Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Laguna 3.0 V6 Czarna Bestia » [Zamontowane] Fabryczny Filtr Powietrza zamiast Stożka - Naprawiony błąd poprzedniego właściciela!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Laguna
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3701 razy
Data wydarzenia: 17.11.2010
[Zamontowane] Fabryczny Filtr Powietrza zamiast Stożka - Naprawiony błąd poprzedniego właściciela!
Kategoria: zmiany w aucie
Naprawiłem błąd po poprzednim właścicielu, który zamontował stożek. Zamiast niego w Lali będzie teraz kompletna fabryczna obudowa filtra powietrza, zamontuje ją wraz z wizytą u gazownika w celu profilaktycznej regulacji gazu. Dodatkowo jeszcze przed montażem zamontuje klapki anty-wybuchowe, tak na wszelki wypadek.

Dlaczego? Stożek nie daje nic, a nawet szkodzi, nie odseparowany łapie ciepłe powietrze od silnika, jedynie co zmienia to dźwięk, ale ten jeśli chciałoby się "podkreślić" na to wg mnie trzeba byłoby zacząć od zmiany wydechu. Przez ciepłe powietrze moc była mniejsza, a i spalanie przez to wyższe. Także inwestycja powinna wrócić się choćby przy tankowaniu :)

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2011 15:06:42
Dodano: 13 lat temu
Raport spalania przy nowej obudowie filtra powietrza- po mieście na jednej butli zrobiłem 15 km więcej niż dotychczas, za drugim razem 20km więcej. Po mieście to ponad litr miej spalania na 100km. Brak ciepłego powietrza i lepsza mieszanka zrobiła swoje :)
Dodano: 13 lat temu
Wczoraj zamontowałem fabryczną obudowę filtra, jutro odbieram nowy filtr powietrza i prawdopodobnie kupie nowe świece zapłonowe. Różnice widać, zbiera się o wiele lepiej, jest o wiele żywszy dynamiczniejszy niż na stożku, po zamontowaniu nowego wkładu i świec zrobię test czy zmieniło się spalanie auta po tym zabiegu.
Dodano: 13 lat temu
a co sądzicie o klapomikserach?
Dodano: 13 lat temu
Do Jankovic: hmm, z mikserem dobry pomysł, producent podaje, że nie ma strzałów przy jego zastosowaniu - na jakiej zasadzie on działa, że je eliminuje?

ps. czy ten mikser ma jakąś katalogową nazwę?
Dodano: 13 lat temu
Do Jankovic: I wreszcie głos osoby, która ma i zna taki silnik. bo moje rady to troszkę jak "wróżenie z fusów".
Dodano: 13 lat temu
Witam. Zamów sobie oryginalny mixer BRC do tego typu silnika (Z7X760) który montuje się do korpusu przepustnicy bez żadnych przeróbek. Nie masz przepływomierza, więc klapa jest zbędna, z resztą gwizdki antywybuchowe też. Mam tak u siebie i zero problemów.Pozdrawiam.
Dodano: 13 lat temu
Moim zdaniem mikser powinien być za klapą.

Kolejność jak jest u mnie podawałem wcześniej, u mnie działa idealnie. Nie znam dokładnej budowy Twojego dolotu, więc na odległość nie poradzę.

W każdym razie zdrowy rozsądek nakazuje by klapa była umieszczona pomiędzy przepływomierzem a mikserem. Jeśli mikser będzie przed przepływomierzem (nie wiem czy tak się zakłada) to wtedy klapa raczej pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem. Chodzi o to, by ochronić przepływomierz przed ewentualnymi strzałami gazu w dolocie.
Ale takie szczegóły to już należą do tego, kto będzie tą instalację zakładał.
Dodano: 13 lat temu
Kolektor ssący mam metalowy, więc zabezpieczenie w postaci klapy antywybuchowej przy wejściu do przepustnicy w srodku rury powinno zabezpieczyć ewentualny strzał? Tylko gdzie powinien być mikser w takim wypadku? Patrząc od strony filtra powietrza za tą klapą czy może być przed?
Dodano: 13 lat temu
Przepustnicy raczej nie uszkodzisz a reszta zależy od tego jaki masz kolektor dolotowy - a tego na zdjęciach nie widać. U mnie jest aluminiowy, więc mam święty spokój ale z tym plastikowymi to podobno różnie bywa.
Być może przy plastikowym druga klapa jest potrzebna, tego do końca nie wiem, jestem tylko zwykłym użytkownikiem samochodu z gazem.
Dodano: 13 lat temu
Nie da rady podpatrzeć z fotki z galerii? Mam dylemat z zabezpieczeniem i zastanawiam się nad klapą antywybuchowa montowaną w przepływomierz, tylko czy jeśli ewentualny wystrzał zostanie zatrzymany zaraz przy przepustnicy i zostanie cofniety w strone silnika to nic sie nie stanie?
Dodano: 13 lat temu
Patrzę na ten Twój silnik i nie wiem gdzie przepływomierz jest... U mnie to troszkę prościej wygląda.
Chyba musisz na jakimś forum Renault się dowiedzieć.
Ewentualnie mogę polecić gazownika, który zakładał instalację w mojej Alfie. samochód przejechał na LPG 100 tys. km i nie sprawia żadnych kłopotów, więc mogę go polecić z czystym sumieniem.
Dodano: 13 lat temu
I nie bardzo rozumiem tych klap antywybuchowych montowanych w srodku przepływomierza, o co z nimi chodzi? w jaki sposób one chornią przed wystrzalem?
dla przykładu chodzi mi o cos takiego http://allegro.pl/klapa-antywybuchowa-zabezpieczajac-przeplywomier-i1323409873.html
Dodano: 13 lat temu
Fotka z galerii, jeszcze ze stożkiem ?1290331446 , za tym kolankiem jest już przepustnica. Na nim chyba nie da rady nic zamontować jeśli chodzi o jaieś antywybuchy?
Dodano: 13 lat temu


Tu jest chyba taki silnik jak Twój. Możesz wskazać co i gdzie jest?
Dodano: 13 lat temu
Do pantego: U mnie kolejność jest taka:
1 - puszka z filtrem
2 - czujnikiem temperatury
3 - przepływomierz
4 - klapa
5 - mikser
6 - przepustnica
Czyli klapa chroni delikatny przepływomierz. Jak chcesz to mogę zdjęcie zrobić i zobaczysz jak to wygląda.
Na logikę to za tym kolankiem masz przepływomierz, więc najlepsze miejsce na klapę i mikser jest za przepływomierzem (przed przepustnicą.
Zrób może jakieś foto jak te rury w komplecie wyglądają.
Dodano: 13 lat temu
hmm, a gdzie najlepiej byłby umieszczony? U mnie jest tak po środku tego "kolanka" z pierwszego zdjęcia które idzie do przepustnicy, na przeciwko po drugiej stronie wężyk od krokowego. Robić jakieś modyfikacje? Mam drugie kolanko, więc mogę wszystko zmienić. Instalacja zwykła.
Dodano: 13 lat temu
Do pantego: Ja mam instalację II gen , wlot gazu (mikser) jest umieszczony pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem. Klapa tylko jedna - ma chronić przepływomierz.
Dodano: 13 lat temu
Zastanawiam się nad ilością klap anty wybuchowych... Jak myślicie?

PS. a co do nie przemyślanego tuningu, jak to mówią, naklejki na szybę +10KM i 15 Respectu na mieście ;-)
Dodano: 13 lat temu
I przede wszystkim dźwięk spod maski będzie "cywilizowany".
Nie słyszałem 3.0 V6 w Lagunie ale przypuszczam, że będzie bardzo sympatycznie "mruczeć" ;)

Zresztą co tu dużo mówić... Nietrudno znaleźć artykuły opisujące jaki wpływ na pracę silnika ma prawidłowa długość dolotu. W końcu taki a nie inny dolot w każdym samochodzie zaprojektowali ludzie, którzy mają ku temu wiedzę i kwalifikacje. Nie wygląda to tak,że :"tu zrobimy tak, bo się dobrze mieści". To wszystko jest dokładnie wyliczone.
Niestety, pełno jest "tunerów", którzy "wiedzą lepiej" jak podnieść moc i osiągi :D a później trzeba po nich poprawiać.
Mnie też korciło by założyć stożek (mam popękane uchwyty obudowy filtra, uszkodzony rezonator) ale wybiłem to sobie z głowy.
Nawiasem mówiąc większość poważnych awarii w samochodach wynika właśnie z nieumiejętnej eksploatacji bądź niefachowo przeprowadzonych modyfikacji
Dodano: 13 lat temu
Dokładnie :) Pozatym stożki nawet te drogie i markowe przy praktycznie każdym testach obniżają osiągi, jedyna zaleta to, iż przy instalacji gazowej nic nie strzeli, przedemną jeszcze montaż klap antywybuchowych no i nowy filterek powietrza. Podejrzewam, że równica w mocy jak i w spalaniu będzie widoczna.
Dodano: 13 lat temu
I bardzo dobrze. lepiej mieć oryginał niż pseudo stożek. Podoba mi się twój tok myślenia. Pozdrawiam.
Dodano: 13 lat temu
Słuszna decyzja. Laguna to auto, które ma jechać dyskretnie i elegancko. Nawet z takim silnikiem - przyspieszy i objedzie zaskoczonego rywala z "tuningowanego" samochodu.
Stożki zostawmy "tunerom" ;)
Dodano: 13 lat temu
No to teraz wymieniać i cieszyć się z jeszcze lepszych osiągów i niższego zużycia. Pozdrawiam i szerokości
Dodano: 13 lat temu
Czekamy na zmianę.
Dodano: 13 lat temu
brawo! takie podejście się chwali :)
a nie na siłe ładowanie stożka bez zrobienia przemyślanego porządnego cai - gdzie efekty zupełnie odwrotne od oczekiwanych ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
40 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl