Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mazda 6 Carbon Grey
»
Biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku, Co z tym zrobić?
Wpis w blogu auta
Mazda 6
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 7049 razy
Data wydarzenia: 05.02.2015
Biegi ciężko wchodzą na zimnym silniku, Co z tym zrobić?
Kategoria: serwis
Dzisiaj chciałbym przedstawić Wam problem z ciężką zmianą biegów. Ostatnio przy ujemnych temperaturach jak chciałem wyjechać miałem problem z wrzuceniem jedynki. Potem okazało się że nie tylko był problem z jedynką ponieważ przy próbie zmiany na dwójkę - problem był ten sam i było strasznie ciężko wrzucić bieg, niczym w jelczu czy starze... i tak aż do czwórki gdzie nie było problemu.
Po dosyć krótkiej jeździe gdy silnik się rozgrzał, olej już nie był zimny, płyn chłodniczy na odpowiednim poziomie temperatury - wszystko było w porządku - biegi wchodziły jak w masło. No ale co z tym porannym problemem zrobić?
Po zaciągnięciu rad z "inernetów" - oczywiście zdania podzielone... Jedni piszą: "Wymieniaj olej", drudzy "Nie wymieniaj oleju i tak zostaw" byłem w kropce...
Nie jestem mechanikiem, nie znam się na samochodach aż tak dobrze (chociaż pewnie lepiej niż nie jeden mechanik z programu "Będzie Pan zadowolony" :] ), nie chciałem znowu inwestować - bo dalej się z tym da żyć ale zdrowy rozsądek podpowiada... Wymień Olej - przecież to nie fortuna a jak będzie to samo to dopiero się zaczniesz martwić
Kupiłem, pojechałem, wymieniłem... W tej wersji wchodzi jakieś 2L oleju do skrzyni biegów także koszt olej + robocizna to było około 150 PLN.
Chłopaki zrobili mi to na miejscu ale był problem z sprawdzeniem czy problem ustał (dodatnia temperatura, rozgrzany silnik). Następnego dnia było -3 do -6 przez noc także rano jeszcze było zimno - no to czego by nie sprawdzić swojej inwestycji...
Podsumowanie:
Przy -4 stopniach całkowity brak problemu z wrzucaniem biegów, wchodzą jak w masło, zmiana biegów bez użycia siły - jestem zadowolony.
Koniec końców dobrze, że na oleju się skończyło i nie zrujnowało to portfela...
Mieliście podobne problemy u siebie?
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ale spoko - bez spiny... może ktoś po prostu kupił sobie nówkę kombi w dieslu (za co dopłacił dużo kasy - aby auto było tańsze w eksploatacji) i robił 16 tysięcy km/rok.
Nie oceniaj auta po jednej wymianie oleju... Zobacz środek i przekonaj się
Potwierdzony ostatni przebieg w serwisie robi się tak - kupujesz auto co ma 250 tysięcy przebiegu, cofasz licznik na 110 tysięcy, jedziesz do serwisu na wymianę piór wycieraczek - serwis wpisuje aktualny przebieg - 110. Sprawdzasz przebieg w serwisie - ostatni wpis 110
Może się mylę - ale takie rzeczy w manualu to po 200 tysiakach się dzieją, a nie po 100...
Świetnym przykładem są Oplowskie 5 biegowe manuale - Zdarza się że 2 bieg ciężko wchodzi i nawet wymiana oleju nie pomaga
W Citroenie C4 II, dla odmiany czasami jedynka ciężko wchodzi. Ot taka specyfika