Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Opel Vectra Viki 1.6
»
Wysokie obroty na zimnym silniku
Wpis w blogu auta
Opel Vectra
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 7061 razy
Data wydarzenia: 20.05.2012
Wysokie obroty na zimnym silniku
Kategoria: awaria
Mam problem z moją Viki 1.6.( benzyna gaz ) A mianowicie... nieraz bo nie zawsze na zimnym silniku jak ją uruchamiam to obroty podnoszą się do 1500 1600 . Po przejechaniu dosłownie 1 km a na postoju po maksymalnie 3 minutach obroty spadają do 800 900 i tak utrzymują sie przez całą jazdę. Potem jak wyłączę silnik i po krótkim czasie uruchomię go ponownie obroty są normalne tzn. około 900 na biegu jałowym.
Silniczek krokowy jak i przepustnica została wyczyszczona bo były strasznie zabrudzone i... dalej sytuacja się powtarza. Dzisiaj z rana na 15 minut rozłączyłem akumulator i... bez zmian.
Co to może byc ??
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2
komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
3
komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
U mnie w Polo po odpaleniu zimnego silnika obroty są identyczne jak przy zagrzanym silniku (ok. 900 rpm), bo ssanie pracuje do momentu, gdy silnik nie osiągnie 70*C. Z kolei w "Peżoku" na początku obroty oscylują w granicach 1200 obr/min, by po kilkudziesięciu sekundach spaść do ok. 800.
Chyba że nie chcesz od razu wymieniać tego czujnika a znasz się trochę na elektryce to miernik w rękę i sprawdzić rezystencje na czujniku
Ja na escorta też nie narzekałem, poza rdzą
Ale wracając do Vectry, to najlepiej jak wypowie sie ktoś, kto ma taka samą... i sie okaże... A można podmienić krokowca i wszystko się wyjaśni. Choć ja bym bardziej obstawiał automatyczne ssanie lub jakiś czujnik temp.
tam z czujnikiem temperatury
podającym dane do ECU.
(2pinowy)Może jest walnięty i dla tego
takie obroty.