Wpis w blogu użytkownika
mkzibi
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 9528 razy
Data wydarzenia: 31.12.2010
BMW E34 - jak dobrać amortyzator przedni
Kategoria: inne
1. Zwykłe łożyskowe (wyróżniają się tym, iż nakrętka od amortyzatora schowana jest w siedlisku i powinna być zakryta małym kapselkiem mocowanym tylko w środkowej części siedliska), gdzie występowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:
- krótki trzpień dł. od 40 - 55 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)
- krótki trzpień dł. od 40 - 55 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)
2. Obrotnice (wyróżniają się tym, iż nakrętka od amortyzatora wystaje nad siedlisko i powinna być zakryta dużym kapslem mocowanym w otworze kielicha zakrywając całe siedlisko), gdzie występowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:
- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)
- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M16 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)
TRZPIEŃ to ten odcinek amortyzatora, który mieści się w siedlisku. Ze względu na wielu producentów amortyzatorów, długości trzpieni podane są w pewnym zakresie.
Wymiary amortyzatorów rożnych typów podałem na kolejnych rysunkach i zdjęciach:
Rys. 1 Wymiary amortyzatora odo mocowania łożyskowego (zdjęcie poniżej).
Rys. 2 Wymiary amortyzatora do mocowania siedliskowego (zdjęcie poniżej).
Zdjęcie 3 i 4. Wygląd mocowania siedliskowego
Zdjęcie. 5 i 6 Wygląd mocowania łożyskowego
Zdjęcie. 7 Łożysko mocowania obrotnicowe
Zdjęcie. 8 Łożysko mocowania łożyskowego
Ostatnia aktualizacja: 31.12.2010 16:16:22
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 28 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
