Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volvo V40 "Dzika Locha" » Akcja servis czyli jak wykorzystać sobotnie popołudnie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volvo V40
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 9934 razy
Data wydarzenia: 02.07.2011
Akcja servis czyli jak wykorzystać sobotnie popołudnie
Kategoria: serwis
Witam!

Od jakiegoś czasu mojego VOLVIAKA zaczęły gnębić niewielkie usterki związane z jego eksploatacją... Począwszy od niewłaściwej pracy wycieraczek przedniej szyby po wymianę oleju która przypadła na magiczną liczbę 215000tys kilometrów.

Nie zastanawiając się długo wiozłem telefon: MEMORY --> FIND --> Gandalf84 i już umówiony byłem na wizytę z wykorzystaniem kanału w domowym garażu.

Wykonane prace przy aucie to:

1. Wymiana oleju silnikowego po przejechaniu 15000tys. km. na olej MOTUL 6100 Synergie oraz montaż oryginalnego filtra oleju VOLVO.

2. Regulacja wycieraczki przedniej szyby tak aby podczas pracy nie uderzała o słupek (usterkę spowodował wyrobiony mechanizm ale przestawienie ramienia wycieraczki o jeden ząbek pozwoliło na usunięcie usterki).

3. Wymiana filtra przeciwpyłkowego na oryginał z VOLVO.

4. Demontaż przedniej lampy od strony pasażera w celu naprawy uszkodzonego mechanizmu wycieraczki reflektora.

Ad. ptk. 4: Usterka mechanizmu polegała na tym, że wycieraczka podczas całego cyklu pracy zacinała się zatrzymując wycieraczkę gdzieś w połowie lampy i stan ten utrzymywał się do momentu ponownego uruchomienia silnika.

Możliwe przyczyny to:
a) uszkodzony termistor - zabezpieczenie odcinające zasilanie w przypadku przymarźnięcia ramienia wycieraczki do reflektora w skutek czego silniczek w środku mógł uledz uszkodzeniu,
b) przepalone podzespoły wewnątrz silnika czyli: komutator, szczotki lub uzwojenie.

Niestety po demontażu termistora i zwarciu obwodu śrubokrętem oczom moim ukazały się wydobywające się iskry z obudowy silnika i kupa dymu śmierdzącego przepaloną instalacją elektryczną.

DIAGNOZA: Cały moduł do wymiany (czyli koszt w zależności od tego co znajdziemy na Allegro od 100pln za używkę po 700pln za nówkę w ASO).

Całość złożyłem do kupy tzn. uszkodzony moduł na swoje miejsce oraz lampa. Wtyczki od modułu zostały rozłączone tak aby wycieraczka więcej się nie zacinała - teraz jest "martwa".

Poniżej mała fotorelacja na szybko telefonem komórkowym dlatego jakość nie najlepsza.
Ostatnia aktualizacja: 03.07.2011 20:05:17
Dodano: 14 lat temu
Do maciek88: Wiesz jak jest... zawsze znajdą się inne wydatki i rzeczy do zrobienia. No ale teraz można oddychać pełną piersią. Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
z tym filtrem to ładnie pojechałeś
Dodano: 14 lat temu
Zmiany in plus, a Volvo jest Ci dozgonne za nowy filter :-)
Dodano: 14 lat temu
Autko pewnie odżyło!
Dodano: 14 lat temu
Do lysy1233: No właśnie sam nie wiem... na początku sądziłem, że VOLVO produkowało filtry w dwóch kolorach ;) ale że lubię biały to na taki wymieniłem [hihi]
Dodano: 14 lat temu
Widać że dbasz o autko [up]
[papa]
Dodano: 14 lat temu
Filtr, to był jeszcze dobry ja bym nie wymieniał
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl