Blog auta Volkswagen Golf Goferatti
Dodano: 15 lat temu, przez
kacz0r
Byłem dzisiaj na okresowym przeglądzie auta, i niestety gofer go nie przeszedł. Chodzi głównie o p i e r d o ł y, a dokładnie - brak gumy zawieszenia tłumika, jakiś mały wyciek oleju, oraz tylne amortyzatory na granicy zużycia.
Po badaniu amortyzatorów wyszło:
Oś przednia lewe i prawe koło po 73%
Oś tylna po 43%
hamulce, oraz reszta zawieszenia OK. Ustawione zostały również światła.
dali 2 tygodnie na wymianę tych elementów i postaram się jak ...
Dodano: 15 lat temu, przez
kacz0r
Z pomocą dobrego kumpla wymieniliśmy dziś(właściwie to wczoraj - jest po 24:00) uszczelkę miski olejowej, oraz olej - 15W40 Lotos. Tłumik wymagał usunięcia dziury na łączeniu rury od kolektora i tłumika środkowego, zrobiliśmy to przy pomocy aluminiowej taśmy klejącej i silikonu wysokotemperaturowego. Efekt więcej niż zadowalający, nie "p i e r d z i"(głupia cenzura) i można posłuchać w końcu radia na normalnej głośności ;).
Po wymianie oleju również trochę ...
Dodano: 15 lat temu, przez
kacz0r
Zgodnie z zapowiedzią byłem dziś u mechanika wymienić elastyczne przewody hamulcowe. Generalnie poszło sprawnie i dość szybko, miałem nadzieję, że uda się uratować sztywne przewody - te od pompy hamulcowej, jednak złośliwość układu hamulcowego pokazała swoje - jeden nie chciał się odkręcić, więc wyciął i wstawił nowy.
Koszt całej operacji to 103pln - robocizna(80pln)+przewód sztywny(20pln)+2 odpowietrzniki(3pln). Przewody elastyczne miałem już dawno, leżały w ...
Dodano: 15 lat temu, przez
kacz0r
Zakupiłem dzisiaj Uszczelkę miski olejowej, oraz zawór zwrotny paliwa.(25+33 PLN)
Zaworek założony, jutro przy pierwszym odpalaniu sprawdzę jak sie sprawdza.
Umówiłem się też z mechanikiem na wymianę elastycznych przewodów hamulcowych - w piątek odstawiam auto, zakładając urwanie sztywnych przewodów przy odkręcaniu, co często się zdarza, koszt całości wyniesie ok. 150 PLN. Trochę dużo, ale czego się nie robi dla swojego autka :D.
Dodano: 15 lat temu, przez
kacz0r
Kilka dni temu z pomocą kumpla wymieniłem poduszki amortyzatorów, oraz tarcze hamulcowe. Za ok. 2 tygodnie mija termin badania technicznego, więc trzeba wymienić jeszcze kilka elementów:
PRIORYTETOWO:
- Elastyczne przewody hamulcowe(próbowałem to dzisiaj ruszyć, ale się nie udało, mocno zapieczone, podjadę jutro do jakiegoś warsztatu, to raz dwa wymienią)
- Uszczelka miski olejowej
- Olej + filtr
- poprawić łączenie tłumika środkowego z rurą kolektora(wymianę ...
Dodano: 15 lat temu, przez
kacz0r
W związku ze zbliżającą się wiosną i ociepleniem zrobiłem listę usterek, które mam zamiar usunąć
jak tylko nadarzy się okazja(czyt. jak się ociepli)
- piszczenie w prawym przednim kole
- stukanie przedniego zawieszenia, przy wolnej jeździe na po dziurawej drodze - podejrzewam gumy amortyzatorów przy kielichach.
- cieknąca miska olejowa - nowa uszczelka
- poprawić łączenie tłumika środkowego z rurą kolektora(wymianę opisywałem w dzienniku pokładowym)
- rdza ...
Dodano: 16 lat temu, przez
kacz0r
Dowiedziałem się, że może jednak moje obawy sa bezzasadne, a kompresję w warsztacie mogli źle zmierzyć, pomylić się, czy mieć zepsute przyrządy...(Dla tych co nie znają historii polecam przeczytać pozostałe wpisy ;) )
Żeby się dowiedzieć na 100% co dolega gofrowi, muszę sprawdzić układ paliwowy na nieszczelność i jak tylko się ociepli - wymienię wszystkie tuleje rozrusnika. Ostatnio oświeciło mnie, że ten ostatni coś słabo kręci, mimo naładowanego, w miarę ...
Dodano: 16 lat temu, przez
kacz0r
Postanowiłem dzisiaj wymienić tłumik środkowy, ponieważ stary nie nadawał się już do użytku. Niestety nie mam dostępu do kanału, czy podjazdu, więc musiałem sobie poradzić inaczej - wszystko utrwalone na zdjęciach ;). Jeszcze na łączeniu z kolektorem "dmucha" i "p i e r d z i(cenzuruje nawet to słowo?!)", jak znajdę jakiś wolny kanał czy podjazd to poprawię.
Dodano: 16 lat temu, przez
kacz0r
Po dwóch ostatnich tankowaniach zdziwiłem się jesli chodzi o spalanie - jest nadzwyczaj wysokie - ponad 6L/100km(po wczorajszym tankowaniu 6,19), gdzie w lato nie przekraczał 4,7 przy spokojnej jeździe. Z jednej strony dziwne, a z drugiej nie - przez słabą kompresję muszę długo kręcić, żeby załapał i jeden cylinder(z największą kompresją) łapie i przepala na darmo paliwo, podczas gdy inne ani drgną dopóki silnik się nie rozgrzeje od kręcenia.
Dodano: 16 lat temu, przez
kacz0r
Właśnie odebrałem auto, już po diagnostyce i moje największe obawy zostały potwierdzone :(.
Pomiar kompresji: 1- 17, 2- 18, 3- 15, 4- 23, nieszczelność przez pierścienie tłokowe. Kompresja powinna być ok. 30, więc znacznie odbiega od normy, szykuje się remont silnika, albo wymiana. Szukam właśnie jakiegoś warsztatu, który się podejmie remontu w rozsądnej cenie.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
42
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy