Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Saab 9-3 Anniversary » 272354 = 0, czyli nowy silnik, nowe wszystko.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Saab 9-3
  • przebieg 272 354 km
  • rocznik 2002
  • kupione używane w 2013
  • silnik 2.0 i T SE
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 4183 razy
Data wydarzenia: 29.03.2014
272354 = 0, czyli nowy silnik, nowe wszystko.
Kategoria: serwis
Witajcie!
W poprzednim wpisie pisałem o planach, teraz napiszę o tym jak zostały zrealizowane. I za ile (na prośbę kolegi RAKUS1). Bo wreszcie(!!!), po niemal dwóch miesiącach odebrałem swojego saaba z nowym (albo co najmniej "jak nowym") silnikiem.

Po krótce, co zostało zrobione:
- nowy blok (B204) (1800zł)
- polerka wału i regeneracja głowicy (gniazda, popychacze, prowadnice (1400zł)
- nowe panewki główne i korbowodowe (nominalne) (382zł)
- nowe pierścienie (228zł)
- nowe kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem (1054zł)
- nowy kompletny rozrząd (950zł)
- wszystkie uszczelki, uszczelniacze wału, śruby głowicy i inne pierdoły (287zł)
- osuszacz klimy (57zł)
- termostat (36zł)
- filtry oleju (28zł)
- olej (Motul 8100 x-cess 5w40) (300zł - 2x5l, jeden na wymianę za 1kkm)
- olej wspomagania (55zł)
- olej skrzyni biegów (132zł)
- tzw. robocizna 2400zł.

Cała impreza wyniosła mnie więc bagatela 9100zł (ja pier...)

Aktualnie silnik jest na dotarciu więc jeżdżę bardzo spokojnie, nie przekraczając 3000 obrotów. Zrobię tak ok. 1000-1500km.

Generalnie cała operacja tworzenia hybrydy z dwóch teoretycznie różnych silników poszła całkiem sprawnie. Z kupionego silnika (z saaba 9-3 z 1999r. z przebiegiem 130kkm) przełożony został blok z wałem korbowym, tłokami i obudową rozrządu (wszystko sprawdzone u szlifierza), natomiast została stara głowica (zregenerowana) i miska olejowa oraz cały osprzęt.

Koszt całkowity tej zabawy nie był oczywiście konieczny, ale mając wszystko rozebrane głupio byłoby nie wymienić rozrządu i sprzęgła mimo że jedno i drugie nadawało się w dalszym ciągu do użytku.

Wrzucam trochę zdjęć z opisami i uwaga! - drastyczny filmik z nagraną awarią silnika sprzed dwóch miesięcy :) Do oglądnięcia tutaj:

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2014 23:03:53
Dodano: 9 lat temu
Koszta strasznie duże, ale fakt silnik nowy i Saab pośmiga jeszcze dłuuuugo:)
Dodano: 9 lat temu
Masz pytanie do właściciela tego dziennika pokładowego?
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...
Dodano: 10 lat temu
I do tego awaria w takim miejscu! Normalnie kumulacja pecha! :P
Dodano: 10 lat temu
Uuaa na bogato. Trzeba było wyzerować sobie licznik od razu :-)
Dodano: 10 lat temu
Do wildpolish: Od czasu do czasu, trzeba trochę przygazować bo inaczej muła wychowasz.
Dodano: 10 lat temu
Będziesz mógł spać spokojnie.z tym docieraniem to różnie mówią. Jedni żeby nie jeździć powyżej 3-4 tys obrotów inni żeby jeździć pełny zakres obrotów tylko bez dawania w p... Sam osobiście moje poprzednie auto jeździłem od początku w pełnym zakresie obrotów tylko nie cisną em na chama pedału w podłogę. Tak czy siak ciesze się ze juz po operacji i masz swoje złotko znów u siebie.
Dodano: 10 lat temu
Spora sumka. Ale jak już powiedzieli przedmówcy mamy tu do czynienia niemal z nowym pojazdem - przynajmniej silnikowo.

Teraz to już musisz jeździć nim do końca świata i jeden dzień dłużej - ale jako "Saabiarz" zapewne miałeś taki plan od samego początku.

Szerokości ;)
Dodano: 10 lat temu
Do Saabowicz: Nigdy nie wkładałem tyle w auto, ale domyślam się ile to Ciebie kosztuje nerwów i emocji. Owszem, można włozyć w remont, ale to za duzo jak na raz. Ale co tam. było minęło. teraz będzie z górki.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Jasne, będzie dobrze ale wiesz jak to jest jak się włoży w samochód sporo kasy. A olej wymieniam po tysiącu, może trochę wiecej.
Dodano: 10 lat temu
Do Saabowicz: No ale co ma być leiej, wiem, dobre słowo działa, ale silnik został wyremontowany od odstaw, wiele rzeczy jest nowych, mechanik a podejrzewam, że do cioty go nie oddawałeś zachował specyfikacje i kolejność składania silnika. Silnik zagadał i gada dobrze, bo ma nowe części. jest zadowolony i się teraz odwdzięczy. Może co jedynie jakaś śrubka się poluzować to wszystko. Obserwuj tylko poziom płynów i za jakieś 5-6 tysięcy zmień olej.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Dzięki, trochę mi lepiej :)
Dodano: 10 lat temu
Do Saabowicz: Wyluzuj, jeździj spokojnie i nie myśl o tym tylko się ciesz. Będzie dobrze. Na wiele lat masz spokój.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks, autre2003: Mam nadzieję, że się nie mylicie bo po tym remoncie to zbankrutowałem :)
Narazie jeżdzę z duszą na ramieniu i wyłączonym radiem słuchając tylko dźwięków silnika czy aby na pewno wszystko gra tak jak powinno.
Dodano: 10 lat temu
Koszty spore, ale jak wszystko dobrze zrobione to powinieneś teraz naprawdę długo i bezproblemowo pojeździć [up]
Dodano: 10 lat temu
Całkowita rewolta. Koszta spore, ale praktycznie maski nie musisz otwierać. Kolejny remont zrobi Twój wnuk.
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl