Wpis w blogu auta
Renault Espace
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 10112 razy
Data wydarzenia: 05.10.2012
Cziptuning nie taki cheap
Kategoria: zmiany w aucie
Oddałem samochód w poniedziałek wcześnie rano z zastrzeżeniem, że ma być dobrze, ale szybko też by się przydało, bo nie mam czym dzieci wozić. Do pracy pojechałem autobusem (fantastyczna przygoda - jeżeli nie trzeba tak codziennie). Około 14 kontrolnie dzwonię - jest wszystko zamontowane, wgrany program, zaraz jadą testować i mierzyć, przed 17 powinno być gotowe. Około 16 dzwonię i ... zonk, pomiar wyszedł "bez rewelacji". Program został odesłany do producenta (Vtech.pl) do poprawki, samochód został na noc w warsztacie. Przyszedł nowy program, wgrany, zmierzony - nadal słabo, do poprawki. I tak w koło Macieju. Po południu we wtorek dostałem wiadomość, że auto gotowe. Po kolejnym (bodajże 9) programie V-tech się poddał i stwierdził, że bezpiecznie i bez modyfikacji fizycznych więcej nie wyciągnie. Mocy przybyło +12KM zamiast +30, ale za to momentu obrotowego i to w niskim zakresie przybyło aż +70Nm dając 320Nm. Dla porównania, 3.5V6 ma mieć około 340Nm a 2.0dCi około 360Nm. Szybka decyzja - zostawiamy czy wracamy do serii? Uznałem, że raz kozie śmierć, zobaczymy co to będzie, program zostaje.
I tak oto od 3 dni jeżdżę z czipem. Skłamałbym, jeżeli powiem, że odczuwam jakąś różnicę - poza pustką w portfelu. Może trochę łatwiej zrywa przyczepność, może trochę bardziej wciska w fotel - ale na ile jest to efekt placebo, a na ile rzeczywista poprawa osiągów...? W wolnej chwili zmierzę porządnie czas 0-100km/h, który seryjnie ma wynosić 9,6 sekundy. Spalanie jak na razie widzę nie spadło ani odrobinę, choć jeżdżę "jak emeryt dizlem" wpatrujac się we wskaźnik spalania. Tak czy inaczej, już wiem jak to jest mieć czipa. Szału nie ma. Ale lubię wszystko sam sprawdzić :D
Ostatnia aktualizacja: 05.10.2012 07:53:59
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
14
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17
komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Pozdrowienia!
Ja musze jechać z moim na hamownie bo coś nie czuc wgl tych 77KM ;/
Mea Culpa.
Gaz mnie nie interesuje - za mało jeżdzę żeby mi się opłacało i nie po to kupiłem van z dużym bagaznikiem, żeby go teraz jakąś butlą zawalać - chyba że byłby to podtlenek azotu
Ciekawe czy to też czytałeś: http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/silniki/280771,Kompendium-silnik-Renault-FR4FR4T-20-R4-16v-i-20-R4-16v-turbo-Wady-zalety-slabe-punkty-eksploatacja-modyfikacje-gaz-LPG.html
To właśnie po tym artykule o najlepszych silnikach zainteresowałem się "ulepszaniem" silnika Espace
Po tym poczujesz się lepiej : http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/news/oto-dziesiec-najlepszych-uzywanych-silnikow-swiata,1845000,5906
Powinieneś raczej wybrać gazownię.