Wpis w blogu auta
Skoda Superb
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 3311 razy
Data wydarzenia: 12.02.2012
Do czego to służy??
Kategoria: obserwacja
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
42
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Bardzo dziękuję i, oczywiście, odwzajemniam pozdrowienia!
Cieszę się ogromnie, że mogłem Ci pomóc!
W razie konieczności służę radą.
Pozdrawiam.
Akumulatory bezobsługowe też mają korki np.:
Sprawa rurki została już wyjaśniona. Przez to, że akumulator znajduje się w podszybiu, czyli niejako w "zamkniętym pomieszczeniu", istnieje konieczność odprowadzenia par elektrolitu na zewnątrz. W aucie, które obecnie użytkuję - Smart Fortwo - akumulator umieszczono pod podłogą pasażera i, w związku z takim usytuowaniem, też wyposażono go w odpowietrznik. Baterie montowane pod maską i nieobudowane takich "udogodnień" nie potrzebują.
Akumulator, który prezentujesz na zdjęciach, popularnie nazywany jest bezobsługowym, lecz tak do końca nie jest to prawdą. Świadczy o tym fakt jego bezpośredniego połączenia z atmosferą. Prawdziwe bezobsługowe baterie są zamknięte hermetycznie. Jednym z rodzajów są np. akumulatory żelowe, w których elektrolit przybiera postać galarety. Tego typu urządzenia są stosowane szczególnie w samochodach terenowych, w których, ze względu na duże przechyły, istnieje niebezpieczeństwo pozbycia się części elektrolitu.
W Twoim konkretnym przypadku postaraj się odkręcić korki, gdyż nie są to żadne atrapy i uzupełnij poziom elektrolitu. Przez osiem lat wyparowało go trochę i z pewnością ponad pół litra wody trzeba będzie dolać.
W razie kłopotów z odkręcaniem korków najlepiej do tego celu użyć... monety!
Po tych zabiegach na pewno przedłuży się żywotność akumulatora. Kolega Lysy twierdzi, że nawet do 16 lat! Ja tego nie potwierdzam, ale skoro pisze, to pewnie wie...
Na temat akumulatora poświęciłem wpis w dzienniku pokładowym mojej Astry.
Niezwykle cenię sobie w tej materii pomoc kolegi V-Power, który bardzo mnie wspiera w rozpowszechnianiu wiedzy na temat eksploatacji akumulatora w aucie i zainteresowanym, a nawet niezainteresowanym, wysyła link do tego wpisu. Miejmy nadzieję, że Tobie też wyśle...
Już ktoś wymyślił metan w akumulatorze, zaraz osiągniemy poziom pana Gulaka i jego "wynalazku".