Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen Xantia Księżna
»
Berlin Zachodni, Berlin Zachodni...
Wpis w blogu auta
Citroen Xantia
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2844 razy
Data wydarzenia: 16.08.2013
Berlin Zachodni, Berlin Zachodni...
Kategoria: podróż
Berlin- zwykle omijam jeżdżąc tzw "Berlińskim ringiem". Tym razem zmuszony byłem wepchać się w paszczę lwa - musiałem zawieźć znajomych na lotnisko Tegel w NW Berlinie. Nie miałem czasu przygotować się do tego wyjazdu, ale wiedziałem o pewnych ograniczenia wprowadzonych w niektórych miastach niemieckich dla samochodów. Przeszukałem internet chcąc znaleźć sposób na tanie, a najlepiej darmowe parkowanie, albo jak w ogóle dojechać najbliżej terminalu, bo wszyscy pasażerowie mieli duże bagaże. Znalazłem info o możliwości dojechania pod sam terminal wylotowy z możliwością krótkiego postoju. To mi pasowało. Wrzuciłem dane do GPS-a i za pierwszym strzałem, bez pomyłki (co nie jest takie oczywiste, gdy za nadto ufa się GPS-owi
Kilka dni później znowu jechałem do Berlina - odebrać towarzystwo. Tym razem musiałem to zorganizować inaczej. Żeby skorzystać z tego samego parkingu, to albo powinienem przyjechać później niż wyląduje samolot, tak, żeby to oni na mnie czekali, albo poczekać gdzieś w mieście na przylot samolotu. Wybrałem drugi wariant. W internecie znalazłem stronę na temat parkingów w Berlinie. Okazało się, że w centrum może być to bardzo trudne: normalne parkingi są płatne nawet do 3 EUR za pół godziny. Można zaparkować za darmo na parkingach przy marketach i centrach handlowych, ale tam czas darmowego parkowania jest ograniczony od 1-24 h (trzeba też pamiętać o ustawieniu zegara jeśli się go ma lub zapisania czasu na kartce). Za darmo można jeszcze zaparkować na osiedlach, ale podobno znalezienie tam miejsca graniczy z cudem. Poza tym, trzeba pamiętać o "zielonej strefie", którą Niemcy wprowadzili w wielu miastach. Na szczęście na tej samej witrynie znalazłem jeszcze ciekawszą informację. Berlin okazuje się mieć świetnie rozwiązany system parkingów dla przyjezdnych. Parkingi typu P+R (PARK AND RIDE) funkcjonują w całej Europie. W niektórych miastach są płatne (bardzo małe kwoty), a w innych, tak jak w Berlinie - bezpłatne. Umiejscowione są one na obrzeżach miasta, ale w pobliżu przystanków komunikacji miejskiej - metra (U-Bahn) lub kolejki podmiejskiej (S-Bahn). Znalazłem taki w odległości 3,5 km od lotniska przy Tegeler Weg. Wklepałem adres w GPS i ruszyłem. W centrum Berlina na trasie nr 100 trafiłem na okropny korek: 1.., 2.., stoję... i tak przez 40 min. No tak - piątek. Wreszcie zjazd i krótka droga na parking, szybka zmiana pasów, światła, przejazd przez skrzyżowanie... i ... przejechałem wjazd na parking, który był tuż tuż przy skrzyżowaniu, na szerokiej wysepce mieszczącej się pod baaardzo szerokim wiaduktem kolejowym. Za późno się zorientowałem w tym korku i już nie miałem szans na manewr zjazdu. Zaraz za wysepką skręciłem więc w lewo i wjechałem w uliczkę a tu... przy kamienicy, w cieniu, jedno wolne miejsce w sam raz dla mnie
Poniżej kilka fotek z wycieczki po zespole pałacowym, kilka mapek a przy okazji kilka informacji, które może kiedyś komuś się przydadzą, gdy zechce odwiedzić Berlin. Polecam również parkingi P+R
Kilka przydatnych adresów:
http://www.park-to-fly.de/Zielona-strefa-Berlin.pdf (do pobrania plik z info o "Zielonej strefie")
http://www.berlin-vel.pl (dużo informacji Berlinie, w tym o miejscach parkingowych)
http://sharemap.org/public/West_and_East_Berlin#!flash (ciekawa interaktywna mapa Berlina z historycznymi granicami Berlin Zachodni/Wschodni)
www.berlin-airport.de/pl/podrozni-txl/dojazd-i-wyjazd-z-lotniska/parkowanie/miejsca-do-parkowania/index.php (parking lotniskowy Tegel)
Ostatnia aktualizacja: 05.09.2013 12:47:33
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Chociaż juz powoli doskwiera brak miejsc parkingowych.
Ostrzeszów ma przewagę, jest trochę mniejszy, spokojniejszy i to ostatnie miasto w byłym powiecie kaliskim w którym nie płacimy za parkingi (strefa parkowania)
Żałuję, że nie zacząłem wcześniej robić takich małych dzienników podróży, ale wtedy zapchał bym ten portal
A łącząc obydwa wątki (diesel i wycieczka do Berlina i uzupełniając wpis w dzienniku, powiem, że wycieczka do Berlina (770 km) kosztowała mnie 240,- zł
Dla mnie warto, raz płacę więcej dla przyjemności, dla turbiny i dla niutonometrów. Bo tak lubię a później na stacji benzynowej mam 5-6 litrów i nie stresuje mnie że wychodzi 8-10 litrów PB i nie stać mnie pojechać tu czy tam bo to drogo.
No a że dałem 4 czy 10 tys zł więcej. No dałem bo chciałem diesla.
Dla mnie Golf o mocy 100 koni benzyna to słabeusz i paliwożercza (mieliśmy takiego Passata) wiec nie było w ogóle zastanawiania się chociaż rocznie mało jeżdże (ok 10 tys. km)
Ale i tak diesel "kasuje" każdego benzynowca jeśli chodzi o zużycie paliwa i przede wszystkim w jeździe miejskiej.
No a LPG jednak najtańsze, mam to wiem chociaż to nie to samo co TDI z turbinką, chyba że Turbo benzyna
Mam nadzieję, że wpis może się komuś przydać - może ktoś pojedzie do Berlina w celach turystycznych, wtedy polecam Scharlottenburg, a gdy tylko na zakupy, to niech pamięta tylko o tych parkingach
Mam wielu znajomych w Poznaniu i mówią że nie warto mieć dobrego auta, na osiedlach chamstwo, auta odzierają, uderzają o nie drzwiami, kradną oryginalne kołpaki. Brak miejsc do parkowania i kosztuje to sporo kasy. Lepszy tramwaj, no ale bilet też kosztuje tylko pytanie czy lepiej przepalać paliwo w korkach czy dać na tramwaj (pozdrowienia dla osób jeżdżących autami na benzynę 10-13 litrów/100 km w mieście)
Only TDI