Wpis w blogu auta
Opel Insignia
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 2502 razy
Data wydarzenia: 06.01.2015
Cała prawda o...
Kategoria: obserwacja
Zainspirowany wpisem w moim dzienniku "20' a co tam..." przez art73
"Obawiam się, że opona z felgą waży ponad 30 kg....sama opona 20' to co najmniej 15 kg, a felga 20' też swoje waży...a jak jest ciężka opona i felga to te 30 kg na 20' to mało"
Tak jak obiecałem, postanowiłem wziąć wagę i poważyć parę kół i opon z mojego posiadania.
Tak jak widać na zdjęciach, koło 20' wraz z oponą letnią 245/35 R20 waży 25 kg. Tutaj art73 przesadził o całe 5 kg. na jednym kole a na czterech jestem o 20 kg. do przodu
Zaś "nawet jak 20' będzie 2 kg cięższe od 18' to razy 4 daje już 8 kg na masie wirującej..." kolega art73 trafił idealnie, jak widać 18' wraz z oponami letnimi 245/45 R18 ważą dokładnie 2 kg. mniej czyli po 23 kg. każde z kół.
Ciekawostką jest ciężar 18' koła z oponą letnią od mojego byłego Signuma, mimo mniejszej opony 225/45 R18 jest cięższe od koła Insigni 245/45 R18 o prawie kilogram
Porównanie kół 18' Insigni z oponami letnimi i zimowymi, okazuje się że te drugie są cięższe o cały kilogram, czyli 24,1 kg.
Przy okazji poważyłem też same opony:
- letnia 245/48 R18 waży 10,8 kg.
- zimowa 205/55 R16 z Signuma waży 9,6 kg.
Letniej 245/35 R20 nie miałem okazji sprawdzić ale jeszcze to kiedyś zrobię.
Na koniec waga dojazdówek, i tak:
- dojazdówka z Insigni to równe 13 kg.
- dojazdówka ze strych Opli na 4 śruby to 11.3 kg.
Tak więc jak widać, lekkich kół obecne auta nie mają, jest co taszczyć Same letnie koła w moim gracie to 100 kg. + zapas Zimówki to 8 kg. mniej ale jeszcze na razie itak więcej ważą niż ja sam
Ostatnia aktualizacja: 06.01.2015 17:13:17
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
Meganka przeszła porządny serwis: olejowy, rozrządu i pasku osprzętu to czas ją przegonić i trochę nią pojeździć. Zatankowana została na FULL (zbiornik ma pojemność 60litrów). Trasy to ...
3
komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez niki129
Wpis czysto kronikarski:
Dokładnie dzisiaj (9 Marca) mija rok od zakupu Forda
Przez ten rok auto pokonało 21 438 km
Usterki : Zamek maski, mikrostyk tylnej klapy
Nieprzewidziane wydatki : ...
15
komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez darek-k
po czterech latach przyszła pora na wymianę klocków
koszty
klocki Mikoda
przednie 152,87zł
tylne 67,31zł
robota 0zł, zrób to sam
7
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Ważył w celach poznawczych Im niższa masa wirująca tym lepiej Jakby ten samochód jeździł na felgach 16 " z oponami 205/55R16 o masie 16 kg-18kg/koło byłby wyraźnie bardziej dynamiczny i spalałby ok 0,5-1 litra paliwa mniej na każdą setkę, zawias i hamulce też by mniej cierpiały, a i komfort jazdy byłby nieporównywalny, cierpiałby jedynie wygląd, bo trakcja też byłaby wystarczająca - po to było to całe ważenie, by wykazać jak ogromny ciężar trzeba wprawiać w ruch mając felgi 18-tki czy 20-tki Moim zdaniem 18-tki czy 20-tki tylko do aut o mocy co najmniej 250 KM + i 350 - 400 NM momentu, a przy 160 KM maksymalnie powinno się zakładać jak najlżejsze 17-tki.
ale chyba nieco na wyrost mówia że spotkasz dziurę to po 18-stkach.
A co do ubezpieczenia, w Polsce uzyskanie odszkodowania to dużo czasu i droga przez mękę.
Po to aby na 100 osób dopięło swego 10.
Dlatego w cywilizowanych krajach łatają dziury bo wiedza że tak lepiej i taniej niz płacić 100 osobom.
Na szczęście mało po Polsce jeżdżę.
W Polsce to najbardziej dziurawe ulice w miastach, bo przelotówki to gładkie
U mnie drogi na tyle się poprawiły że jak na razie nie jest tak strasznie jak to wszyscy malują. Liczę się z tym że te 20' cali jest na wyrost extremalnie i faktycznie kiedyś w coś trafię, a co tam Jest Allegro i masa felg, będzie inna a uszkodzona pójdzie do złomiarza na skup amelinium
A ja chciałbym się dowiedzieć ile jest prawdy w tym ze wjechanie w dziurę gdy ma sie nisko profilowe opony (profil 40 i mniej) powoduje pękniecie felgi.
No może jej odkształcenie to jeszcze ale nie peknięcie.
Ktoś słyszał o takich przypadkach ?
W następnym aucie bede miał chyba 18 cali i boję sie jeździć w Polsce.
W Niemczech wiele drog poza autostradami jest połatana i nierówna ale dziur nie ma, gdy sie pojawia od razu wypełniają.