Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Siena 1.6 16V HL (LPG) » Buchnęło, zawrzało i zgasło...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Siena
DW
Wcześniej jeździł: Fiat Siena 1.6 16V HL (LPG)
  • przebieg 155 652 km
  • rocznik 1998
  • silnik 1.6 i 16V
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1359 razy
Data wydarzenia: 23.02.2010
Buchnęło, zawrzało i zgasło...
Kategoria: awaria
Kiedy Adam Mickiewicz pisał Część II Dziadów z pewnością nie miał na myśli mojego Fiata Siena ale cytat pasuje idealnie.

Zaparkowałem wieczorem po powrocie z lodowiska. Wyłączyłem światła i... Nie zgasły do końca. Podświetlenie zegarów też tylko lekko przygasło. Kilka prób włączenia/wyłączenia i nic. Po chwili pstryk! Kupa dymu z okolic kolumny kierowniczej. Szybko wyciągnąłem kluczyki, otworzyłem bagażnik, wydobyłem skrzyneczkę z narzędziami i odkręciłem klemę od akumulatora.

Po chwili podłączyłem aku z powrotem, wszedłem do samochodu w celu sprawdzenia organoleptycznego skąd wydobywa się smród spalonej instalacji. Nie udało mi się za wiele ustalić. Po oględzinach skrzyneczki z bezpiecznikami okazało się, że przepalił się bezpiecznik nr 19 (30A), który odpowiada za nawiewy, podświetlenie zegarów i całej konsoli środkowej. Jak się można było domyślać nie działają. Przepaliła się również postojówka z przodu i mijania z tyłu. Przeszukałem skrzyneczkę narzędziową i znalazłem tylko 15A. Wsadziłem dla testu i strzeliło znów (tym razem bez dymu). Stwierdziłem, że może jest za słaby i podjechałem na stację BP gdzie zatankowałem sobie gazik i zakupiłem zestaw bezpieczników za 9,99 (na sztuki nie mieli). Wsadziłem 30-tkę i znów strzeliło. Wniosek nasuwa się sam. Gdzieś jest zwarcie. Dowlokłem się do domu z sercem na dłoni. Myślałem tylko o tym, żeby nic więcej się nie skopciło. Co 5 sekund wciągałem haust powietrza w celu kontrolnego węszenia za spalenizną. Dziś rano samochód trafił w ręce elektryka.

Jak pojawi się diagnoza fachowca, to się podzielę...
===========================================================
Edit:
Obudowa nawiewu wytrzymała 12 lat ale umarła tej zimy. Sporo kręcenia i pękła rozwalając wentylator i powodując spore zamieszanie w instalacji elektrycznej. Popaliły się kable od nawiewu i cała masa bezpieczników. Naprawa kosztowała mnie 150zł. To już łącznie ok. 1400zł od grudnia...
Ostatnia aktualizacja: 25.02.2010 09:30:43
Dodano: 14 lat temu
Do Wijek: u mnie klema jest na 6 albo 8 :]
P.S. Zrobiłem mały edit w treści. Wszystko już w porządeczku.
Dodano: 14 lat temu
Trzeba było od razu wyciągnąc gaśnicę zamiast klucza nr.10 :)
Dodano: 14 lat temu
Nie wkładaj nigdy bezpiecznika o niższym natężeniu prądu, nawet bez przeciążenia czy zwarcia się spali, bezpiecznik o wyższym natężeniu niesie za sobą ryzyko awarii urządzenia dla którego jest on elementem zabezpieczającym obwód. Pozdrawiam i życzę niskich kosztów.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
4 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl