Wpis w blogu auta
Opel Agila
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Jeszcze ze 3 mógłby pośmigać!
A ja czytałem, że to Ty płakałeś...
I uważaj żebyś nie przesadził ze swoimi gadkami!!!
Jeśli zarzucasz mi plagiat, będziesz miał okazję to udowodnić!
A zamówienia były faktem! Ale Ty pewnie wiesz lepiej, że... ich nie było.
A co do mojego zdania na Twój temat, to już je napisałem i nie będę się powtarzał, bo znów będziesz płakał, że ktoś Cię wyzywa...
Nie pochlebiaj sobie zbytnio! A kto Ci powiedział, że zależy mi na Twoim zdaniu?
Tematów do wypowiedzi nigdy mi nie brakowało. Część poradników powstało na specjalne zamówienie użytkowników np. artykuł "Moment ma znaczenie" powstał na zamówienie tofany, kolega cigiel prosił o "Turbo. Korzyści i ciężary". Mam nadzieję, że skorzystali oni z moich porad zawartych w przygotowanych materiałach. Ich zdanie liczy się dla mnie najbardziej. Twoje absolutnie nie.
Kupiłem nowy.
Pozdrawiam
Przyznam, że to wiele cenniejsza i bardziej pasjonująca opowieść niż mój wpis traktujący o obsłudze akumulatora.
Tak dalece zachwyciły mnie informacje o "szlauchu" kolegi lysego, że zupełnie zapomniałem wypowiedzieć się w sprawie akumulatora.
Zatem bardzo przepraszam za brak komentarza w tej sprawie, natomiast koledze lysemu1233 gratuluję trafności spostrzeżeń i doskonałego merytorycznego wpisu!
I myślę, że do tych gratulacji przyłączy się szeroka rzesza wdzięcznych użytkowników aWc, a może nawet i cała ludzkość! Prawda?
Podładuj aku prostownikiem i po problemie
A to feler westchnął seler...
Jak miałbym temat ująć prościej to może tak: Nie dłub przy klemie zasilania gdy masa jest podłączona?
Ja nie kwestionuję proponowanej przez Ciebie kolejności tylko na co innego kładę akcent i podaję uzasadnienie.
Ponadto piszę językiem bardziej ogólnym tak, aby wpis miał sens zarówno w przypadku instalacji z minusem na masie jak i odwrotnie - może stąd Twoja błędna interpretacja?
Wydaje mi się istotniejsze to, że jeśli podłączysz najpierw masę to potem przy dokręcaniu drugiej klemy (zwykle dodatniej) kluczem możesz przypadkowo zrobić zwarcie do masy obecnej na różnych metalowych elementach wkoło.
Jeśli masa byłaby odłączona, to nawet przy takim zwarciu nic się nie stanie, bo obwód nie zostanie zamknięty.
W przypadku klemy masy nawet przy podłączonej już drugiej klemie przypadkowe zwarcie kluczem do metalowych elementów karoserii nie powinno spowodować żadnych szkód więc sądzę, że choćby dlatego lepiej przykręcać ją jako drugą.