Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Daewoo Lanos CHROM PAKJIET » Wymiana filtra paliwa







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Daewoo Lanos
  • przebieg 96 000 km
  • rocznik 2001
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.5 i 16V
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 8375 razy
Data wydarzenia: 21.09.2011
Wymiana filtra paliwa
Kategoria: serwis
Witam :)

Dzisiaj lanosik otrzymał nowy filterek paliwa. Poprzedni już był dość zmęczony bo poprzedni właściciel mówił, że go nie zmieniał.

Czytając opisy wymiany o jakimś bezpieczniku, odpalaniu samochodu i czekaniu aż zgaśnie itp można się przerazić i zaniechać roboty przez zwykłego laika. Ale wymiana okazała się banalnie prosta i bardziej wymagało to przekonania się do wykonania tej roboty oraz chwili przemyśleń - choćby takich by podłożyć papier czy cokolwiek innego pod przewody by pozostałe krople paliwa spadły właśnie na niego.

Jako, że 2 dni nie jeździłem to po wyjęciu bezpiecznika w komorze silnika oznaczonego, jako FUEL PUMP (lub może być też sama literka A lub F16 lub też nawet eF16 - ogólnie ostatni bezpiecznik w prawym dolnym rogu) samochód nie chciał zapalić. Po dwukrotnej próbie stwierdziłem, że można podejmować się wymiany.

Filtry te posiadają bardzo ciekawe plastiki z zapadkami. Po oględzinach filtra zamontowanego i nowego (jak to wszystko wygląda) każdy domyśli się co trzeba zrobić.

Odłączamy przewód jeden (zaciskamy plastiki na starym filtrze i drugą ręką zsuwamy ów przewód). Potem robimy to samo z drugim przewodem i możemy już spokojnie wyjąć filtr. Ważne by robić to w poziomie, gdyż pozostałością benzyny w filtrze oblejemy pół silnika..

Zakładamy nowy filtr w odwrotny sposób (oczywiście montując go tak jak był zamontowany poprzedni - zgodnie ze strzałką przepływu paliwa). Sprawdzamy wizualnie czy wszystko ok. Wkładamy bezpiecznik na swoje miejsce.

Trzeba pamiętać też, że filtr może być z uziemieniem lub bez. Trzeba to zrobić pod maską przed kupnem.

Po udanej wymianie i stracie około 300 ml benzyny (pozostałej w filtrze). Przekręcamy kluczyk na zapłon i czekamy aż pompa paliwowa się załaduje. Czekamy jeszcze.. wyłączamy zapłon i przekręcamy go ponownie by pompa jeszcze raz się załadowała.

START ENGINE i od strzału powinien palić jeśli wszystko jest ok :)
Sprawdzamy czy nie ma gdzieś wycieku. Jazda próbna. Ponowne oględziny czy nie ma wycieku i wszystko gra :)

Operacja się udała :)

W sumie teraz to żałuję, że nie zrobiłem zdjęć..

Dziękuję za dotrwanie do końca. Może komuś się przyda :)
Pozdrawiam :)
Dodano: 8 lat temu
Chciałbym się zapytać o ów uziemienie. Otóż stary filtr takiego nie posiadał a na nowym jest wypustka. W instalacji auta nie mam takiego przewodu. Czy uważacie, że należało by go dorobić i podpiąć do jakiejś śruby na grodzi czy to tylko bajer nikomu nie potrzebny.
Dodano: 12 lat temu
Do Claufe: No właśnie u mnie jest obok zbiornika paliwa, stąd dopóki auto nie szarpie, nie zabieram się za jego wymianę. :P
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: Z tego co widzę to masz VW. Mój ojciec ma jeszcze octavię (a to też grupa vw ;)) więc bardzo możliwe, że filtr masz zaraz za zbiornikiem paliwa, a wtedy kanał jest niezbędny.

Tutaj w Lanosie ku mojej wielkiej uciesze filtr jest pod maską zaraz przy serwie. Zamieszczam filmik, gdzie gość wymienia go w 2 minuty:

http://www.youtube.com/watch?v=xpTZ56tDxLQ

Osobiście zachęcam do wymiany samemu (tylko tak jak mówię - w Lanosie, u Ciebie może być trudniej). Zawsze to nowe doświadczenie, banan na twarzy, a i pieniądze zostają w kieszeni.

Trzeba się tylko dobrze przygotować, jeśli robi się to pierwszy raz.
Dodano: 12 lat temu
Do tabur: Dzięki bardzo :)

Jak coś będę robił sam będę się starał to opisywać i tym razem robić to już ze zdjęciami :)
Dodano: 12 lat temu
Do x9ro1989: Według instrukcji silnik po wyjęciu bezpiecznika powinien jeszcze zapalić (wypalając resztki benzyny z przewodów i filtra). U mnie jednak nie zapalił (może takie zabezpieczenie bo przykładowo Lanos z 98 roku, a z 2001 może być zupełnie inny). Więc raz spróbowałem kręcić i nic. To dla pewności drugi raz i też nic. Aby nie przedobrzyć i przypadkowo nie rozładować akumulatora zaniechałem dalszych prób.

Po odpięciu wężyków troszkę z nich pokapało, ale może to nienajlepsze porównanie było ich tyle co ktoś by się wysmarkał :P
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Trzeba trzeba :) Tutaj jest instrukcja z książki sam naprawiam:



Ów bezpiecznik nawet przy wyłączonym silniku i zapłonie podtrzymuje ciśnienie w zbiorniku. Odłączenie go powoduje, że ciśnienie opada. Inaczej po odpięciu przewodów paliwowych byłaby niezła sikawka ;)
Dodano: 12 lat temu
Do -Marek-: Dało się odczytać, że był to filtron. Na obudowie osadził się już nalot (tak to nazwę). Nie przedmuchiwałem go (by sprawdzić drożność), ale paliwo jeszcze dało się z niego wylać z obu stron :)
Dodano: 12 lat temu
Do benny86: Taką informację uzyskałem od poprzedniego właściciela, że nie pamięta by go wymieniał.
Dodano: 12 lat temu
Ja też zabieram się za wymianę filtra paliwa, ale jakoś nie mogę się przełamać. :( Brak kanału, brak doświadczenia i wysoka cena paliwa skutecznie mnie zniechęcają. ;)
Dodano: 12 lat temu
Dobry szczegółowy opis! Właściciele Lanosów na pewno skorzystają!
Dodano: 12 lat temu
Odpowietrzanie robiłeś tak jak napisałeś na 2 razy, czy powtarzałeś parę razy ?
Dodano: 12 lat temu
dobra robota. Nie wiem tylko dlaczego trzeba było odłączyć ten bezpiecznik? W moich poprzednich benzyniakach nigdy nic takiego nie robiłem przy wymianie. Ale skoro w lanosie trzeba, to ok;)
Dodano: 12 lat temu
I w jakim stanie był ten filtr?
Dodano: 12 lat temu
Prawie 100kk bez wymiany filtru paliwa? Chyba ciut za dużo, u mnie producent przewidział wymianę po 3 latach/45tys. km
Dodano: 12 lat temu
Bez zdjęć, nieładnie :P
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl