Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Polo Highline DSG 7-Gang » Emocje opadły - czas na plusy i minusy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
Dodano: 16 lat temu
Blog odwiedzono 1367 razy
Data wydarzenia: 31.10.2009
Emocje opadły - czas na plusy i minusy
Kategoria: obserwacja
W trakcie podrozy z Warszawy do Krakowa udalo mi sie wychwycic kilka plusów i minusow "minigolfa". Latwiej by powiedziec ze w tlumie plusow udalo mi sie wychwycic pare minusow bo przewaga plusow jest zdecydowana.

Stylistyka.
Mowienie o stylistyce w przypadku Polo do niedawna przychodzilo by z trudem, jednak ta generacja prezentuje zupelnie inne i swieze podejscie. Koniec z kluchowatymi oblosciami, tu widzimy ostre i zadziorne linie. W srodku jest wiele ladnych chromowanych wykonczen. W lusterkach cienki gustowny diodowy pasek kierunkowskazow. Brawo!

Silnik.
Troche dieslowski odglos przy zimnym starcie - dziwne. Od 140 robi sie raczej glosno. Do masy auta dobrany niemal idealnie. Szczegolnie ze jest najmocniejszy w ofercie - wydawalo by sie ze najmocniejsze silniki zwykle prezentuja nadmiar i rozrzutnosc, tu Polo jest wyjatkiem. Malo pali i zbiera sie do 100kmh nie dorzej od mojej Submaryny. Na Gierkowce mialem wg komputera 6,0 l/100km.

Fotele.
Wygodne, sportowe, glebokie - wypas, ladnie wygladaja na dodatek!

Extrasy.
* Fajny pomysl z wyciszaniem radia przy wrzuceniu wstecznego biegu. Bo z radiem moglbym nie uslyszec ostrzezenia parktronika! To powod dla ktorego wyposazenie dodatkowe najlepiej zamawiac jeszcze w fabryce.
* Podobnie koniec ze sterczacymi zza tapicerki czujnikami ruchu. Te sa zintegrowane w podsufitce.
* Minus za pomysl umieszczenia tempomatu na przelaczniku za kierownica. Funkcja Cancel znajduje sie w jakims makabrycznym miejscu.
* Pierwszy raz widze auto z automatem ktore grzecznie podpowiada ze zanim wlacze bieg powinienem nacisnac hamulec (pojawia sie taki zielony bucik na wyswietlaczu) - wyraz dbalosci

Schowki.
Wielki plus za miejsce na duza butelke w drzwiach. Plus za szuflady pod fotelami. Minus za brak podrecznego pojemnika na wrzucenie np. komorki (jest szczelina pod radiem ale raczej niewygodna i za waska na moja lape)


ciąg dlaszy nastąpi



Dodano: 15 lat temu
Nowa polówka to rzeczywiście udane autko.
Smaczki o których piszesz są bardzo fajne i widać, że powoli różne tego typu rzeczy schodzą do niższych klas.
Ja u siebie zdziwiłem się w momencie kiedy przy wybieraniu głosowym na telefonie, wyłączył się mocno dmuchający nawiew, żeby nie zakłócać. A przy spryskiwaniu szyby w temp poniżej 5st. C, włączył się mocny nadmuch na szybę, żeby nie przymarzło.
Do tego takie bajery, jak odparowywanie tarcz hamulcowych po przejechaniu przez wodę, poprzez delikatne zbliżenie klocków (nieodczuwalne przez kierowcę). Aż dziw, że takie rzeczy kombinują.
Dodano: 16 lat temu
Do janek: mialem cancel osobno i przywracanie tez bylo i wszystko na kierownicy
Dodano: 16 lat temu
Do Spiller: w tym pasku zrobili oddzielną manetkę do tempomatu. IMHO też bezsensu.
Większość ma tak " alt=""/>

Uwierzcie - idzie się przyzwyczaić.

Porównując do innych tempomatów - czy w Murano miałeś reset - powracanie do ostatniej prędkości? Podobno to nie jest std.
Dodano: 16 lat temu
no wlasnie - cancel poprzez popchniecie wajchy bylby latwiejszy i pewnie akceptowalny po przyzwyczajeniu sie
Dodano: 16 lat temu
Nie wiem czemu nie zastosowano takiej samej wajchy do tempomatu jak w passacie. tam jest prościej i wygodniej
Dodano: 16 lat temu
Do quba: zmieniac biegi nie musze bo to automat :) Wiem tez ze jak sie uruchomi ESP to tempomat tez jest wylaczany. Tak mialem w Murano.
Ostatecznie wycwiczylem sie i zaczalem trafiac w cancel. Zaczalbym trafiac tez gdyby go umiescili w schowku - kwestia przyzwyczajenia. Nie zmienia to jednak faktu ze miejsce jest bardzo bardzo przecietne.

Tylna wycieraczka mi nie byla potrzebna :) popytam zone za jakis czas co jej nie pasuje bo teraz to ona juz tym smiga.
Dodano: 16 lat temu
Do Zachar: Również jak zmieniasz bieg tempomat jest wyłączany. Nie wiem dokładnie na czym to polega, że w Octavii jakoś mi to nie przeszkadza, tzn zawsze trafie w "cancel", może jest trochę większy przełącznik? Co mnie bardziej irytuje, to obsługa tylnej wycieraczki. Trzeba ją włączać bardzo delikatnie, żeby nie uruchomić spryskiwacza (który jest jedno "pchnięcie dalej). Jak to u Ciebie się sprawuje?
Dodano: 16 lat temu
w poprzednim modelu picasso miałem schowek pod siedzeniem teraz jego brak... a przydatna rzecz
Dodano: 16 lat temu
Do janek: przyciski w kierownicy. Pomysl na przycisk Cancel w dzyndzelku wielkosci ziarenka ryzu sugeruje ze projektant praktycznie zalozyl ze bede to robil wylacznie pedalem hamulca. Blad.
Dodano: 16 lat temu
Do dean: dziejowa niesprawiedliwosc - auto dla zony a ja musze go opisywac
Dodano: 16 lat temu
VAG tak już ma tempomaty :( Cancelujesz też pedałem hamulca więc conajwyżej guzik reset się przydaje.
BTW Co może być bardziej pod ręką od dźwigni kierunkowskazów?
Dodano: 16 lat temu
jeśli dla żony ok
Dodano: 16 lat temu
mialo byc :-) [rotfl]
Dodano: 16 lat temu
Przecież auto miało być dla żony :P
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
43 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl