Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 156 Dark Blur » drobnostki i mała niespodzianka







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 156
  • przebieg 220 900 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.9 JTD
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1713 razy
Data wydarzenia: 18.01.2013
drobnostki i mała niespodzianka
Kategoria: serwis
Witam.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć swoje niezadowolenie z dziennika kosztów który mamy okazje wszyscy używać od pewnego czasu. Ładnie wygląda i na tym jego zalety się kończą. Ma on bardzo duże braki pod względem nazw części typu: rolka prowadząca paska, gumy stabilizatora i wiele wiele więcej. Chcąc prowadzić dziennik kosztów precyzyjnie natrafia się na same trudności, co skutecznie zniechęca... Przykre.

Kończy mi się urlop na który zjechałem niedawno, niestety bardzo szybko mija, brakło czasu na wiele rzeczy, nawet na spocik ze znajomymi z okolicy :(. Wpis poświęcony jest kilku sprawom. Zacznę od najważniejszych:

1. Mimo iż wszystko w zawieszeniu było wymieniane systematycznie na nowe, nie mogłem pozbyć się głuchych stuków w przednim zawieszeniu, dochodzących głównie z lewej strony podczas wchodzenia w zakręty z nierówną nawierzchnią. Jedyna rzecz która nie była robiona odkąd mam auto to wymiana gum stabilizatora. Roboty w cholerę, miało być to zrobione ostatnio przy wymianie dolnych wahaczy, lecz ,mnie przy tym nie było a zapomniałem o nich mówiąc bratu co trzeba zrobić. Tak więc zakupiłem gumy i umówiłem się z młodszym kolegą mechanikiem z okolicy, znamy się ze szkoły więc nie było problemów z terminem. W Środę rano odstawiłem autko do warsztatu. Po 2 godzinach zadzwonił że powodem ciągłych stuków była zerwana śruba obejmy gumy stabilizatora po lewej stronie. Stabilizator pracując uderzał z gumą i obejmą o przegrodę czołową co powodowało stuki. Podczas odkręcania drugiej śruby jej głowa również się ukręciła, po prawej stronie z dwóch śrub odkręciła się tylko jedna, druga również nie dała się sama wykręcić. Trzeba było rozwiercać itd... Przez to cała robota zajęła więcej. O dziwo same gumy były jeszcze w dobrym stanie ale oczywiście i tak zostały wymienione.
Teraz wszystko jest już ok, auto jeździ cicho, nic nie stuka, pomogło.
2. Kolejną sprawą było wyeliminowanie popiskiwania dochodzącego spod maski pojawiającego się po rozruchu. Tu podejrzanymi były: rolka napinacza paska napędów pomocniczych, rolka prowadząca oraz sam pasek. Kupiłem wcześniej wszystkie trzy elementy bo pomyślałem że tak będzie najlepiej. Do tego wziąłem jeszcze napinacz bo odkąd mam auto nie był wymieniany. Kolega wymienił mi to bo szczerze na takim zimnie nie chciało mi się u siebie w garażu tego robić. Jest to bardzo proste, w lecie zajęło by mi to max 20 minut, on to zrobił w 15 :).

Za robotę wszystkiego powyżej skasował mnie 150 złotych, co uważam za bardzo dobrą cenę biorąc pod uwagę konieczność rozkładania całego zawieszenia z przodu i opuszczanie sanek.
3. W poniedziałek wracając do domu od narzeczonej zapaliła mi się tzw. "marchewka" czyli kontrolka wtrysku. W autach koncernu Fiat, bez kontrolki "service" oznacza ona dokładnie to samo. Konieczne było wpięcie pod kompa by stwierdzić o co chodzi. Auto zapalało i jeździło normalnie. Umówiłem się z gościem od tego typu spraw i po diagnostyce wyszło co go boli. W lecie pękła sprężynka prowadnicy pedału sprzęgła, usterka ponoć typowa dla AR 156, na forum czytałem wtedy o tym. Nie miało to żadnego wpływu na użytkowanie auta więc tak to zostawiłem, tak jak radzono na forum. Teraz komputer stwierdził że tak być nie może i zapalił lampkę że jest błąd pedału sprzęgła - polega to na tym że komp brak prowadnicy na miejscu widzi to jako ciągle wciśnięty pedał sprzęgła. Sprężyna dostępna oczywiście tylko w ASO. Byłem, zamówiłem i... Czekam aż dotrze z Włoch! :) Cóż, trudno, założę jak znowu wrócę na urlop, koszt tego wynalazku to 43 zł.

