Wpis w blogu auta
Toyota Avensis
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 9822 razy
Data wydarzenia: 28.11.2010
Dodatkowa nagrzewnica gazowa
Kategoria: obserwacja
Odkładając zmiotkę w kieszeń drzwi kierowcy zerknąłem na pokrętło regulacji świateł, obok którego jest kilka innych przycisków. Dotarło do mnie, że przecież mam dodatkową nagrzewnicę gazową, która od początku była wyłączona, a teraz, gdy temperatura spadła poniżej zera, idealnie będzie się nadawała do użytkowania. Nie to, żeby to była dla mnie nowość, bo dowiedziałem się o tym tuż po kupnie samochodu, kiedy to zapoznawałem się z wszystkimi przyciskami na konsoli. Po prostu wypadło mi to z głowy! Jutro rano przetestuję, mam nadzieję, że działanie będzie od razu wyczuwalne - a przydało by się, gdyż zapowiadają mrozy nawet -14st C w przyszłym tygodniu!
Znalazłem też kawałek instrukcji, która mówi o tej dodatkowej nagrzewnicy. Nie jest to pełne webasto, które również wstępuje w Avensis
Ostatnia aktualizacja: 28.11.2010 13:16:40
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17
komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
P.S. pół godziny pracy pieca to jakieś 0,2L ON czyli ~1zł to znaaaaacznie taniej od rozgrzewania przez kilka km silnika, który wtedy pali razy dwa
No to pomysłowe, taka niby antyklima
"(...)wszystko wskazuje na to, ze wykorzystywany jest tylko uklad klimatyzacji. Moj mechanik co prawda nie spotkal sie z takim rozwiazaniem w innych autach, ale potwierdzil, ze to technicznie bardzo proste: temperatura sprezonego czynnika chlodniczego ma ok. 80 st. Wystarczy nie puszczac go przez zawor rozprezny, jak to sie ma w przypadku dzialania klimy na codzien, tylko obejsc zawor i nagrzany nierozprezony czynnik puscic dalej w obieg. I stad natychmiastowe cieplo z nawiewow.
To (juz w mojej interpretacji) oznacza, ze bezposrednio system 3 w zaden sposob nie dogrzewa silnika, a jedynie kabine. Ale posrednio, skoro kabina jest szybko nagrzana, cieplo z ukladu chlodzenia silnika nie jest oddawane do kabiny, a wiec pewnie jakos tam pomaga silnikowi szybciej sie nagrzac..."
Podsumowując, gaz to w tym przypadku czynnik chłodniczy klimatyzacji (użyty jako grzejący). Pozdrawiam...