Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Mondeo "Mondziak" X » Chip tunning - "wirusik"







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Mondeo
  • przebieg 181 400 km
  • rocznik 2006
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.0 TDCI
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1556 razy
Data wydarzenia: 13.08.2012
Chip tunning - "wirusik"
Kategoria: zmiany w aucie
Witam,
Już od dłuższego czasu planowałem dodać więcej "pałeru" Mondziakowi za pomocą chip tunnigu.
Grafik w pracy pozwolił udać się wreszcie do Wielkiego Wirtuoza Chip tunnigu - "Heko" w okolice Krakowa.
Przy okazji zwiedziłem rejony Smoka Wawelskiego ;-)
Operacja na Mondziaku wymagała dużego zaangażowania i środków technicznych, ale docelowo operacja się udała.
Pacjent zareagował bardzo korzystnie na nowe parametry, odwdzięczając się zwiększoną elastycznością na poszczególnych przełożeniach skrzyni biegów, a co za tym idzie zakres "użytecznych obrotów" znacznie się rozszerzył.
Fotek brak, ale jest krótki filmik z jednego z pomiarów na hamowni. filmik ogólnie w dużym hałasie i głównie słychać dmuchawę czołową i szum opon na rolkach hamowni.
Emocji filmowych brak.
Podsumowując:
katalogowo powinno być 115 KM oraz 280 Nm,
seryjnie miał: 123 KM oraz 309 Nm(pomiar na hamowni),
obecnie chip: 146KM oraz 371 Nm (pomiar na hamowni).
Mondziak po kuracji wzmacniającej stał się nie do poznania i jazda nim dostarcza jeszcze więcej frajdy ;-)


Dodano: 10 lat temu
Do trebuh_b: moim zdaniem, wirtuoz Wielki Heko [up]
Dodano: 10 lat temu
znajoma hamownia u Heko :)
Dodano: 11 lat temu
Do trebuh_b: na co dzień nie wykorzystuje maksimum możliwości, wiec spalanie utrzymuje sie na takim samym poziomie, ale w trasie już jest oszczędniejszy i znacznie bezpieczniej sie wyprzedza ;-)
Teraz "ciągnie" aż do 4,5 tys obr/min., wcześniej miał zadyszkę powyżej 3,5 tys obr/min.
moim zdaniem najlepsza modyfikacja w moim Mondeo
Dodano: 11 lat temu
modyfikacja jak najbardziej na DUZY PLUS ale jak ze spalaniem czy nie wzrosło przy normalnej jeździe ?
Dodano: 11 lat temu
dobrze parę koników pod maską nie zaszkodzi
Dodano: 11 lat temu
good job:)
Dodano: 11 lat temu
Do pawel799: Dzięki [usmiech]
Dodano: 11 lat temu
Takie mody to ja lubię...
Gratki wyniku :)
Dodano: 11 lat temu
Do wlodarz: teraz dopiero wyprzedzanie to dynamiczny manewr. Jestem bardzo zadowolony [usmiech]
Dodano: 11 lat temu
Do MaArek77: Masz rację, zabieg był przeprowadzony fachowo i w tej chwili najlepszym przełożeniem jest 3 i 4 bieg. Reszta staje się zbędna he he.
Co do zużycia paliwa to w trasie przy kilku próbach elastyczności i porównywaniu osiągów to osiągnąłem zużycie porównywalne jak bez chipa.
Silnik zużywa paliwo w zależności na zapotrzebowanie na energie więc jeśli będzie dynamika na poziomie fabrycznym to zużycie paliwa powinno być odrobinę niższe ;-)
Dodano: 11 lat temu
Do majcher836: sam zabieg koszt ok. "tauzena", ale warto było.
Dodano: 11 lat temu
Super sprawa ale w mniejsze zużycie paliwa jak obiecuja po tym zabiegu nie wierzę.
No i musi być to umiejętnie zrobione aby na 1 i 2 biegu nie było od razu dużego przyrostu mocy bo cierpmi sprzęgło i koło dwumasowe (cos w tym rodzaju
Dodano: 11 lat temu
Do mariusz-jagi: Stary.... jakbym ja miał V8 to chodziłbym ze szczęścia pijany....niutki to nasze pragnienia, senne marzenia
Oby Twoje mody się sprawdziły i żebyś bezproblemowo śmiagał.
Dodano: 11 lat temu
Też mam w planach małą zmianę map;) ale jeszcze nie wiadomo co z tego wyjdzie...
Dodano: 11 lat temu
60Nm w górę...Nieźle! Możesz być zadowolony z rezultatów tuningu :)
Dodano: 11 lat temu
Parametry robią wrażenie a Nm ile cię kosztowaly??
Dodano: 11 lat temu
Do MAT86: Najbardziej liczyłem na wzrost Nm i miło Mondziak mnie zaskoczył [usmiech]
Dodano: 11 lat temu
Do seba1985: modyfikacja nie jest rewolucyjna, a raczej odkryła ukryte przez producenta zasoby. Zawsze producent zostawia margines na nie umiejętne użytkowanie i złej jakości płyny eksploatacyjne poprzez obniżenie osiągów silnika.
Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Fabryka sama się poprawiła, bo były mocniejsze wersje z tego podstawowego silnika. Praktycznie w mojej wersji silnika osprzęt mam od mocniejszej wersji, zawieszenie z elementami od wersji ST, więc wymiana softu zbliżyła osiągi do mocniejszych braci.
Jakbym miał V8 pewnie bym nie poprawiał bo "niutków" byłoby wystarczająco ;-)
Dodano: 11 lat temu
Do Dzemek: To nie wpływa negatywnie na silnik, wystarczy użytkować z głową. Wiadomo, że na co dzień nie potrzeba max'a, ale moment obrotowy w niższym zakresie obniża spalanie paliwa i nie trzeba mieszać biegami tak często.
Oczywiście wymiany oleju muszą być terminowo i oleje wysokiej jakości ;-)
Dodano: 11 lat temu
Zgadzam się z Sajeks'em i Dzemkiem.
Dodano: 11 lat temu
A wg mnie nie trzeba fabryki poprawiać.
Dodano: 11 lat temu
o jo joj skoda silnika na takie numery
Dodano: 11 lat temu
Niezły wynik 'wypluło' autko [up]
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl