Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf Sportsvan
Dodano: 4 lata temu
Blog odwiedzono 611 razy
Data wydarzenia: 23.12.2021
77777
Kategoria: obserwacja
Taki wynik po 5 i pół roku eksploatacji.
Więc pora na siódemkowe podsumowanie.
Mogę śmiało napisać, że samochód sprawował się bardzo dobrze nic się z nim nie działo więc tylko standardowe wizyty w ASO raz do roku gdzie zakres prac wynikał z zaleceń producenta.
Z ekstra wymian to po 45 tys. doszła wymiana klocków z przodu bo już były dosyć zużyte.
O kosztach nic nie napiszę bo ich nie notowałem ale przegląd to ok. 700-1200 pln zależnie od zakresu prac i wymienianych elementów.
Z ciekawszych rzeczy to VW zmienił lany olej z 5w30 na 0w30 i na takim teraz samochód jeździ.
A była jedna awaria tj. konieczność po 4 latach wymiany fabrycznego akumulatora ale to albo słaby fabryczny był albo eksploatacja typowo miejska go wykończyła.
Ale tutaj muszę oddać honor VW bo od pewnego czasu przed padnięcie akumulatora komputer ostrzegał, że akumulator jest niedoładowany.
Może jeszcze coś o spalaniu
Normalne spalanie średnie to 7,8 l/100 ze wskazań komputera.
Kiedyś pojechałem zgodnie z ograniczeniami na trasie (nie było autostrady w tym przejeździe) i stosując podpowiedzi komputera co do zmiany biegów itd. to spalanie z ponad 200 km wyszło poniżej 5 litrów.
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Co do zużycia paliwa to jest jednak trochę wyższy samochód więc jego powierzchnia czołowa jest większa a i silniczek jest lekko słabowity do tej budy to tylko 110 KM i 175 Nm więc do troszkę bardziej dynamicznej jazdy trzeba mu obrotów.
Akumulator zaliczam do części eksploatacyjnych, aczkolwiek 4 lata to trochę krótko... w mojej Thalii eksploatowanej w dużej mierze w mieście akumulator skończył 11 lat i wciąż (choć już bardzo słabo) kręci, auto odpala, mimo, iż od kilku tygodni nie jest używane.
Kolejnych bezawaryjnych siódemek życzę.