Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 806 » -15 Mały problem z odpaleniem







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 806
  • przebieg 217 104 km
  • rocznik 1996
  • kupione używane w 2008
  • silnik 1.9 TD
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1738 razy
Data wydarzenia: 18.12.2009
-15 Mały problem z odpaleniem
Kategoria: obserwacja
Godz.5:30 temp -15 auto stało pod chmurką motor potrzebował 5 sek aby odpalił przypuszczam ze to może być z winy filtra powietrza jest dość zabrudzony zobaczymy po wymianie.
po przejechaniu 15km silnik nawet się nie zagrzał do 70C wskazania na zegarze 65C ogrzewanie słabe z dmuchawy zamierzam zakryć wloty powietrza przed chłodnicą w fordzie różnica była kolosalna odradzane jest zasłanianie wlotu przy silnikach benzynowych na wtrysku.
komentarze mile widziane :)
Ostatnia aktualizacja: 19.12.2009 14:49:38
Dodano: 14 lat temu
Do morone: Witam niestety nie ma poprawy auto stało pod chmurką 20 Godz. przy -19 pierwsze odpalanie 10s. drugie i trzecia tak samo dopiero przy czwartym odpalił lecz przeciągałem do 15sekund, ale nie to że silnik nie chciał odpalić tylko rozrusznik zbyt wolno kręcił auto zostawiam na biegu i co mi daje do myślenia tak jak by olej w skrzyni biegów zgęstniał dość ciężko było wrzucić luz wrażenie jak by gałka z biegów była umieszczona w smarze lub betonie :) wydaje mi się że to ma wpływ na rozrusznik chociaż po uruchomieniu silnika to powinien by silnik nie co opornie pracować przez kilka sekund no i po puszczeniu sprzęgła też powinien być opór, a nie ma silnik od razu dostaje ładne i równe obroty bez słyszalnych oporów. to na tyle lecz przy -10 po 24.Godzinach odpala bez problemu.
Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Do morone:
Ty też tak trochę po bandzie...
zamiast doradzać zaniżać cyferkę przed W wypada polecić zalecany olej do silnika w tym przypadku 10W40 ale wersję nie semi synthetic, a full synthetik. Zmieniając cyferki przed lub po 'W' zmienia się klasę lepkościową, a klasa lepkościowa to nie 'rzadkość' oleju a klasa lepkościowa. Rzadkość oleju jeśli miałeś/aś zamiar polepszyć w mrozy to full synthetic ale 10W40! i ważne żeby sprawdzać normy acea i to jest nawet ważniejsze.
W przypadku tego diesla to filtr powietrza nie ma wiele do odpalania. Ważniejsze świece żarowe! i warto sprawdzić czy nie zapowietrza się w czasie postoju pompa wtryskowa, uszczelniacze wtrysków, filtr paliwa...
Świece żarowe sprawdzić najłatwiej mierząc ich oporność i pobór prądu! bez wykręcania!
Wesołych Świąt!
Dodano: 14 lat temu
polecam 5w, albo nawet 0w.. są jeszcze płynne, jak 10w już nożem można kroić ;)
Wiem że twardo się mity trzymają, czam starszy silnik, czym większy przebieg - tym "gorszy" olej zalewać, bo silnik rozszczelni, bo olej bierze.. bajki poskich mechaników, którzy się na poldkach uczyli..

koniec wykładu ;)

napisz czy się po wymianie filtra poleprzyło

pozdr
Dodano: 14 lat temu
Do morone: Witam Koleżankę z Bytomia czy chodzi ci jaki mam olej aktualnie mam GM Genuine 10W40 Semi Synthetic
Dodano: 14 lat temu
A jaki olej? o lepkość mi chodzi
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
13 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
16 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
34 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl