Wpis w blogu auta
Skoda Citigo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2002 razy
Data wydarzenia: 19.08.2014
felgi na zmianę
Kategoria: zmiany w aucie
Przez jakiś czas, korzystając z czasu wolnego, szukałem felg do zimowych opon.
W poprzednim autku (Fabii) miałem zimówki na stalowych felgach, które sam mogłem sobie zmienić bez czekania w warsztacie. Wyważałem poza sezonem za 20 zł. za komplet. Zawsze to kilkadziesiąt złotych w kieszeni. Opony i felgi tak się nie niszczą podczas przerzucania opon i sprawdzania ciśnienia w kołach również odpada.
Na początku myślałem sobie, że kupię na zimę jakieś używane felgi aluminiowe, aby nie rdzewiały. Jednak znajomy wyprowadził mnie z błędu myślenia, że alufelgi bardziej niszczą się przez sól niż stalowe. Oglądałem kilka kompletów alufelg, które były zjechane i kosztowały 500-600 zł. Widziałem ogłoszenia nowych alufelg w granicach 1000-1200 zł. ale okazywało się, że jest to chińszczyzna. Za dobre oryginalne alufelgi trzeba zapłacić 1,5 tys. zł.
Wystarczy w stalowych na zimę nie zakładać kołpaków i nie powinny rdzewieć. Felgi stalowe łatwiej w razie czego wyprostować, wyczyścić i pomalować czy po prostu jedną dokupić. Mniejszy jest też popyt, jeżeli chodzi o amatorów cudzej własności.
Brałem pod uwagę jeszcze to, żeby do tak nowego i rzadkiego autka znaleźć pasujące felgi. 4*100 ET 37. Dużo łatwiej jest znaleźć felgi do fabii, golfa, polo czy pasata.
W większości sklepów komplet oryginalnych stalowych felg kosztowała 700 zł. Ja kupiłem w Warszawie i sam odebrałem za 514 zł.
Co do opon zimowych, jeszcze nie ma sezonu więc poczekam kilka tygodni.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Na pocieszenie dodam ze ojciec kupił oryginały vw i tez mało jeździ a po 2 sezonach ranty były pokryte rdza a miejsca w których przychodziły zaciski od kołpaków rdzewiały.
To normalne bo zaciski zdzierały farbę
Stalówki faktycznie mniej się niszczą zimą, choć o aluminiowe też można zadbać, by się nie niszczyły, myjące je odpowiednio często i woskując.
Jednak ja na zimę też raczej pozostanę przy stalówkach, bo opony ma 14" po jednym sezonie i nie chce mi się szukać nowych 15.
Ps. Szkoda, że nie dodajesz fotek do swoich wpisów.