Tutaj jesteś: Społeczność » Blog kierowcy uzman

Blog prowadzony przez kierowcę uzman
Dodano: 8 lat temu, przez uzman
Witam, Jak ostatnimi czasami co roku wybraliśmy wakacje samochodowe. W tym roku kierunek Bałkany (poza ten region też wyskoczyliśmy). W sumie zrobiliśmy ponad 6000 kilometrów. Pomyślałem, że warto się podzielić refleksjami odnośnie jazdy po wybranych bałkańkich krajach. RUMUNIA - Zdecydowanie najgorsze drogi. Stare, nierówne, wąskie i dziurawe. Wystarczy zjechać z głównych autostrad i szansa na zgubienie koła rośnie jak nigdzie indziej. Dodatkowo nienajlepsze ...
Dodano: 9 lat temu, przez uzman
Jesień za oknami, ale ja wracam do sytuacji z wakacji. Wracamy z wojaży po Turcji przez Serbię. W górach w Serbii burza, grad, w godzine temperatura spada o 10 stopni, a po wszystkim drogi zamieniają się miejscami w rwące potoki. W takich okolicznościach tracimy gdzieś przednią tablicę rejestracyjną. Orientujemy się ok. 50 km (gdzie zgubiliśmy dokładnie nie wiemy) dalej na stacji benzynowej i pytanie: CO ROBIĆ?! Można wrócić i szukać, tyle że zaraz się ściemni a ...
Dodano: 9 lat temu, przez uzman
Jakiś czas temu pisałem o przełęczy Karabet (2985 m. n.p.m.), którą przejechałem moją Elantrą w czerwcu tego roku. Oczywiście nie przejechałem 3500 km w jedną stronę tylko po to, by zobaczyć tę przełęcz. Była to tylko część moich wakacji w Turcji. W samej Turcji byłem wiele razy, ale w te wakacje pierwszy raz wybrałem się samochodem (przejechaliśmy ponad 5 tys. km w samej Turcji) i właśnie o podróżowaniu samochodem po Turcji chciałem napisać. Wiem, że ...
Dodano: 10 lat temu, przez uzman
Pewnie dla niejednego z nas, gdy jest wkurzony na cały świat a nerwy odbierają mu rozum, najlepszym lekarstwem jest wejście do samochodu i przejażdżka bez celu ot tak żeby się wyciszyć na jakiś czas. Jeśli tak masz i kiedyś kolejny raz całkowicie wyprowadzi Cię z równowagi teściowa, szef, żona, dzieci, politycy, czy kto tam jeszcze, istnieje szansa, że usiądziesz za kółkiem i dla odprężenia pojedziesz przed siebie bez celu. Gdyby się zdarzyło, że zdenerwowanie było ...
34 komentarze
Dodano: 10 lat temu, przez uzman
Grossglockner hochalpenstrasse - brzmi jak imię jakiegoś odrażającego i groźnego potwora z książki pełnej krasnali i hobbitów. W rzeczywistości to cudo iście niebiańskie! Piękna alpejska droga łącząca dwa austriackie regiony - Salzburg i Karyntię. Udało mi się tam być w sierpniu zeszłego roku. Pogoda była jak na tureckiej riwierze, stąd i zdjęcia nienajgorsze. W sumie około 50 kilometrów dróg. W najwyższym punkcie osiąga się 2504 m n.p.m. Do tego tunele, ...
Dodano: 10 lat temu, przez uzman
Jakiś czas temu miałem ambitny plan opisu wakacji we Włoszech moją Elantrą. Widzę, że różne bieżączki nie pozwolą mi na dokładne opisanie tych wojaży, więc w piątej części opiszę w duuużym skrócie, to co było najciekawsze od momentu przyjazdu nad morze śródziemne do powrotu. Trasa wycieczki na rys. 1. Generalnie: nie wjeżdżaliśmy do większych miast, czy super zatłoczonych lokalnych atrakcji. Nastawiliśmy się na piękne pejzaże. Poza tym, że było cudnie, ach ...
Dodano: 10 lat temu, przez uzman
Jakiś czas temu powziąłem ambitny plan opisania zeszłorocznych wakacji. Skończyłem na trzech wpisach i ważniejsze sprawy mnie pochłonęły. Więc teraz już tylko dla porządku i spokoju własnego sumienia pokrótce dokończę tę w sumie nudną (na szczęście i Bogu dzięki nic się złego nie wydarzyło), ale niezapomnianą wyprawę po Włoszech. Kolejny dzień, w stosunku do tego, co zdążyłem wcześniej napisać, to podróż z Vens w dolinie Aosty do San Stefano koło San Remo ...