Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta FSO Polonez Pluszak
»
Alternator + remont elektryki + pranie całego auta
Wpis w blogu auta
FSO Polonez
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 4743 razy
Data wydarzenia: 11.03.2010
Alternator + remont elektryki + pranie całego auta
Kategoria: zmiany w aucie
Poldek przeszedł odświeżenie :D
- Nowy akumulator 70 Ah, 680 A (według EN)
- Nowy (nie regenerowany) alternator Magneti-Marelli 100 Amperowy z regulatorem napięcia na 14.5 V.
- Nowe radio CD-MP3 Sony
- Antena Lemm Magnum od CB w miejsce fabrycznej radiowej
- Rozebrałem całe wnętrze i przeczyściłem oraz poprawiłem wszystkie połączenia elektryczne przy okazji. Nie było to konieczne, no ale dla świętego spokoju.
- Zmieniłem nieco w wiązkach od mojego ukrytego odcięcia zapłonu
- Naprawiłem jeden z siłowników centralnego zamka po zimie.
- Wyprałem i osuszyłem podłogę, skontrolowałem blachę od środka (stan super - jak na zdjęciach zero rdzy), zabezpieczyłem antykorozyjnie
- Wyprałem fotele i kanapę
Teraz szykuje się do zainstalowania drugiego akumulatora, albo w bagażniku albo pod maską po drugiej stronie (tak jak rover) bo alternator jest zacny, a drugi aku mógłby na postoju służyć do zasilania radia, lodówki i przetwornicy 230V bez obawy o rozruch, np. na zlotach dwudniowych.
Ostatnia aktualizacja: 11.03.2010 22:57:40
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
40
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Czy kolega "wietrząc" swojego polo zwrócił uwagę na "dziury technologiczne" znajdujące się pod wykładziną bitumiczno-wojłokową wygłuszającą przedział silnika (to ta pod nogami kierowcy i pasażera, pod wykładziną, czarny fragment z lewej strony widoczny na 2gim zdjęciu) ? Po trzy owalne dziurzyska u kierowcy pod pedałami i u pasażera pod styropianowym "podpiętkiem". Od strony pasażera w podłużnicy nieco z boku znajduje się nieduży otwór przez który za pośrednictwem "dziury technologicznej" może naganiać wilgoć do środka. Ponadto jak odgiąć ów bitumiczny wojłok to widać łączenie podłogi z nadwoziem, które jest uszczelnione masą wygłuszającą, dość często położoną niechlujnie podczas montażu w fabryce. Tu też trzeba sprawdzić i ewentualnie uszczelnić. Sam to ćwiczyłem mam zdjęcia tych "wywietrzników". Ponadto w przedziale silnika od strony kierowcy pod szybą znajdują się trzy małe otworki, sądząc po umiejscowieniu przygotowane do zamontowania silniczka wycieraczek z lewej strony. Ich układ jest taki, że jeden jest widoczny pod plastikową rynną z 3ma odciekami, a dwa we wnęce utworzonej przez rynnę i ścianę przedziału silnika, trochę są zasłonięte cięgnem mechanizmu wycieraczek. Trzeba to wszystko pozaklejać bo inaczej w środku wilgoć będzie. Pozdrawiam