4. Wracając z Holandii wysiadło mi podświetlenie zegara poziomu paliwa oraz jedna żarówka od podświetlenia zegara. Żarówka to koszt raptem 1 złoty za sztukę. Potrzebnych było 3, 2 od wskaźnika paliwa i jedna od zegarka. Kupiłem więcej na zapas. By się dobrać do zegarów trzeba odkręcić parę śrubek trzymających panel centralny, wcześniej zdjąć mieszek drążka zmiany biegów. Potem wyjąc panel z zegarami i z tyło wyjąć spalone żarówki, cała operacja jakieś 20 minut.

5. wreszcie wymieniłem pęknięty gumowy wąż dolotowy IC-Dolot na zamówiony na forum Alfaholików metalowy. Trochę się namęczyłem z nabiciem gumowych przejściówek na nową rurę ale podgrzanie gumy suszarka i trochę płynu do naczyń bardzo pomogły. Fajny efekt. Chciałem rurką metalową zastąpić też węża pomiędzy turbo a IC ale do tego modelu silnika kolega z forum, nie robi, mackowi88 się udało bo do jego modelu ma oba w ofercie. Dodam tylko że nowy wąż gumowy to koszt 220 zł w sklepie, a metalowa rurka 140 z wysyłką. Jak dla mnie bomba :D

Póki co to było by na tyle. Na wiosnę konserwacja podwozia oraz wyjmowanie skrzyni. Tak, niestety muszę znowu wyjąc skrzynię. Nowe kompletne sprzęgło jest ok ale strasznie opornie wchodzą biegi. Kolega powiedział że to prawdopodobnie wina luzu na tulejce sworznia który wyciąga dociska przy zmianie biegów znajdującym się pomiędzy skrzynią a sprzęgłem. Widziałem to ale nie potrafię tego nazwać i opisać odpowiednio. Wstępnie jestem z nim na to umówiony, chłopak bardzo zdolny więc na pewno sobie z tym poradzi :).

Na koniec oczywiście sprawdzenie zbieżności, mimo rozebrania wszystkiego zbieżność po pracy okazała się idealna według książki.

Dziękuję za przeczytanie i pozdrawiam wszystkich
Dodano: 11 lat temu
Do Nikname: Ale też szybciej się kończy i nagle ;-) Przynajmniej jasno wiadomo, że nie ma co wyżej obrotów podnosić bo to i tak nic nie da...
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: to są diesle właśnie. Moc czuć od dołu, nie trzeba kręcic auta do 4 tys by móc żwawo i dynamicznie jechać. Momęt obr jest dostępny wcześniej niż w bęzynie i to w dieslach jest fajne
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Koniec momentu w AR jest bardzo wyczuwalny. Co do zrywania pół osi to akurat w swojej 16v to przerabiałem. Zerwała we Włoszech i naprawa mnie 1000 Euraków kosztowała... Co więcej półosie w 16v i 8v w AR156 są różne. Na miejscu w serwisie również okazało się, że producent wycofał półosie pierwotnie montowane i wprowadził nowe pod innym numerem katalogowym 100 Euro droższe. Tak więc przypuszczam iż doskonale wiedzieli, że oryginalnie montowane nie wytrzymują momentu. Poprawiają błędy konstrukcyjne na koszt użytkowników. Ot co...

W 1.9 JTD nie trzeba ich wysoko kręcić żeby poczuć różnicę w mocy. Uwierz mi, że w każdym momencie jazdy doskonale się wie czy jedzie 8v czy 16v. Sprawdzałem wielokrotnie przed zakupem. Nie chciałbyś wsiadać do 8v po przejażdżce 16tką ;-)
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: W przypadku tych diesli większa dynamika w dolnym i średnim zakresie obrotów nie powinna wpłynąć na trwałość silnika, oczywiście zbyt gwałtowny przyrost momentu wpłynąłby na trwałość np. sprzęgła czy półosi.
Nie wiem jak jest w AR jednak wielu producentów stosuje te same podzespoły jeśli chodzi o półosie czy sprzęgło zarówno do słabszych jak i mocniejszych silników, tylko podniesienie momentu w zakresie obrotów z którego korzysta na co dzień większość kierowców diesli oznacza, iż nie zauważą oni różnicy między słabszym a mocniejszym silnikiem, a to efekt niepożądany przez producentów, bo co z tego że 16V będzie miał wyższą moc, jak stosunkowo niewielu kierowców kręci diesle do końca by ją odczuć, a jak zetną moment to od razu czuć.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: I tu masz rację. Ale poza zarobkiem jest jeszcze kwestia trwałości, jeżeli nie wyżyłują silnika na tyle ile by pociągnął to podnosi się jego niezawodność i trwałość co też nie jest bez znaczenia, mniej problemów w przypadku napraw gwarancyjnych itp.
Dodano: 11 lat temu
Do maciek88: gumy założyłem zwykłe, w sumie to tak jakoś, myślałem o PU ale nawet czasu nie miałem żeby na necie przysiadać i zamawiać. A chip to fajna sprawa, słyszałem właśnie że z 8V można bezpiecznie ponad 140 - 145 KM uzyskać. Działaj :)
Dodano: 11 lat temu
Najważniejsze że już wszystko zrobione [up], teraz pewnie pojeździ bezproblemowo.
Tez miałem sobie wymienić rurki na metalowe ale póki dobre to sobie na razie odpuszczę jak coś trachnie to wtedy na pewno wymienię na polerowane, zdecydowałem się za to na zmianę mapy i jestem zadowolony, koszt niewielki a różnica znaczna, rurkami bym na pewno tyle nie uzyskał, więc muszą poczekać.
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Co do silnika 8V to uważam że powinni go byli nieco przeprogramować wkładając do Alfy, jednak producenci celowo duszą dynamikę słabszych silników bo na mocniejszych lepiej zarabiają. Z tego co piszesz tak właśnie jest w przypadku tego silnika bo owszem od pewnego momentu mógłby tracić dech ale z dołu powinien ciągnąć nie gorzej od 16V.
Ja niedawno miałem okazje przejechać się Fabią 1.2 TSI ze zmienioną mapą, moc podniesiona jedynie z 85 PS na 90 PS a różnica między wersją 105 PS przestała być wyczuwalna przez znacznie polepszony przebieg momentu obrotowego, gdyby nie zdusili tak tego silnika pewnie niewiele osób zdecydowało by się na zakup mocniejszej wersji. To mnie przekonało do zmiany mapy w kijance i jestem bardzo zadowolony, zupełnie inne auto, tym bardziej że mapa napisana pode mnie, tak jak chciałem, a nie standardowy chip.
Dodano: 11 lat temu
Fajnie że już wszystko ogarnąłeś i jest tak jak powinno być. Co do dolnej rurki, to pewnie gdybyś misiowi z forum podesłał wzór, to zrobił by to bez problemu. Gumy wstawiłeś oryginalne? Czy z PU?
Co do dynamiki 8v... jest wystarczająco, ale też d..y nie urywa. Zastanawiam się nad virusem... bo ruszyła kolejna tura grupowego chipowania, a jeździłem ostatnio 115km zrobionym na 152km i już zajebiście się odpychał...
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Prawda jest taka jak piszesz. W czym Alfa jest gorsza od VW? Według mnie niczym. Alfy mają lepsze silniki, poza starym i nieśmiertelnym 1.9 TDI który już dawno jest "ulepszony" i występuje jako 2.0 TDI, nawet w połowie nie przypomina legendarnego poprzednika. Za to Vagi maja lepszą zawiechę, elektryka ta sama, głównie Bosch. Wszystko rozbija się o stereotypy i opinie co kto lubi, a gusta wiadomo....

No ma być nowa Julia ale jaka ona będzie to nie wiadomo, wiadomo natomiast że będzie na podzespołach Chryslera i co wyjdzie z takiego małżeństwa nie wiadomo. Pewnie będzie piękna jak każda Alfa i pewne niedociągnięcia miłośnicy marki znów wybaczą :D
Dodano: 11 lat temu
Do Nikname: Poczytaj i pooglądaj tu:

http://www.autocentrum.pl/newsy/nowosci/mazda-i-fiat-sfinalizowali-umowe-powstanie-alfa-romeo-spider

Extra! Ale ta data... [rozpacz] Ile ja już czytam o nowych modelach AR od zakończenia produkcji Brery i 159... Dobrych kilka lat. Niestety jedyne co się pojawiło to Giulietta, ale to nie dla mnie auto.
Dodano: 11 lat temu
Do manieklublin: Nie ma tragedii ;-) Zależy od podejścia do auta. Alfy w Polsce niestety w większości są sprowadzane z różnych źródeł, a że znacząco tracą na wartości więc ludzi stać na stosunkowo młode egzemplarze więc sporo ich kupują, a później niewiele w nich robią bo podzespoły drogie. Mają tanie auto ze średniej wyższej półki. Zdziwienie ich dopada w serwisie lub kupując części. Wtedy sprzedają jeszcze taniej niż kupili żeby się pozbyć nie inwestując i dzięki temu na rynku jest bardzo dużo niezadbanych i zajeżdżonych egzemplarzy oraz taka opinia o marce. Kupując nową nie dostanie się auta gorszego i bardziej awaryjnego od innych. W dobie globalizacji jakość aut jest bardzo podobna. Taki układ, a na układy nie ma rady ;-)
Dodano: 11 lat temu
Do Nikname: No niestety taka jest prawda... Silnik 8v nie jest zły ale szybko chce się czegoś więcej mając Alfę ;-) Jak dla mnie to on bardziej do Fiata pasuje niż do Alfy. Nie zmienia to oczywiście frajdy z posiadania AR, nie o to mi chodzi. Po prostu jeździłem wielokrotnie i 8v i 16v więc mam porównanie. Zanim zabrałem się za zakup rozeznałem się dokładnie, a później... Pół roku szukałem właściwej, a po trzech sprzedałem i już tęsknię za następną. Chciałbym nową ale Alfa nie ma teraz dobrej oferty. Przecież nie kupię Giulietty lub MiTo [smiech2] 159 już mi się trochę opatrzyła. Nowości w stylu 169 lub Giulii nie widać ale jak pomyślę, że będą robione na podzespołach Chryslera jak Lancia Thema czy Voyager to mam pewne obawy. Miejmy nadzieję, że z chęci zysku Fiat nie "zeszmaci" marki...
Dodano: 11 lat temu
Czasu miałeś mało, ale jak zawsze wykorzystałeś go maksymalnie efektywnie [bajer].
Dodano: 11 lat temu
Tak czytam te dzienniki "alfiarzy" i zastanawiam się co jest takiego w tych samochodach,że tak przyciąga.. dłubanina? 3 rzeczy ogarniesz i następne 3 czekają w kolejce na przypływ gotówki.. Jak dla mnie samochód ma jeżdzić i jedyne rzeczy, które zazwyczaj robię przy samochodach to serwis olejowy, no i ogarnięcie kilku drobiazgów po poprzednim właścicielu, zazwyczaj takich, które nie są ani czasochłonne ani kosztowne-tyle. Życzę powodzenia:)
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Marcinie jak zawsze rzeczowo podchodzisz do tematu :) jak wiesz, kiedyś zamierzam zmienić Alfę na... Alfę oczywiście :) i to na pewno będzie silnik 16V jeśli o diesla chodzi, jeśli nie skuszę się na benzynowego JTS :) o którym też pomyślę. Mniejsza żywotność ale pod moim butem i opieką na pewno szybko nic złego mu się nie stanie :) Obecnie na trasy 8V spisuje się świetnie, tylko fakt, czasem przy pełnym stanie brakuje mocy, ale ja spokojny człowiek jestem więc dla mnie jest ok :)
Dodano: 11 lat temu
Do rekord5:
Do Nikname:

