Wpis w blogu użytkownika
tondEK
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 2359 razy
Data wydarzenia: 27.09.2014
Uniwersalne komputery pokładowe
Kategoria: inne
http://allegro.pl/komputer-pokladowy-zegarek-woltomierz-termometr-i4628890120.html
http://allegro.pl/komputer-pokladowy-scangaugeii-i4631578645.html
http://allegro.pl/show_item.php?item=4573601119
UKP odczytuje sporo parametrów, ale jego instalacja jest na tyle skomplikowana, że lepiej powierzyć jej montaż elektrykowi samochodowemu.
Urządzenie ScanGaugeII jest bardzo proste w instalacji, ale jego możliwości są zdecydowanie mniejsze niż w przypadku UKP.
Alternatywą wydaje się interfejs diagnostyczny ELM + aplikacja na smartphona lub tablet. Urządzenie jest zdecydowanie tańsze od poprzedników, a w połączeniu z dobrą aplikacją, pozwala na monitorowanie dużej ilości parametrów.
Macie jakieś doświadczenie z takimi urządzeniami?
Ostatnia aktualizacja: 27.09.2014 11:38:50
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1
komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1
komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Z ELM 327 i TorquePRO na androidzie jest o tyle nie wygodnie że trzeba włączać aplikację i bluetootha w telefonie. Za to odczytasz dużo więcej parametrów i skasujesz błedy.
tu masz jak ukp wygladał u mnie:
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/hyundai-xg/zamontowalem-ukp-i-wymienilem-tloczek-hamulcowy-14297/
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/mazda-mx3/mx-zostaje-tynkowanie-montaz-kompa-i-cadillac-fletwood-1963-18702/
Moim zdaniem jezeli urzadzenie nie jest wpiete na stale, tzn. uzywane np. z telefonem komorkowym, na 90% nie bedziesz tego uzywal poza sporadycznymi przypadkami. Mam w jednym aucie wpiety interfejs ELM, ale prawie nigdy go nie uzywam.
Dlatego lepsze jest cos, co ma wlasny wyswietlacz i jest zamontowane na stale. Wlasnie mam tak zamontowany Scangauge, ktory pokazyje najwazniejsze dla mnie parametry (temperature cieczy, napiecie, spalanie)
Scangauge to solidna technologia, uzytkuje go od 2007 roku, ale wada jest wlasnie wyswietlacz - pokazazuje za malo informacji. Drugim problemem, jest stosunkowa mala czestotliwosc probkowania sygnalu. Jezeli chcialbys nim sprawdzic szybkosc odpowiedzi sond lambda - to zapomnij.
W obu przypadkach (ELM i scangauge) urzadzenia traca czasem kontakt z ECU, co falszuje np. wyniki spalania. Nie wiem skad sie to bierze, bo sprawdzane na 4 samochodach i 2 urzadzeniami. Kiedys nawet wymienialem swojego scana na inny, bo myslelem ze to wina urzadzenia, ale z nowym bylo to samo. Jezeli masz ELMA na BT, dochodza czasem problemy z parowaniem.
Alternatywa do scangauge jest Ultra Gauge - http://www.ultra-gauge.com/ultragauge/, w dodatku sporo tanszy.
Jezeli juz ELM, to w polaczeniu z zainstalowanym na stale w desce tabletem 7 cala.
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...