Wpis w blogu auta
Peugeot 407
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 6040 razy
Data wydarzenia: 12.12.2012
FAP i jazda po mieście
Kategoria: obserwacja
Potrzebny cykl oczyszczania filtra
taki komunikat wysłał do mnie.
A więc:
wyjazd na expresówkę do Cieszyna
3000 obrotów na 4 biegu
10 minut bez zmiany tych obrotów
i
samochód jak nowy (człowiek nawet nie zauważa kiedy silnik traci werwę)
Tak dla pewności, że wszystko jest ok (a raczej jak blisko do jego wymiany) zawitaliśmy w ASO, celem podpięcia do kompa.
Wynik - zaskakujący
Filtr mimo 180000 km wciąż nie osiągnął 50% zapchania
spadek ciśnienia jest 160 Pa (zakres używalności to 60 - 300 Pa) więc przepowiednie, że 180000 km to już absolutna granica nie potwierdzją się. Trzeba tylko (zgodnie z instrukcją) tankować od rezerwy do pełna i powinno być OK
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ikonka filtra plus
recilculation process required
Jak można projektować samochód który w rzeczywistości nie jest przystosowany do ruchu miejskiego.
Dwumasa to też minus, ale skoro teraz można ją zastąpić jednomasowym kołem z tłumikiem drgań skrętnych to jeśli cena auta była by atrakcyjna, byłbym to wstanie zaakceptować.
Turbina moim zdaniem jest najmniejszym problem, koszt regeneracji w granicach 1000 do 1500 zł wydaje mi się wydatkiem akceptowalnym za polepszenie osiągów jakie gwarantuje - a profesjonalnie regenerowane wytrzymują niejednokrotnie dłużej niż fabryczne.
Co ciekawe podobnie jest ze sprzęgłem regenerowane u dobrego polskiego rzemieślnika wytrzymuje często dłużej i lepiej znosi podniesienie momentu obrotowego niż fabryczne.
No ale generalnie z tym że samo nic się nie psuje, to pojechałem... Wszystko może się zepsuć- zużyć
+ dodatkowo troszkę więcej pali, inna reakcja na gaz i dźwięk silnika jak w Hondzie jakiejś (akurat dźwięk mi się podoba:D)
Ale i tak ten filtr to syf.
Nie każdy ma czas i sposobność jechania akurat jak auto chce 15 kilometrów autostradą.
Bo może ktoś we wtorek o 8-ej to stoi w korku a auto każe jechać inaczej i oczyścic filtr lub stanie, hehe.
Pocieszające jest to, że obecne generacje filtrów są często bardziej dopracowane. Renault w swoich dci ma filtr w postaci dodatkowego wtryskiwacza paliwa - gdy pojawi się ikonka na desce rozdzielczej, wystarczy nie wyłączać silnika przez około 10 minut - nie trzeba jechać ze stałą prędkością przez określony czas
Do giernal: czasem kupuje się to, na co jest okazja
A co do samego FAPu, to na szczęście (w porównaniu do DPFu Askarona) jest on bezobsługowy i teoretycznie nie musi nas interesować to co on tam sobie robi :p (no ale dobrze jest mu pomóc jak jest w trakcie przepalania)
Do Salwek: jaki dokładnie pojawił Ci sie komunikat? pamiętasz?