Wpis w blogu auta
BMW Seria 5
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 884 razy
Data wydarzenia: 01.08.2020
Dlaczego?
Kategoria: inne
Jako że sam nie wiem czemu tak jest, to też postanowiłem to sprawdzić :D
do stracenia nic nie mam / nie miałem, to skrzynka po paru szarpnięciach przy ostrej jeździe itd wyleciała na stół. Ogólnie cała robota nie przekroczyła (póki co) 5-6 h i ośmiopaka - dla średnio rozwiniętego mechanika :D
po zlaniu spalonego oleju i zdemontowaniu kolejnych paru elementów, (w razie problemów polecam rosyjski poradnik na YouTube - pewnie tak jak przypadku każdego innego problemu życiowego), widać wyraźnie że mamy popękane zęby kosza sprzęgłowego forwardu, spalone kilka tarcz w.w kosza i w zasadzie cała reszta wygląda jak z fabryki.
Generalne - czyszczenie z opiłków, płukanie, sprawdzenie mechatroniki, wymiana zużytych elementów na ori ZF plus oleju z filtrem, kompletu uszczelek oraz poskładanie tego do do kupy - powinna się zmieścić w 2.5k PLN na oryginałąch z ZF oraz 16h pracy (tak myślę) i 32 wypitych piwach (tak myślę)... Jeżeli liczymy średnią cenę piwa jako 5 zł (nie wnikając w markę, opakowanie itd) to mamy 2500 za oryginalne części + 160 zł piwo + 16 godzin spędzonych szczęśliwie w garażu zdala od problemów rodzinnych i wszelakich innych. Wciąż pytanie gdzie zaginęło 7340 zł? Nie wspominjąc nic o tym że zdrowie psychiczne jest bezcenne
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5
komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Tylko ze z 10 takich beemek, tylko 3 nadawaja sie do jazdy a 1 to taka zadbana perełka
Ale naprawy w serwisach kosztuja tyle ile warta jest marka.
Dlatego ze nowe BMW ze skrzynia ZF kosztuje 250-450, tys zł zaleznie od modelu, wyposazenia i wersji silnika etc.
To remont w niezależnym serwisie kosztuje tylko 10 koła a w ASO moze 25 tysiaków.
To 1/20 ceny auta, mniej nawet
A przy przebiegach 300 tys lub 500 bo takie 20-25 letnie BMW tyle ma to oczywista oczywistosc.
To ze auto jest warte 10 czy 30 tys zl nie oznacza ze z wiekiem czesci potanieja o 90%
W tym co pisze nie ma zadnej złosliwosci ani próby dowalenia wlascicielom starszych aut premium
Te auta sa super nawet starsze ale trzeba miec szczescie do zadbanego egzemplarza ktory mial olej w skrzyni wymieniany czesto.
Poza tym kazde auto musi wg producenta generowac koszty napraw po 20 latach po 200 tys km i starsze tym bardziej
A ze to marka premium to tak wygląda
W przypadku jednego mechanika rekompensata za straty moralne 🤷♀️😂😂
Niewiedza kosztuje (wiedza też). Bravo Ty!
Fajnie napisane
Skrzynia zrobiona, to najważniejsze.