Wpis w blogu auta
Skoda Citigo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2008 razy
Data wydarzenia: 19.08.2014
felgi na zmianę
Kategoria: zmiany w aucie
Przez jakiś czas, korzystając z czasu wolnego, szukałem felg do zimowych opon.
W poprzednim autku (Fabii) miałem zimówki na stalowych felgach, które sam mogłem sobie zmienić bez czekania w warsztacie. Wyważałem poza sezonem za 20 zł. za komplet. Zawsze to kilkadziesiąt złotych w kieszeni. Opony i felgi tak się nie niszczą podczas przerzucania opon i sprawdzania ciśnienia w kołach również odpada.
Na początku myślałem sobie, że kupię na zimę jakieś używane felgi aluminiowe, aby nie rdzewiały. Jednak znajomy wyprowadził mnie z błędu myślenia, że alufelgi bardziej niszczą się przez sól niż stalowe. Oglądałem kilka kompletów alufelg, które były zjechane i kosztowały 500-600 zł. Widziałem ogłoszenia nowych alufelg w granicach 1000-1200 zł. ale okazywało się, że jest to chińszczyzna. Za dobre oryginalne alufelgi trzeba zapłacić 1,5 tys. zł.
Wystarczy w stalowych na zimę nie zakładać kołpaków i nie powinny rdzewieć. Felgi stalowe łatwiej w razie czego wyprostować, wyczyścić i pomalować czy po prostu jedną dokupić. Mniejszy jest też popyt, jeżeli chodzi o amatorów cudzej własności.
Brałem pod uwagę jeszcze to, żeby do tak nowego i rzadkiego autka znaleźć pasujące felgi. 4*100 ET 37. Dużo łatwiej jest znaleźć felgi do fabii, golfa, polo czy pasata.
W większości sklepów komplet oryginalnych stalowych felg kosztowała 700 zł. Ja kupiłem w Warszawie i sam odebrałem za 514 zł.
Co do opon zimowych, jeszcze nie ma sezonu więc poczekam kilka tygodni.
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
49
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Na pocieszenie dodam ze ojciec kupił oryginały vw i tez mało jeździ a po 2 sezonach ranty były pokryte rdza a miejsca w których przychodziły zaciski od kołpaków rdzewiały.
To normalne bo zaciski zdzierały farbę
Stalówki faktycznie mniej się niszczą zimą, choć o aluminiowe też można zadbać, by się nie niszczyły, myjące je odpowiednio często i woskując.
Jednak ja na zimę też raczej pozostanę przy stalówkach, bo opony ma 14" po jednym sezonie i nie chce mi się szukać nowych 15.
Ps. Szkoda, że nie dodajesz fotek do swoich wpisów.