Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Audi A4 PzKpfw "Mitzi"
»
Archiwum X - ogrzewanie cd...i zaraz zabiorą mnie do Tworek
Wpis w blogu auta
Audi A4
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1492 razy
Data wydarzenia: 24.10.2011
Archiwum X - ogrzewanie cd...i zaraz zabiorą mnie do Tworek
Kategoria: inne
Jednak stała się buda bo po wymianie termostatu (jak wcześniej silnik się nie dogrzewał) to teraz się przegrzewa. Nie wiem co źle zrobiłem i dlaczego jest tak a nie inaczej. A co zrobiłem:
1. wlałem płyn do zbiorniczka wyrównawczego
2. zsunąłem wąż przy przegrodzie i włączyłem ogrzewanie na Hi oraz włączyłem silnik. Nagrzałem samochód do 90 stopni, trochę płynu wyleciało z tej dziurki przy przegrodzie. I zaczęło mocno również grzać
3. dolałem płynu do zbiorniczka
Wyjechałem samochodem, zrobiłem około 20 km i zacząłem patrzeć na wskazówkę temp silnika, powoli zaczęło iść ponad 90 stopni i osiągnęła prawie 105. Zatrzymałem szybko samochód i wcisnąłem 51c na klimatroniku, pokazywał 112!
Potem zauważyłem, że zagotowała mi się woda w zbiorniczku oraz to że chłodnica jest cały czas zimna! Nie wiem co zrobiłem źle..Termostat przez włożeniem sprawdziłem metodą wrzącej wody, czyli zagotowałem wodę w garnku i on się tam ładnie otworzył. Wąż za termostatem był letni, wąż przy silniku (ten górny) był ciepły w miarę pracy silnika, chłodnica zimna, płyn wychodzący ze zbiornika wyrównawczego - zimny...Czy układ jest zapowietrzony jeszcze? nagrzewania działa i to strasznie mocno....nie wiem co robić..
Samochód zostawiłem na wsi bo już nie mogłem na niego patrzeć. Wróciłem do Wrocka i dzisiaj elegancko pojechałem sobie tramwajem do pracy...
Qurwa jak nie urok to sraczka...
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ad 2. Wielokrotnie słyszałem, że w sklepie można kupić fabrycznie uszkodzony termostat. Może i u Ciebie tak jest?! Dla aut koncernu VAG zaleca się "Wahlera".
Ad 3. To, że podczas gotowania termostat się otwiera o niczym nie świadczy - ważna jest długość wysuniętego bolca. Gdy ja miałem uszkodzony, to się wysunął, ale trzykrotnie za dużo.
ps. co to znaczy: 'wcisnąłem 51c na klimatroniku, pokazywał 112'?
Znalazłem takie coś w "Sam naprawiam Audi A4 B5"
1. Unieść i podeprzeć samochód
2. Otworzyć pokrywę zbiornika wyrównawczego
3. Wymontować dolną osłoną osłonę przedziału silnika
4. Podstawić czyste naczynie pod chłodnicę. Okręcić kurek spustowy
5. Odłączyć dolny przewód od chłodnicy. W tym celu wyjąć w bok klamrę mocującą na kroćcu spustowym i ściągnąć przewód przewód elastyczny
6. Podłączyć przewód cieczy chłodzącej do chłodnicy i wcisnąć klamrę na kołnierz
7. Wkręcić kurek spustowy w chłodnicę, nie dokręcając korka zbyt mocno
8. Przesunąć ogrzewanie samochodu na HI
9. Poluzować opaskę zaciskową przewodu powrotnego przy ściance czołowej silnika i ściągnąć przewód króćca tak aby nie zasłaniał otworu odpowietrzania
10. Napełnić układ cieczą chłodzącą aż wypłynie otworem odpowietrzającym. Wsunąć przewód ogrzewania na króciec i zamocować opaską.
11. Zamknąć pokrywę zbiornika wyrównawczego
12. Uruchomić silnik i zwiększyć obroty do 2000 obr/min przez 3 min
13. Pozostawić silnik na biegu jałowym aż chłodnica przy dolnym połączeniu stanie się gorąca. Wyłączyć silnik
14 Sprawdzić poziom cieczy chłodzącej i w razie potrzeby uzupełnić do znaku Max
15 Gdy silnik jest rozgrzany do temperatury normalnej pracy - poziom powinien być na Maks, Gdy silnik jest zimny poziom powinien być miedzy Max i Min
No i 3/4 rzeczy nie zrobiłem dobrze....
..w czym chcesz,wybór masz duży ;-}