Wpis w blogu auta
Fiat Uno
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2158 razy
Data wydarzenia: 19.07.2012
Awaria elektryki
Kategoria: awaria
Z niedowierzaniem rozebrałem obudowę kolumny kierowniczej, zdjąłem przełącznik, który okazał się później też wypalonym. Idąc za ciosem zdjąłem całą deskę, i sprawdzałem wszystkie przewody jeden po drugim, te na szczęście okazały się być wytrwałe. Nie dowierzałem że to właśnie przełącznik od świateł awaryjnych może zrobić takie spustoszenie, do czasu aż nie kupiłem go u kolegi Karola, którego pragnę w tym miejscu serdecznie pozdrowić i podziękować mu za pomoc. Po nabyciu przełącznika, przekaźnika i nowej (używanej) konsoli bezpiecznikowej, zabrałem się za naprawianie migaczy. Poczyściłem wszystkie styki poskładałem do kupy i niby działało ale przełącznik kierunków (ten za kierownicą) dostał takiego zwarcia że od razu świeciły się światła drogowe, a przy próbie ich wyłączenia załączał się spryskiwacz i wycieraczka, które znajdują się po drugiej stronie tego całego modułu przełączającego. Pojechałem więc kolejny raz do Karola po przełącznik świateł, migaczy i wycieraczek (to jeden element), oraz alternator. Najpierw zabrałem się do wyczyszczenia alternatora. Rozebrałem go i śrubka po śrubce wyczyściłem. Założyłem nowe konektory na przewody do alternatora po uprzednim ich skróceniu o jakieś 1,5 cm. Zamontowałem przełącznik świateł i wycieraczek wraz z przełącznikiem świateł awaryjnych zamontowałem deskę rozdzielczą. Podłączyłem i wszystkie światła ożyły, i zaczęły działać prawidłowo.
Na koniec zająłem się alternatorem. Włożenie i wyciągnięcie tego ustrojstwa wiąże się z odkręceniem koła wymontowaniem nadkola i osłony paska. Dopiero wtedy można odkręcić alternator. aby go wyciągnąć należy odkręcić obudowę filtra powietrza i łapkę trzymającą filtr paliwa.
Wymieniłem alternator i wszystko działało... całe 4 dni. W nabytym alternatorze też padł regulator napięcia. Padł po przegazowaniu samochodu do maksymalnych obrotów. Kupiłem nowy regler, wymieniłem i jak na razie od wczoraj przemieszczam się bez najmniejszych problemów.
I kto by pomyślał że przez przełącznik świateł awaryjnych samochód będzie unieruchomiony prawie 2 tygodnie?
Chciałbym podziękować mojemu przyjacielowi Dominikowi, który jak zwykle podzielił się ze mną swoim podwórzem, pomógł przy naprawie autka i załatwił mi wozidło zastępcze. Jego pomoc jest nieoceniona.
PS. Niestety zdjęć nie zrobiłem. Jestem w trakcie przeprowadzki i aparat zaginął gdzieś w całym motłochu.
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

A co do elektryki TO nie jest to takie straszne ciekawe jak by kolega "Sajeks zobaczył wiązkę z Mojego Cherokee"go podczas przerabiania :D
Jakby nie było to szacun za wytrwałość i determinację. Ja przy elektryce wymiękam.