Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM » Awaria Silnika Część 2







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 6
  • przebieg 157 530 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2011
  • silnik 2.0 MZR-CD
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 14339 razy
Data wydarzenia: 06.03.2011
Awaria Silnika Część 2
Kategoria: awaria
Witam,to chyba najgorszy wpis o tym aucie.Po zdjęciu głowicy okazuje się,że jeden tłok się całkowicie stopił :( Silnik nadaje się do kapitalnego remontu lub wymiany na inny.
Teraz nie wiem co jest bardziej opłacalne.
Proszę o komentarze i porady co z tym zrobić.
Dodano: 11 lat temu
Witam kolegę !
Interesuje mnie jak zakończyłeś przymusowy postój z powodu wytopienia tłoka. Kupiłeś drugi silnik czy reanimowałeś zwłoki?? Ja mam podobny problem - chociaż może nie tak tragiczny-- mam przeciek kompresji do wody. I tu chciałbym Cie prosić o wskazówki od czego zacząć robote. Myślę że to tylko uszczelka ----ale moze sie okazać że pęknięcie głowicy jest przyczyną- i koszty wzrosną wtedy. Jerdno mnie zastanowiło -pisałeś że ta awaria wystąpiła po wymianie oleju-- u mnie ta kompresja poszła do wody też zaraz po wymianie oleju. Myślę że to zbieg okoliczności ---ale... co o tym sądzisz ? Co radzisz mi? Czy podczas demontażu głowicy są jakieś elementy trudnodemontowalne? Możesz mi opisać co i w jakiej kolejności demontować?
Będę Ci bardzo wdzięczny za odpowiedż i podpowiedzi w tej kwestii.
Z poważaniem don_rikardo
Dodano: 12 lat temu
czy nic nie wpadło do komory ??? z foto tak wygląda.Silniki diesla w m6 maja swoje wady podkładki ,zapychający się smog itp Najlepiej kup nowy silnik wymień olej paski podkładki i wyczyść smog i będziesz jeździł latami na forum jest dużo osób którym padły silniki diesla
Dodano: 13 lat temu
Sprzedałbym ale nie mogę auta sprzedać przed 6 mieś bo mi podatek nalicza,no chyba,że sprzedam za taką samą cenę.Wtedy będę stratny.(naprawa+ubezpieczenie+rejestracja w pl itd..)
Dodano: 13 lat temu
To ze ten silnik trwały nie jest i ze ma swoje wady to wiem, ale żeby aż tak ! :( Również mi się wydaje ze lepiej będzie wstawić nowy silnik, tu jeszcze spooroo rzeczy może być rozsypane... Pozdro i czekamy na kolejne info..
Dodano: 13 lat temu
napraw to jak najtańszym kosztem albo wymień silnik co się lepiej opłaci i sprzedaj to auto [doom]
Dodano: 13 lat temu
Współczuję:(
Dodano: 13 lat temu
Przyczyną padających silników MZR-CiTD w przedliftowych GG są zwykle nieszczelne podkładki pod wtryskami (obecnie można wymienić na dobre). Wada podkładek powoduje zanieczyszczenie oleju, tworzy się smolista substancja, która może zatkać smok pompy olejowej, zwłaszcza jeżeli oleum rzadko zmieniane. Zapchany smok = brak smarowania, i kłopot gotowy. Problem aż za dobrze omówiony na forum Mazdy. Potrzebny niestety przeszczep. Współczuję :(.
Dodano: 13 lat temu
Przykre bardzo!!! No tu widzimy już efekt. Usunięcie skutków to tylko częściowe załatwienie sprawy. Trzeba znaleźć przyczynę. Przyznam, że na chwilę mnie przytkało. Mam nadzieję, że masz dobrego mechanika. Czy to będzie lejący wtryskiwacz jak pisze kolega? Nie wiem. Ja bym radził sprawdzić opcję braku smarowania. Olej smaruje i chłodzi. Awaria nastąpiła zaraz po wymianie oleju. Czy silnik dostał właściwy olej? Problemy mogą być jeszcze głębiej. A tłok to widoczny efekt końcowy. Może być wytopione łożysko korbowodu, które przytkało kanały i dalej poszło jak po sznurku. Rozkręcaj dalej będziesz wiedział czy remontować, czy wymieniać silnik.
Dodano: 13 lat temu
Paskudna sprawa. Na pewno nie opłaca się go remontować. Lepiej i taniej wyjdzie wymienić go na inny. Tym bardziej , że nie wiadomo do końca co jeszcze " przy okazji " uległo uszkodzeniu i może być niekończący się ciąg napraw. Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Jak pech to pech, miejmy nadzieję, że po tej awarii wyczerpie się limit :)
Dodano: 13 lat temu
uffff a już myślałem że tylko mój sie pier**** ;)
Dodano: 13 lat temu
jeszcze gorszy scenariusz niż rozrząd:(
na pewno łatwiej, taniej i szybciej jest kupić nawy goły blok, ale nigdy niewiadomo co się trafi, jeśli finanse na to pozwalają, to ja bym chyba remontował, ale decyzja i tak należy do Ciebie
pzdr i powodzenia w naprawie
Dodano: 13 lat temu
Odwieczny dylemat, kupic używkę i przeszczep(wersja tania) czy też remoncik (wersja pewna bo gwarancja na naprawę...)
Dodano: 13 lat temu
Taniej i szybciej będzie jak kupisz taki sam silnik bez osprzętu i dokonasz przeszczepu.
Dodano: 13 lat temu
Eh współczucie nowy nabytek i taka niespodzianka. Ja bym raczej silnik kupił.
Dodano: 13 lat temu
ale PYTA kolego mysle że tłoka stopił ci lejący wtryskiwacz - zapytaj dobrego mechanika czy nie uda sie wstawic tylko nowego tłoka (bo widze ze tu tuleje cylindrowe nie sa wymienialne) wydaje mi sie ze nowy tłok nie moze pracowac w troche wyrobionym cylindrze-bo to nie benzyniak. głowica tłoki pierscienie i regeneracja wtrysków lub pompy wtryskowej dodatkowo :( a moze cały silnik bedzie taniej kupic
Dodano: 13 lat temu
Swego czasu miałem podobny problem i rozwiązałem go poprzez zakup kompletnej głowicy cylindrów.
Dodano: 13 lat temu
myśle że kupinie całego anglika to najlepsze rozwiązanie...
Dodano: 13 lat temu
Na czacie juz dostales pomysly... Teraz tylko decyzja...
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl