Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Saab 9-3 ( . ) ( . ) » Diagnoza niedomagań cd.........







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Saab 9-3
  • przebieg 240 802 km
  • rocznik 2001
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.2 TiD
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1626 razy
Data wydarzenia: 05.06.2012
Diagnoza niedomagań cd.........
Kategoria: serwis
Jak mówiłem wybrałem się do warsztatu na diagnozę. Zostawiłem auto i po 2 h zadzwonili.
Diagnoza
1. uszkodzona turbina pluje olejem i nie ładuje ciśnienia
2. zafajdany EGR
3. zafajdana przepływka

Po czyszczeniu przepływki dostali 8kM więcej i moment ponad seryjny :)

Poradzili wymianę wszystkich elementów (mechanik). Właściciel warsztatu jest bardziej do rzeczy bo po rozmowie stwierdził, że co prawda przepływka i turbo są do wymiany ale EGR to w ogóle można wywalić z układu i problem z głowy.

Teraz czeka mnie regeneracja z upgradem w firmie SCROLL. Upgrade polega za zwiększeniu wirnika po stronie zimnej tak by uzyskać większy przepływ powietrza do silnika. Koszt +500zł do ceny normalnej regeneracji. Pytanie tylko czy pompa paliwowa w tym aucie jest w stanie poradzić sobie z koniecznością podawania większej ilości paliwa??? Wiem od mojego stałego serwisanta, ze wykonywał takie poprawki na benzyniakach z b. dobrym efektem. Może u mnie też sie polepszy?

A swoja drogą widziałem boxy MapTuna, które maja dawać z silnika 125kM aż 150kM. Czyli jak oni mogą to znaczy, że się da??
http://moto.allegro.pl/saab-9-3-2-2-dti-02-box-140-150hp-maptun-i2383859135.html

W Kreatorze oczywiście muszą potem zmodyfikować program w ECU, żeby obsłużyć nowe parametry turbiny, ale to chyba dla doświadczonych tuningowców nic wielkiego?

Tak czy inaczej brnę dalej naprawę i lekki tuning. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Dodano: 13 lat temu
No i spękałem turbine tylko naprawiłem bez upgrada. Może to tez kwestia kasy?! Regeneracja kosztowala 1000 pln. Ale wymieniłem wszystkie filtry i przepływke, przy okazji wyczyscili mi EGR. Auto ma w końcu moc pewnie bliska fabrycznej. Odczuwalnie mocno ciagnie od 2500 obr. No i najważniejsze, że ciag jest równomierny aż do 4000, wiecej nie próbowałem. Jest gigantyczna różnica na +. :)
Teraz przychodzi czas na speców od elektroniki zeby cos powalczyli nad mapami i zrobili mi z niego 150KM.
Dodano: 13 lat temu
Najważniejsze że wiadomo co poprawić lub naprawić , ewentualnie wymienić lub uszczelnić :) .. tylko tak dalej...szerokości
Dodano: 13 lat temu
Nie ma lipy, małymi krokami do perfekcji
Dodano: 13 lat temu
BOX to i podłe firmy z allegro czy vtech zamontuje. Ale to żadne wyjście i niejeden już próbował. To, że wirnik zwiększą... to po co? Ta turbina spokojnie obstaje 170KM robione z tego silnika przez edcmotorsport w DE od 10lat, także dopłata 500 to pic na wodę fotomontaż;-) Wywalić EGR w 125 wersji? A to ciekawe:-). W tej pompie TECHem2 nie da się regulować dawki paliwa i tylko jeśli mają sprzęt do PDC16+ mogą cokolwiek bezpiecznie zmienić, ale coś mi się nie wydaje by to ktoś w PL robił;-) Koniecznie napisz czym się to zakończyło.
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3 komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl