Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » Ceny przeglądów i materiałów eksploatacyjnych







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 1424 razy
Data wydarzenia: 26.11.2010
Ceny przeglądów i materiałów eksploatacyjnych
Kategoria: serwis
Jako że w przyszłym miesiącu minie rok od kiedy jeżdżę Aveo, postanowiłem zorientować się jak wygląda sprawa z przeglądem po 1 roku/15000 km eksploatacji. Od razu wiedziałem że olej kupię we własnym zakresie (podejrzewałem że serwis sobie nieżle liczy za niego) i nie myliłem się. Do Aveo zalecany jest (choć niekoniecznie) olej o klasie lepkościowej 5W30 lub OW30, przy czym ten drugi bardzo dobrze smaruje silnik w zakresie niskich temperatur zewnętrznych. Mając na uwadze powyższe, i pamiętając o ubiegłorocznej srogiej zimie postanowiłem że taki właśnie kupię. Postanowiłem, że nie będę oszczędzał i kupię Castrola. Jeśli chodzi o ceny w ASO to przedstawiają się one następująco:
Castrol Edge 5w30 - 40zł/litr
Castrol Edge ow30 - 60zł/litr

Do Aveo wchodzi (włącznie z zalanym filtrem oleju) 3,75l oleju a więc w serwisie za 4 litry zapłaciłbym za 0w30 240zł. Za drogo - zdecydowanie. Kupiłem na allegro taki właśnie olej:
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9025706&contentId=7028272
Za 5litrów (4litrowa banka + 1litrowa butelka) zapłaciłem 155zł+20zł przesyłka kurierska=175zł ale ZA 5 LITRÓW. W ASO za ten sam olej zapłaciłbym 300zł - i to jest powód, dla którego postanowiłem zamieścić niniejszy wpis w dzienniku pokładowym. Wniosek jak dla mnie jeden - ASO owszem (bo trzeba zachować gwarancję) ale olej i inne materiały eksploatacyjne kupować we własnym zakresie, do czego was również zachęcam.
P.S. Gdybyście chcieli namiary na konkretnego sprzedawce u którego to kupiłem - piszcie na PW chętnie prześlę link (nie chcę być posądzony o krypto-reklamę)
Dodano: 15 lat temu
Owszem, na pewna przez pierwszych kilka tysięcy kilometrów trzeba łagodnie traktować silnik - wszakże to dziesiątki współpracujących ze sobą elementów, które w sposób minimalny muszą się "dopasować", ułożyć powierzchnie cierne względem siebie i to nie tylko w samym silniku - również skrzynia, przeniesienia napędu itp itd. Tylko czy od razu trzeba wymieniać olej? Nawet jeśli jakieś śladowe ilości opiłków zostaną wypłukane, to zaraz wyłapie je filtr oleju. Myślę że serwis doradzając Ci wymianę miał raczej na myśli kilkadziesiąt złotych zarobku, który by im dodatkowo wpadł:) Co do producenta oleju - jak dla mnie to bujda. Jeśli spełnia klasę jakościową i lepkościową, z pewnością można stosować każdy produkt. To, że niektórzy producenci samochodów zalecają oleje poszczególnych marek wynika tylko i wyłącznie z wzajemnych umów. Oleje są obecnie produkowane w oparciu o zestandaryzowane normy, więc realnych różnic nie ma. Osobiście wybrałem Castrola tylko i wyłącznie ze względu na to że to znany producent, ma aprobatę techniczną gm (pewnie zwyczajnie kupioną, bo jak spełnia normy nie ma innych przeciwwskazań) a w dodatku kupiłem go za przystępną cenę. W opinii wielu serwisów różne oleje stanowią "najwyższą półkę" - pytanie ze względu na co - umieszczenie w ich wewnętrznym magazynie czy aktualnie prowadzoną akcję reklamową?:)
Dodano: 15 lat temu
A mnie w salonie powiedzieli, że nie muszę, ale jak chcę to po 3000 mogę olej wymienić, bo 3000 to okres docierania silnika. Nawet w instrukcji umieszczono informację, że do 3000km nie należy nikogo holować, bo to okres docierania. Tak więc kto ma rację? Słyszałem jeszcze, że oleje Total to najwyższa półka. Prawda to czy nie?
Dodano: 15 lat temu
Do ahilles: Spoko, przecież nie mam powodów żeby Ci nie wierzyć ale do mojego auta producent zaleca najlepiej OW30, 5W30 w określonych przypadkach 5w4 lub 5w50 ale to już nie ma sensu (przecież w naszej strefie klimatycznej temperatury powyżej 45st C się nie zdarzają...) Więc magnatec 15w40 pewnie też całkiem dobry olej, ale nie do mojego Aveo. To jest półsyntetyk czy syntetyk w ogóle?
Dodano: 15 lat temu
Zgadzam się że Castrol jest świetny, ja leję 15w40 Magnatec i jeśli byś porównał temperatury ujemne w których ten olej nadal jest w stanie płynnym to byś się pewnie mocno zdziwił bo podpowiem że ten olej mimo większej lepkości płynie przy -35 stopniach.
Kiedyś u mechanika widziałem rozebrany częściowo silnik, zastanowiło mnie że olej w tak dużych ilościach przywiera do wałka i zapytałem się gościa co za olej zalany, okazało się że 5w40 Magnatec. Od tamtego czasu leję tylko Magnatec ale 15w bo do mojej Skodiczki inny nie idzie.
Pozdrawiam
Dodano: 15 lat temu
Do Xanadu: No to nieciekawie, przecież olej to olej, jeśli spełnia wymagania producenta (klasy:lepkościowa i jakościowa) jest w fabrycznym opakowaniu hermetycznie zamknięty to MUSI pasować...Upewnij się może żeby mieć 100% pewności, a nóż się uda:)
Dodano: 15 lat temu
z wlasnymi produktami - to praktyczne. Do pierwszego przegladu u mnie jeszcze daleko, ale wiem, ze oleju przyniesc ze soba nie bede mogla :)
Dodano: 15 lat temu
Tzn po pierwszym tysiącu kilometrów wymieniłeś olej? Wiem że niektóre marki coś takiego praktykują, ale ja pytałem w serwisie Chevroleta i powiedzieli że to zbędne, bo silniki są wstępnie docierane na hamowni
Dodano: 15 lat temu
Masz całkowitą rację. Ja też na wymianę przyjechałem z własnym olejem. Duuuuuużo taniej.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
11 komentarzy
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 20 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl