziano później)
Do tego dochodzi brak palącej się kontrolki ładowania,na przekręconym zapłonie, oraz na pracującym silniku.(wiem o ile silnik pracuje a jest ładowanie to ta kontrolka się nie świeci)
Dziś to samo, autko zapaliło normalnie, a po przejechaniu kilkuset metrów zegary "spadły" wraz z choinką kontrolek a po chwili wszystko wróciło do normy. Doszło do tego jakieś delikatne "wycie z pod maski" z okolic alternatora czy rozrządu.
Z uwagi na to że bardziej znam się na stolarce odesłałem starszych ludzi do zaufanego elektromechanika. Jak będzie coś wiadomo to "wypocę kolejny wpis w tym temacie.
Może ktoś z was wie o co biega starszej pani z pod znaku Opla?
Witam zainteresowanych, tak więc kabel masowy wyeliminowałem tak mniemam. Zrobiłem jednak test i po odpaleniu silnika zdjąłem plusa z akumulatora i autko zgasło. To samo powtórzyłem na większych obrotach i tak samo klopss. Wychodzi na to że niema ładowania, dosyć głośny "świst" wydobywa się z alternatora na większych obrotach.
Zastanawia mnie to ze szaleją kontrolki i zegary oraz to że nie pali się kontrola ŁADOWANIA czy na zapłonie czy na odpalonym silniku.
Ostatnia aktualizacja: 27.12.2012 15:07:45
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

do kiego: Faktycznie sprawdzę ten kabel masowy i sprawdzę czy coś się poprawiło.