Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Espace Grand 2.0T » Cziptuning nie taki cheap







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Espace
  • przebieg 92 600 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2012
  • silnik 2.0 Turbo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 10112 razy
Data wydarzenia: 05.10.2012
Cziptuning nie taki cheap
Kategoria: zmiany w aucie
Jako zdeklarowany przeciwnik chiptuningu postanowiłem sprawdzić jak to z nim jest. Zaczęło się od tego, że przeczytałem, że ten sam silnik (F4RT) montowany jest np. w Megane RS i ma 250KM. Napisałem do "znajomego warsztatu" K-Sport (w którym kiedyś hamowałem Lexusa) z pytaniem co mogą zrobić. Swapa odradzili ale zaproponowali czipa. Miała być to prosta sprawa, około 8-10h pracy miało zaowocować +30KM i +50Nm. Dlaczego tyle pracy? Bo silnik Renault nie są tak przystosowane do tuningu jak VAG'i, nie mają sond szerokopasmowych, sond temperatury spalin i rozwiniętych systemów kontroli stuku w silniku i trzeba było wspawać dodatkową sondę w układ wydechowy (cytuję za K-Sport).

Oddałem samochód w poniedziałek wcześnie rano z zastrzeżeniem, że ma być dobrze, ale szybko też by się przydało, bo nie mam czym dzieci wozić. Do pracy pojechałem autobusem (fantastyczna przygoda - jeżeli nie trzeba tak codziennie). Około 14 kontrolnie dzwonię - jest wszystko zamontowane, wgrany program, zaraz jadą testować i mierzyć, przed 17 powinno być gotowe. Około 16 dzwonię i ... zonk, pomiar wyszedł "bez rewelacji". Program został odesłany do producenta (Vtech.pl) do poprawki, samochód został na noc w warsztacie. Przyszedł nowy program, wgrany, zmierzony - nadal słabo, do poprawki. I tak w koło Macieju. Po południu we wtorek dostałem wiadomość, że auto gotowe. Po kolejnym (bodajże 9) programie V-tech się poddał i stwierdził, że bezpiecznie i bez modyfikacji fizycznych więcej nie wyciągnie. Mocy przybyło +12KM zamiast +30, ale za to momentu obrotowego i to w niskim zakresie przybyło aż +70Nm dając 320Nm. Dla porównania, 3.5V6 ma mieć około 340Nm a 2.0dCi około 360Nm. Szybka decyzja - zostawiamy czy wracamy do serii? Uznałem, że raz kozie śmierć, zobaczymy co to będzie, program zostaje.

I tak oto od 3 dni jeżdżę z czipem. Skłamałbym, jeżeli powiem, że odczuwam jakąś różnicę - poza pustką w portfelu. Może trochę łatwiej zrywa przyczepność, może trochę bardziej wciska w fotel - ale na ile jest to efekt placebo, a na ile rzeczywista poprawa osiągów...? W wolnej chwili zmierzę porządnie czas 0-100km/h, który seryjnie ma wynosić 9,6 sekundy. Spalanie jak na razie widzę nie spadło ani odrobinę, choć jeżdżę "jak emeryt dizlem" wpatrujac się we wskaźnik spalania. Tak czy inaczej, już wiem jak to jest mieć czipa. Szału nie ma. Ale lubię wszystko sam sprawdzić :D
Ostatnia aktualizacja: 05.10.2012 07:53:59
Dodano: 3 lata temu
Do gzoom: O! W końcu coś innego dostało wyróżnienie [puchar]



Dodano: 10 lat temu
Do gzoom: Dzięki za odpowiedź. Inni po "zainwestowaniu" podobnej kwoty pisaliby aż do grobowej deski,że śmiga super nic nie puka nic nei stuka :-)
Pozdrowienia!
Dodano: 10 lat temu
Do Shinobi1978: Auto jeździ. Różnicy nie widać i nie czuć - ale tak to jest z drobnymi poprawami, pewnie jakby odczipować poczułbym że jest gorzej. Na pewno na minus - czasami ślizga się sprzęgło, mam problemy z szybką zmianą z jedynki na dwójkę, i na wysokich obrotach jak wcisnąć gaz do deski to czuć lekkie falowanie. Ogólnie - gra nie warta świeczki.
Dodano: 10 lat temu
Witaj. A jak się sprawuje auto po ponad roku od momentu podniesienia mocy? Z góry dzięki za odpowiedź. Jest trochę opinii na świeżo po wzmocnieniu aut ale rzadko jest informacja o tym co się potem z takim stuningowanym autem dzieje i czy nie sprawia problemów.
Dodano: 10 lat temu
No to rzeczywiście szału nie zrobili:( A ile taka przyjemnośc kosztowała? Z 2.0T 175KM w Vectrze C spokojnie robią 205/210KM na 1 stagu;)
Dodano: 11 lat temu
Chyba nie ma sie czego bać w chipie...
Ja musze jechać z moim na hamownie bo coś nie czuc wgl tych 77KM ;/
Dodano: 11 lat temu
A może po prostu robili to jacyś partacze;-)Jadę z Icha za dwa tygodnie na wirusa ,ale ze względu na gwarancje robię to u dealera.Kolega wstawił chip u siebie i ma 204 km i 70nm więcej w tym samym aucie:-)
Dodano: 11 lat temu
Do murphy6: "przystosowane" to nie to samo co "podatne", "nadające się" :) No problem, cieszę się, że to wyjaśnione. Jeszcze raz gratuluję udanego "czipowania". Ja mam nadzieję wybrać się w przyszłym roku na tptd.pl i pokazać, że autobusem też można :)
Dodano: 11 lat temu
Do gzoom: W takim razie źle zinterpretowałem słowa "Bo silnik Renault nie są tak przystosowane do tuningu jak VAG'i, nie mają sond szerokopasmowych, sond temperatury spalin i rozwiniętych systemów kontroli stuku w silniku i trzeba było wspawać dodatkową sondę w układ wydechowy (cytuję za K-Sport)."

Mea Culpa. :)
Dodano: 11 lat temu
Do murphy6: Nie poinformowali mnie że nie nadaje się do tuningu, nigdzie tak nie napisałem. Powiedzieli, że bezpiecznie, bez fizycznych modyfikacji i dodatkowych (kosztownych i pracochłonnych) pomarów więcej z niego nie wyciągną.

Gaz mnie nie interesuje - za mało jeżdzę żeby mi się opłacało i nie po to kupiłem van z dużym bagaznikiem, żeby go teraz jakąś butlą zawalać - chyba że byłby to podtlenek azotu ;)
Dodano: 11 lat temu
Do gzoom: Co mnie bardzo dziwi to, że poinformowali Cię o fakcie iż ten silnik nie nadaje się do tuningu. Dziwne, bo z tego co ja wiem nadaje się świetnie i dużo wytrzymuje.

Ciekawe czy to też czytałeś;): http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/silniki/280771,Kompendium-silnik-Renault-FR4FR4T-20-R4-16v-i-20-R4-16v-turbo-Wady-zalety-slabe-punkty-eksploatacja-modyfikacje-gaz-LPG.html

Dodano: 11 lat temu
Do murphy6: A może po prostu w moim przypadku dali ciała, Espace nie jest najczęściej czipowanym silnikiem świata :) W końcu F4R to tylko blok produkowany od ładnych paru lat do dziś, a podtypów później jest kilkadziesiąt.

To właśnie po tym artykule o najlepszych silnikach zainteresowałem się "ulepszaniem" silnika Espace :)
Dodano: 11 lat temu
Do gzoom: O żeż Ty! Oszukali mnie. Tak na marginesie zapewne są te elementy inne, bo np. Megane RS 265 tuningują na 300 koni.

Po tym poczujesz się lepiej : http://motoryzacja.interia.pl/wydarzenie/uzywane/news/oto-dziesiec-najlepszych-uzywanych-silnikow-swiata,1845000,5906

Powinieneś raczej wybrać gazownię.
Dodano: 11 lat temu
Do murphy6: Może masz inny sterownik, dolot, katalizator... Gratuluję :) Pozostaje tylko sprawdzić wynik na innej hamowni, bo chłopaki z K-Sport mówili, że już bywały u nich auta, w których stuningowano nie tyle silnik, co wydruk z hamowni ;)
Dodano: 11 lat temu
To w moim 204 konnym(właściwie 207, bo tyle wyszło na hamowni przed chiptuningiem) zaszaleli. :) Co do różnicy to jest bardzo duża i czuć to głównie przy wyprzedzaniu.
Dodano: 11 lat temu
Też się tak zastanawiałem czy nie wgrać wirusa do mojej buni kolega który się tym zajmuje mówił mi że ten mój silnik 3l w buni jest bardzo podatny na mody i bez problemu da się zrobić 230KM i ok 80-90Nm czyli prawie 500Nm bo seria ma juz 410Nm a w dodatku że mam skrzynię manualną jest to o wiele prostsze . Koszt ok 600 zł . Sam nie wiem czy się w to bawić . Słyszałem że przesz chipa silnik dostaje porządnie w du......e zaczyna kopcić i może turbo paść .
Dodano: 11 lat temu
cheap cheap, hurra (cheap= tani). A chip tuning to co innego, nie mylić z chipsami [food]
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl