Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Civic 1.7 CTDI » charakterystyka silnika







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Civic
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 5667 razy
Data wydarzenia: 25.09.2009
charakterystyka silnika
Kategoria: obserwacja
Ciekawa sprawa o tyle, że silnik w tym aucie nie jest konstrukcją Hondy, a pochodzi ze stajni Isuzu. Mimo to udało mu się nadać typowy dla tych japońskich aut charakter. Tzn słaby z dołu, mocny na górze. Potęguje to jeszcze bardziej turbodziura i zestrojenie skrzyni biegów. Jedynka i dwójka są długie a silnik na dole słaby wobec czego próby szybkiego ruszenia bez palenia sprzęgła mogą się skończyć przegraną z przegubowym Ikarusem. Silnik budzi się od 2000rpm, jak załączy się w pełni turbina, dostaje niesamowitego kopa (jak na 100KM oczywiście) i dopiero zaczyna się radocha. Turbina jest mała, więc ma małą bezwładność, co skutkuje natychmiastowym przyspieszeniem na wyższych obrotach. Nie warto kręcić powyżej 4000rpm.

Ogólne wrażenie jest takie, że po mieście jeździ się średnio, natomiast w trasie to poezja. Silnik elastyczny i od 100km/h można powoli zapominać o potrzebie redukcji biegu. W ogóle na 3 i 4 ma niezłe odejście. Śmiem twierdzić że elastycznością subiektywnie nie ustępuje Alfie 156 2.4jtd. Te 100KM w dieslu daje przyjemność z jazdy, czego nie miałem np. w Toyocie Auris 1.4 VVTi / 97KM. Niby niewielka różnica ale Auris zawsze jechał, jakby ciągną pług za sobą i był niesamowicie wołowaty, a tu jest lekkość.

Silnik nadrabia niektóre mankamenty spalaniem. 6,2 l przy dużym udziale korków w Warszawie i szybkiej jazdy w trasie.
Dodano: 14 lat temu
Do musyk:
Jak najbardziej. W Oplach się nazywał CDTI i miał pare różnych mocy
Dodano: 14 lat temu
Do luxmario: nawet nie wiedziałem że silnik jest z polski, taki - polski japończyk hihi. To nie jest ten sam silnik co w oplach przypadkiem?
Dodano: 14 lat temu
Pewnie jakby 156 ważyła tyle co Civic, raczej była by żwawsza, ale 2.4 to ciężki silnik niestety i faktycznie elastyczność obu aut może być zbliżona.
Dodano: 14 lat temu
Do staryjabol:

Ma jak najbardziej. Ten silnik jest właśnie z Tychów. Zresztą zaraz po otwarciu maski rzuca się w oczy napis na pasku klinowym "Made in Poland" :D
Dodano: 14 lat temu
Te same silniki montuje GM w Oplach - Isuzu to w końcu spółka córka...
W sumie to Twój silnik może mieć polskie korzenie - jednostka ta jest montowana w tyskiej fabryce Isuzu.
Dodano: 14 lat temu
Do ArturS:

Dzięki za info. Myślę, że tutaj to tylko chip z nową mapą. A turbinka ma zmienna geometrię, ale mimo to z dołu nie daje rady. Ja się bardziej zastanawiam nad wytrzymałością tego silnika na obciążenia. Bo mój w przeszłości już "wystawił kopyto"!
Dodano: 14 lat temu
To turbina ze zmienną geometrią łopatek, czy najprostsza? Wypadałoby, że to opcja dwa skoro taki słaby dół. Masz jakieś szersze info na ten temat? Z szybkiego googlowania nic się nie dowiedziałem, a może się przydać na przyszłość. U siebie próg pełnego rozkręcenia turbiny przesunąłem w dół przez wyłączenie zaworu EGR - przy włączonym część spalin ucieka z powrotem do cylindrów, a nie napędza turbinę. Daje się to dość mocno odczuć, ale nie wszędzie da się zrobić. Poszperaj w necie czy u Ciebie nie ma takiej możliwości. Jeśli nie to zainteresowałbym się zachipsowaniem delikwenta [hmm]
Dodano: 14 lat temu
Bardzo ciekawa charakterystyka - miło się czyta....ale z tym Ikarusem to chyba przesadziłeś :)
Najnowsze blogi
Dodano: 21 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
1 komentarz
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
15 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl