Wpis w blogu auta
Toyota Avensis
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 10378 razy
Data wydarzenia: 28.11.2010
Dodatkowa nagrzewnica gazowa
Kategoria: obserwacja
Odkładając zmiotkę w kieszeń drzwi kierowcy zerknąłem na pokrętło regulacji świateł, obok którego jest kilka innych przycisków. Dotarło do mnie, że przecież mam dodatkową nagrzewnicę gazową, która od początku była wyłączona, a teraz, gdy temperatura spadła poniżej zera, idealnie będzie się nadawała do użytkowania. Nie to, żeby to była dla mnie nowość, bo dowiedziałem się o tym tuż po kupnie samochodu, kiedy to zapoznawałem się z wszystkimi przyciskami na konsoli. Po prostu wypadło mi to z głowy! Jutro rano przetestuję, mam nadzieję, że działanie będzie od razu wyczuwalne - a przydało by się, gdyż zapowiadają mrozy nawet -14st C w przyszłym tygodniu!
Znalazłem też kawałek instrukcji, która mówi o tej dodatkowej nagrzewnicy. Nie jest to pełne webasto, które również wstępuje w Avensis
Ostatnia aktualizacja: 28.11.2010 13:16:40
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

P.S. pół godziny pracy pieca to jakieś 0,2L ON czyli ~1zł to znaaaaacznie taniej od rozgrzewania przez kilka km silnika, który wtedy pali razy dwa
No to pomysłowe, taka niby antyklima
"(...)wszystko wskazuje na to, ze wykorzystywany jest tylko uklad klimatyzacji. Moj mechanik co prawda nie spotkal sie z takim rozwiazaniem w innych autach, ale potwierdzil, ze to technicznie bardzo proste: temperatura sprezonego czynnika chlodniczego ma ok. 80 st. Wystarczy nie puszczac go przez zawor rozprezny, jak to sie ma w przypadku dzialania klimy na codzien, tylko obejsc zawor i nagrzany nierozprezony czynnik puscic dalej w obieg. I stad natychmiastowe cieplo z nawiewow.
To (juz w mojej interpretacji) oznacza, ze bezposrednio system 3 w zaden sposob nie dogrzewa silnika, a jedynie kabine. Ale posrednio, skoro kabina jest szybko nagrzana, cieplo z ukladu chlodzenia silnika nie jest oddawane do kabiny, a wiec pewnie jakos tam pomaga silnikowi szybciej sie nagrzac..."
Podsumowując, gaz to w tym przypadku czynnik chłodniczy klimatyzacji (użyty jako grzejący). Pozdrawiam...