Wpis w blogu auta
Chrysler 300C
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1932 razy
Data wydarzenia: 19.03.2014
ELM 327 v 1.5
Kategoria: inne
No ale do rzeczy. Wracając dziś z pracy do domu z resztka gazu w zbiorniku ruszyłem dosyć żwawo spod świateł. Gazu co prawda nie odcielo i nie przelaczylo na benzynę za to wyrzuicilo kod błędu p0174, który oznacza nie mniej nie więcej jak zbyt ubogą mieszankę paliwowa odczytana w tym przypadku przez drugą sondę lambda.
Po powrocie do domu i telefonie do kolegi zaczęliśmy radzić. W sumie do radzenia nie było zbyt wiele, a cały zabieg przeszedł tak szybko że nie zdążyłem zrobić nawet zdjęć.
Przy okazji usunelismy błąd p1521, który oznacza złej lepkości olej silnikowy. Z racji tego że jak tylko kupiłem auto wymieniałem olej na zalecany 5w 20. Stąd już tylko prosty wniosek że kod byl juz od jakiegos czasu zachowany w ecu. Nie ma co liczyć iż poprzedni właściciele dbają o samochód a standardowe procedury wymiany płynów i filtrów po zakupie auta powinny być standardem dla każdego nowego właściciela.
Tak czy inaczej urzadzonko, które przyniosł kolega to ELM 327 obd2 v 1.5 reader łączący się blootothem ze smartphonem. W smartphonie zainstalowany w wersji darmowej programik torqe. Ku mojemu zdziwieniu urzadzonko za 10 funtów i darmowa aplikacja daje sporo możliwości. Kasowanie błędów to tylko jedna z bardzo niewielu funkcji.
Ciekawa opcja dla osób, które chcą zaoszczędzić kilka groszy na diagnostyce, przynajmniej tej podstawowej.
Ostatnia aktualizacja: 19.03.2014 21:18:54
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

jak ktoś zainteresowany to tutaj mam trochę oprogramowania do niego:
http://chomikuj.pl/deeptrip/Samoch*c3*b3d/Interfejs+Diagnostyczny+ELM+327
jezeli miales malo gazu, to pewnie wyjasnia sprawe.
nie jestem specjalista, ale wydaje mi sie ze to wlasnie ustawienie parownika moze wplywac na cisnienie gazu podawanego do kolektora (czyli na sklad mieszanki) w pewnych okreslonych sytuacjach. z powodu bezwladnosci membrany - na przyklad przy przyspieszaniu, lub skretach.
wiesz, ze mozesz sprawdzic kody OBD2 bez zadnego urzadzenia? we wszystkich autach chryslera kody wyswietlaja sie na liczniku km, po trzykrotnym przekreceniu kluczyka w stacyjce. nie pamietam w tej chwili z jakiej pozycji do jakiej, ale mozesz to latwo wygooglac
Choć wątpię by to miało jakiś wielki wpływ. Gazu miałem już tyci tyci po 5 km było już sucho.
co do urządzenia obd tej klasy o jakich mowa to pewnie dziala jak się trafi bo i tak wszystko made in china
pelna wesja torque kosztuje z 5 dolcow, warto zainwestowac. chociaz zauwazylem, ze czasami gubi polaczenie z adapterem OBD2. ale moze to byc tez wina mojego adaptera.
a co do ubogiej mieszanki, nie mozna tych parownikow ustawic przeciwstawnie? tak, zeby zawsze przynajmniej jeden dostarczal gaz?
Do tego małe wygodne w użyciu. Zero kabli itd.