Wpis w blogu auta
Ford Mondeo
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1205 razy
Data wydarzenia: 10.05.2011
Awaria nr 1 i 2
Kategoria: awaria
Przechodząc do sedna.
Awaria nr 1: Zerwana okładzina szczęki hamulcowej.
Mamy 06.11.2010 roku, przebieg 220 319.
Całą rodziną postanowiliśmy jechać na zakupy do oddalonego o jakieś 35 km Tarnowa. Wsiadamy do samochodu zapalam silnik, wrzucam wsteczny bieg, cofam i jako "zacięty rajdowiec" wciskam dość gwałtownie i energicznie hamulec....a auto stanęło jak wryte i wszyscy usłyszeliśmy metaliczny zgrzyt i poczułem jakby tylne koła się zablokowały...owsze zablokowało się ale jedno - prawe. Po godzinnej próbie ściągnięcia bębna okazało się, że odkleiła się okładzina hamująca z jednej ze szczęk, a podczas gwałtownego hamowania podczas cofania została całkowicie zerwana i wcięła się między drugą szczękę, a bęben. Całe szczęście, że stało się to pod domem, a nie np w czasie jazdy, bo skutki mogły by być na prawdę drastyczne.
Koszt naprawy wyniósł 75 zł za komplet szczęk hamulcowych na tył firmy Denckermann.
Awaria nr 2: nieszczelność układu wspomagania.
26.04.2011, przebieg 223 800 km
Podczas jazdy po mieście podczas dojeżdżania na luzie do świateł doszły do moich uszu jakieś dziwne odgłosy spod maski. Po przegazowaniu jakby zniknęły. Mój tata skomentował to tak, że póki żadna kontrolka się nie świeci to trzeba jechać. I pojechaliśmy. Podczas manewrów na parkingu pod supermarketem, znów "coś" się odezwało, a ja byłem już pewien, że to pompa wspomagania.
Po otworzeniu maski rzut oka na zbiorniczek dla płynu do wspomagania, którego prawie nie było. Następnie głowa pod samochód i widać zlaną belkę łożyska silnika od strony rozrządu. Jakby tego było mało cały tył silnika upaprany jakby smarem. Dolanie płynu do skrzyń automatycznych Mobil1 ATF220 i powrót do domu.
Po wejściu pod samochód mamy winnego. Spięte dwie metalowe rurki od wspomagania idące do chłodnicy uładu spięte gumową opaską przerdzewiały pod tym właśnie gumowym elementem. I co?? Odciąłem te dwie rurki i wstawiłem tam gumowe wężyki na metalowych opaskach. Wszystko przypięte plastikową opaską do belki. A co do smaru...to uciekający płyn dostał się pod przegub, rozpuścił smar, a prawa fizyki zrobiły resztę zachlapując smarem wszystko do okoła
Parę dni później wymieniłem cały płyn w układzie wspomagania.
Koszt naprawy:
22,80 zł Mobil1 ATF220 1l
7,00 zł 0,5 metra gumowego węża
6,00 zł 4 opaski metalowe
1,00 zł 2 opaski plastykowe
25,50 zł Mobil1 ATF220 1l
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
47
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Pozdrawiam
pozdr.....
i szerokosci