Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volvo V50 wołowinka » Ciężkie odpalania na ciepłym silniku







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volvo V50
  • przebieg 171 789 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.0 TD
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 8391 razy
Data wydarzenia: 10.11.2011
Ciężkie odpalania na ciepłym silniku
Kategoria: awaria
Witam,
proszę Was o poradę co może być przyczyną ciężkiego odpalania na "ciepłym silniku.
Miałem pół roku temu analogiczny objaw i wystarczyło wymienić świece - problem ustąpił od zaraz.
Teraz powrócił jak bumerang. Objawy sa następujące tzn. autko odpala bez problemu na zimnym silniku. W momencie gdy przejadę około 15 km (z domu do pracy) i temperatura silnika wzrośnie mam problem z ponownym jego odpaleniem. Autko albo nie odpala bądź odpala na 2, 3 baniaki i wówczas strasznie szarpie. Muszę "dokręcać" go rozrusznikiem - trzymać do około 5 sekund aż załapie na wszystkie "baniaki".
Po tym autko jeździ aż miło.

Ogromna prośba o pomoc w diagnozie.
Dodano: 13 lat temu
Puk, puk ... moi mili, mój problem został rozwiązany przez speca z Rzeszowa: BIG SERWIS - gorąco polecam tego gościa.
Otóż 3 mechaników kazało mi wymieniać wtryskiwacze! Gdy pewnego pięknego dnia polecił mi go mój kuzyn.

Pojechałem do gościa, kazał podnieść maskę i mówi: naprawiamy rozrusznik! Że co? - nie mogłem uwierzyć i myślałem iż mnie naciąga! Próba nie szczelba - zaufałem - gość przecież z polecenia.

Po 3 dniach mam telefon: Auto gotowe 340 PLN.
I faktycznie: rozrusznik miał rozwalone tuleje, przebicie na masę i pobór prądu 500A!!!

Od tej chwili V50 pali w każdym momencie na tzw. dyg!

Dodatkowo po tej operacji wszystkie kody błędów mi znikły co się non stop (opisane w poprzednim dzienniku) tj. Kody ECM: C301 oraz 0380.

Zatem ogłaszam wszem i wobec iż BIG SERWIS jest BIG!
Dodano: 14 lat temu
ECM-0380 to przekaźnik świec żarowych - pewnie należy mu się już wymiana :-)
Dodano: 14 lat temu
Dziękuję za porady ... właśnie martwi mnie to, że to mogą być wtryskiwacze :( -> kupa kasy na wymianę. Lecz dziwnym jest to, że jak jest zimny to pali na dyg.
Może faktycznie to dioda/sterownik świec żarowych? Bo mam 2 błedy:
1. ECM-301
2. ECM-0380 - po wyminaie świec błąd nie ustąpił :(.
Dodano: 14 lat temu
Do Tomaski: Ale świece żarowe nie biorą udziału przy odpalaniu zagrzanego silnika. Co do czujnika wału to nie wiem.

cukiernik, ja miałem dokładnie taki sam przypadek w moim leciwym w stosunku do Twojego dieslu. Po prostu pompa wtryskowa się skończyła.
Dodano: 14 lat temu
Podepnij cokolwiek co ELM odczyta. Jeśli przy kręceniu głupio będzie obroty pokazywało to może być czujnik położenia wału. Jeśli wyrzuci błąd świec to pewnie dioda/sterownik świec żarowych (skoro same świece nowe).
Dodano: 14 lat temu
o przepraszam to ropniak jest to polecam pojechać na komputer
Dodano: 14 lat temu
jeśli to jest to jest benzynowy silnik to prawie na 99% to jest wina cewki. wiem to bo mój kolega już to przerabiał, wymienił na zamiennik bo oryginał był drogi i śmiga już dwa lata i jest ok .
Dodano: 14 lat temu
może cewka?, kable??
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1 komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej. Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl