Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mazda 6 Tamura
»
10 000 mil - 16 093 km - Podsumowanie
Wpis w blogu auta
Mazda 6
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 1426 razy
Data wydarzenia: 26.06.2010
10 000 mil - 16 093 km - Podsumowanie
Kategoria: obserwacja
Przymierzając się do zakupu mniejszego modelu (Mazda3) i po przesiadzce z Hondy Civic miałem obawy i związaną z tym niepewność z powodu wielkości 6. Do wyboru tego modelu skłoniła mnie jazda testowa. W krótkim odstępie czasu jeździłem Mazda 3, 5 & 6. Po prostu to było to – dostojna jazda jak na limuzynę przystało z dużym sportowym zacięciem. Żonie i dzieciom też to się spodobało – więc z zakupem 3 musiałem się pożegnać. Nawet bogactwo wyposażenie wersji Sport nie pomogło.
A teraz do rzeczy. Jak każdy samochód mój ma swoje plusy i minusy. Plusy znacznie przeważają.
Frajda z jazdy – auto pewnie sie prowadzi, pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów (szczególnie jeśli chodzi o male ronda) w taki sposób że wywoluje to uśmiech na mojej twarzy i lekką nutę samopoczucia kierowcy rajdowego. To napewno dzięki zawieszeniu, które jest komfortowe ale raczej po twardej stronie srodka -nierówności jezdni są odczuwalne. Auto pomimo swoje masy jest dynamiczne i startuje z ‘pierwszej lini’ na światłach. Na autostradzie pozwala na swobodne wyprzedzanie aut jadących w okolicach dozwolonej predkości (112 km/h) bez dużego wysiłku dla silnika.
Silnik 2 litrowa benzyna przerażał mnie perspektywą dużego spalania. Ale na mojej trasie (20% miasto, 80% autostrada, dlugie korki ) srednia z całej dotychczasowej eksploatacji na poziomie 7,5 litra/100km jest bardzo dobra. Mój poprzedni samochód z silnikiem 1.4 spalał więcej. Jeżdząc ekonomicznie można uzyskać wynik poniżej 7l/100km. Silnik gdy pracuje na wolnych obrotach jest niesłyszalny w kabinie. Zdarzyło mi sie parę razy że próbowałem ponownie uruchomić silnik bo myślałem że jest wyłączony. Staje się on bardzo głośny po przekroczeniu 4500 obrotów/min. Podczas normalnej ekspolatacji nie powoduje żadnych trudności w komunikacji pomiedzy pasażerami – wyciszenie kabiny jest ok.
Kolejny plusy to dość dobre wyposażenie. Jako wersja specjalna auto posiada tzw Sport Pack – czyli wygląda jak top wersja (pomijając brak świateł przeciwmgielnych). Mnie najbardziej ciesza przyciemniane tylne szyby i spojler. Wiem że to szczegół ale auto wyglada inczej, bardziej sportowo. Wewnątrz najbardziej cieszy dwustrefowa, automatyczna klimaltyzacja, CD z MP3, możliwość podpięcia zewnętrznego odtwarzacza ze schowkiem w podłokietniku no i tempomat.
Eksploatacja bez usterek jak dotychczas.
Pora na minusy.
Lakier – typ mica. Nowa farba tzw. ekologiczna raczej jest za miękka. Auto łatwo się rysuje i farba nie jest odporna na uderzenia kamieni. Odpryski powstają dośc łatwo, na szczęscie tylko do farby podkładowej – mam nadzieję że zabezpieczenie antykorozyjne wystarczy jako ochrona przed rdzą.
Widoczność - myślę że widoczność z fotela kierowcy mogłaby być trochę lepsza. Czasem trzeba się dobrze wychylić bo przednie słupki mogą przysłonić n.p. pieszego.
Alufelgi i opony niskoprofilowe – każde spotkanie z krawężnikiem zostawia trwały ślad na feldze.
Hamulce – mogłyby być bardziej pewne – czasem mam wrażenie że nie zdąże na czas wyhamować (na szczęście zawsze w końcu się zatrzymuje przed przeszkodą).
Podsumowując.
Mazda6 jako samochód rodzinny (2+2) sprawdza się doskonale. Przestrzeń pasażerska jest lepiej niż wystarczająca. A i bagażnik też robi wrażenie nie małego. Dobre auto dla kierowcy ze sportowym zacięciem – dynamiczne ze sportowym zawieszeniem. W swojej klasie najlepiej wyposażone i w całości japońskie. Wbrew powszechnym plotkom nie ma nic wspólnego z Fordem. W całości japońskie, wyprodukowane w Hiroszimie, dlatego mam nadzieję, że nie będzie jej brakowło japońskiej solidności i niezawodności.
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Bardzo się zdziwiłem, naprawdę każde mini "skrzyżowanko" w jakiejś wiosce zabitej deskami to rondo..a "wysepka" ma czasami format większej cegły.. lol