Dobry to jest JTD 16v. Co prawda trochę mniej trwały niż 8v ale za to "rakieta", ok. 40KM więcej + wyższy moment robi robotę jak trzeba. Te 8v są mulaste i jak dla mnie są raczej do równej jazdy. 16-tki "ciągną" od samego dołu na każdym biegu, a i z "trójki" spokojnie można ruszać i "pójdzie" ;-) Natomiast co do Opli i ich 1.9 CDTI (Vectra i Insignia) to GM wkłada właśnie 16-tki ~150KM. Miałem taki w Vectr'ze OPC z 2008 r. Niestety Ople są cięższe od Alf i mają inne przełożenia więc przy tym samym motorze są bardziej "wołowate". Jeszcze jak zaczną się zakręty to już całkiem wymiękają. OPC, którą jeździłem to był straszny kloc, a w szybszych zakrętach miał tendencję do jazdy prosto mimo skręconych kół. Trakcja to dramat. Za to w Insignii sporo poprawili i to już naprawdę dobre auto.
Dodano: 11 lat temu
Do rekord5: zawieszenie, to mogę potwierdzić na 100%, jest najsłabsza strona tego auta, ale tylko przód. Tył służy przez długie lata. Za to silnik JTD 8V to jak najbardziej super sprawa, tak jak piszesz
Dodano: 11 lat temu
Do Nikname: Jeśli chodzi o Twoją Alfę to masz wersję z bardzo udanym Fiatowskim silnikiem JTD (montowane również w Oplach jako CDTI,Saabach i paru innych markach). Gdybyś miał Twin Sparka wtedy nie byłoby tak słodko,jedynie zawieszenie wymaga częstszych interwencji mechanika,choć wielowahaczówka VAG-a jest podobnie kapryśna.
Dodano: 11 lat temu
Do rekord5: A ja albo zajeżdżałem na śmierć albo rozbijałem szalejąc [smiech2]
Dodano: 11 lat temu
Do Nikname: Zaparłem się nogami o taboret i jakoś poszło ;-)
Dodano: 11 lat temu
Do Nikname: Poczytaj w moich motoblogach jakimi autami jeżdziłem przed laty, z reguły były kupowane właśnie jako "rzęchy". Ja je doprowadzałem w miarę do porządku i jeżdziły "bez mrugnięcia okiem" pokonując nawet dalekie trasy.
Dodano: 11 lat temu
Do rekord5: hehehe, ja nie mogę powiedzieć o swoim "rzęch" bo póki co to czysta eksploatacja. Trasy do Holandii i z powrotem robi bez mrugnięcia okiem, a to przecież "Alfa"...:) Ja innej marki póki co u siebie na podwórku sobie nie wyobrażam :)
Dodano: 11 lat temu
Nie mam ani nigdy Alfy nie miałem ale doczytałem do końca.Gratuluję wytrwałości,mam w Omedze do wymiany kilka żaróweczek w podświetleniu wskażników i pokręteł ale jakoś nie chce mi się grzebać,czekam na porządne ocieplenie.Kiedyś gdy byłem młodszy też miałem zapał,kupowałem rzęchy do poważnych "poprawek" i naprawiałem je nawet leżąc w śniegu.
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: dziękuję że dotrwałeś do końca wpisu :)
Dodano: 11 lat temu
Do Nikname: [up] Trochę tego było, ale rozpisałeś się... [totalszok] mimo wszystko przeczytałem całość ;-) Teraz już nie mam AR to sobie chociaż u innych popatrzę...
Dodano: 11 lat temu
Do maciek88: spoko :P
Dodano: 11 lat temu
Przeczytam później...;)
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl