Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1871 razy
Data wydarzenia: 25.06.2011
czyszczenie i sprawdzenie dolotu.
Kategoria: serwis
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Piszesz, że helmutów poprawiać nie będziesz. Nie musisz, nikt Ci nie każe. Fakt, EGR jak wszystko w silniku został po coś zaprojektowany, ale nie zawsze spełnia dobrze swoją rolę i zdarza się (nawet bardzo często), że niweluje się te niesprawności w postaci zaślepienia zaworu.
Dla ciekawostki napiszę, że niektóre serwisy (tak, tak mowa o ASO) zaślepiają EGR w przypadku pojawiania się z nim problemów. W niektórych ASO można dostać gotowe już zaślepki, co by nie trzeba było samemu wycinać. To tylko potwierdza, że części aut, u których da się zaślepić duża rzesza ich właścicieli właśnie to robi.
Dlaczego diesle pracują różnie?
To, że EGR jest odpowiedzialny za dopalanie spalin to się zgodzę ale rozmowa jest na temat dlaczego jest brudny i jak bardzo brudny, skupiamy się na problemie przytkanego/zatkanego/brudnego EGR i kolektora.
Zaślepiając EGR nie masz żadnej straty, powiem więcej, niektórzy go nie zaślepiają... bo montują kolektory specjalne bez zaworu i również żadnych strat nie ma.
Każdy diesel pracuje na tej samej zasadzie, różnice są jedynie w osprzęcie, który powoduje inne osiągi i inną kulturę pracy silnika.
Pozdrawiam
Co to za różnica czy Ford, Opel, BMW czy Mercedes? EGR działa na tej samej zasadzie i z tych samych powodów jest zabity. Jeżeli nie wyrzuca błędów po zaślepieniu to tylko zostawić go zaślepionego.
Czyszczenie ma sens w ekstremalnych przypadkach u Ciebie zbyt wiele syfu tam nie ma.