Wpis w blogu auta
Dacia Logan
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1105 razy
Data wydarzenia: 28.09.2014
Czemu logan?
Kategoria: inne
Pomijając oczywiste (hamulce, sprzęgło i wygodę na siedzeniu kierowcy), samochodem jeździ się bardzo podobnie jak wyżej wymienionych 15-letnim fiatem. Nawet mocy jest tyle samo. W sumie nie ma co się dziwić, w momencie premiery ów fiat prezentował podobną półkę co teraz Logan.
Trochę różnicy jest w jakości wykonania. O ile plastiki są jakości raczej mizernej, to blacha w Loganie sprawia wrażenie solidnej i nie ugina się pod mocniejszym naciskiem.
To tyle z wrażeń na początek, może nie widać tego z opisu, ale póki co jestem bardzo zadowolony
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
26
komentarzy
Dodano: 20 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 21 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ale każdy ma swoje zdanie co do motoryzacji, niektórzy muszą koniecznie wąchać zapaszek nowego (chińskiego) plastiku. Tak jak niektórzy wolą dziewice (nie wiem czemu), które tylko leżą i stękają, a niektórzy wolą kobiety, które umieją coś więcej
W Cordobie masz 75 koni z pojemności 1.6 i 8 zaworową głowicę, pojemność daje Ci większy moment, a 8 zaworów pozwala na obniżenie obrotów w jakich jest on osiągalny.
W Loganie 1.2 masz niższy moment i 16 zaworową głowicę, co powoduje że jest on osiągalny dopiero przy 4250 obr/min, dla porównania u Ciebie przy 2700 obr/min
Ja przymierzałem się do takiej Dacii z tym silnikiem, tylko w kombi.
I przesiadka z 75 konnego Golfa III kombi, była zaskakująca.
W Golfie silnik ciągnie od samego dołu a w Dacii dołu właściwie nie ma, mimo podobnej masy na niskich obrotach prawie nie jedzie w porównaniu z Golfem.
Choć dalej uważam, że to jedna z najrozsądniejszych propozycji jeśli ktoś chce mieć koniecznie nowe auto w tym segmencie, ale jednak nie dla mnie
piękna pieśń o Dacii Logan, w niej jest odpowiedź... dlaczego Logan.
A tak na poważnie, widać zakup przemyślany, a to już coś. Autko spełnia Twoje wymagania, więc teraz trzeba życzyć bezproblemowej eksploatacji, jak najdłuższej rzecz jasna.
Daje sobie lepiej rade, niż stu konna Primera.
A czemu nie?
Źle nie wygląda, jest pojemny i oszczędny.
Choć pewnie sam zdecydowałbym się na kombi 1.2 lpg - by maksymalnie wykorzystać ekonomiczny potencjał tej konstrukcji.
Mała ilość elektroniki to faktycznie duża zaleta, silnik od Renault więc też niespodzianek nie powinien sprawiać.
Trapią mnie tylko 2 sprawy.
1. Czy silnik 1.2 75 nie będzie za słaby do tego auta.
2. Jak u Dacii z zabezpieczeniem antykorozyjnym, w byłej pracy zaobserwowałem, że Dacie miewają z tym problemy, szczególnie na rantach drzwi (stary Logan), okolice wlewu paliwa (Sandero młode egzemplarze!)
Ale, liczę że wszystko gra i życzę bezproblemowej eksploatacji
Mam nadzieję że będziesz czasami pisał jak się wozidło sprawuje