Wpis w blogu auta
BMW Seria 3
Dodano: 1 rok temu
Blog odwiedzono 510 razy
Data wydarzenia: 18.02.2024
2 lata z BMW i... koniec współpracy
Kategoria: zmiany w aucie
Właściwie miało nie być tego wpisu, ale że nastąpiła z(a)miana auta, a i minęło chwilę przed tym faktem dokonanym kolejny, bo drugi rok, od zakupu przeze mnie tegoż auta. Więc stwierdziłem, że zrobię krótkie podsumowanie tych dwóch lat z granatową BMW E91.
BMW kupiłem w śnieżny dzień Stycznia 2022r. Jak pisałem w opisie samochodu, szukałem zupełnie innego pojazdu, a takiego nie brałem zupełnie pod uwagę. Jednak w przysłowiowym kącie w ostatnim odwiedzanym już komisie pod sporą czapą śniegu stał ten egzemplarz, który na następny dzień był już mój
BMW okazało się po czasie "strzałem w 10-ke", miał swoje drobne wady, typu odpryski od kamieni na przedniej szybie i drobniejsze odpryski jak ziarnka piasku, zmatowiałe reflektory, dziwne odbarwienia na lakierze które w znacznym stopniu udało się zredukować w późniejszym czasie, kubatura wnętrza i ilość miejsca znacznie mniejsza niż w poprzedniku (audi A4 B7) no i wiek już w chwili zakupu robił się zaawansowanym. Z zalet zaliczyć można jego bezwypadkowość, grubość lakieru w każdy miejscu oscylowała między 80-110 mikronów, każda szyba oryginalna, odpowiednia moc i precyzja prowadzenia oraz niski apetyt na paliwo, a wtedy podczas wybuchu konfliktu za wschodnią granicą i początkowym braku jakiegokolwiek paliwa, było to "błogosławieństwem".
Autem w ciągu tych dwóch lat przejechałem 32500km, zwiedziłem kilkukrodnie Podlasie :D, Mazury, ziemię Lubuską wraz z Zieloną Górą, pół Mazowieckiego, całe woj. Lubelskie, byłem też w Wielkopolsce i w Górach Sowich oraz po drodze w Dzierżoniowie.
Miałem jedną awarię która unieruchomiła mi auto i było to na samym początku, mianowicie złączka przewodu elastycznego z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego zwyczajnie pękła ze starości, co spowodowało wystrzelenie płynu chłodniczego i tuman dymu za autem :D przednie tarcze oraz klocki hamulcowe też były piętą achillesową ale to akurat norma w autach z tych lat, że nie z każdą tarczą hamulcową potrafią współpracować, finalnie kończy się to przegrzaniem i pokrzywieniem tarczy co skutek odczuwa się przy hamowaniu.
Podsumowując przez 2 lata codziennej jazdy tym samochodem przy każdej większej lub mniejszej trasie odczuwałem radość z jazdy i banan z gęby mi nie schodził :D Wiedziałem że dowiezie mnie bezpiecznie do celu oraz wrócimy stamtąd tak samo bezpiecznie cali, zdrowi bez awarii.
Czy kupiłbym jeszcze raz taki samochód? Oczywiście! Nawet to zrobiłem :D
Nieoficjalnym następcą granatowej E91, została czarna BMW F31, czyli generacja młodsza. Po którą nawet pojechałem tą granatową :D Natomiast 2 dni później, granatowe BMW zmieniło właściciela, ale zostało w rodzinie, a jego faktycznym następcą został bordowy Seat Cordoba, którego zabrałem w rozliczeniu.
Ostatnia aktualizacja: 18.02.2024 09:54:29
Egontar
Dodano: 1 rok temu
Przez te dwa lata to w sumie trochę się działo👍
MarcinGP
Dodano: 1 rok temu
Poza nieszczęsną rurką to w sumie zero awarii
Tylko się cieszyć
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
