Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra Złocisty Rydwan !! » Serwis Rydwanu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
  • przebieg 119 630 km
  • rocznik 2000
  • silnik 1.4 i
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 840 razy
Data wydarzenia: 05.07.2013
Serwis Rydwanu
Kategoria: serwis
Witam.

Z dniem dzisiejszym Astra doczekała się przeglądu sezonowego.
Auto trafiło do serwisu który się nią zajmuje już od 10 lat, mówiąc krótko wszyscy znają ją tam na "wylot"

Stan autka, został określony na bdb, nic mu nie dolega, można śmiało jeździć. Co ciekawe ostanie problemy z zapachem spalin w kabinie ustały samoistnie.
Brak luzów w zawieszeniu, najbardziej bałem się hamulców, byłem przygotowany na ich wymianę ale mechanik powiedział że 15 tkm jeszcze dadzą radę :) ( A pamiętajmy że tarcze są fabryczne i mają 13 lat) Tak więc zajmie się tym przyszły właściciel autka, gdyż na wiosnę 2014 Astra będzie szła "pod młotek" a ja będę szukał również Astry, lecz III generacji.
Olej (Castrol Edge 5W-40) + Filt oleju + Płyn hamulcowy + żarówka + świece = 236 zł
Robocizna 110 zł

Pozdrawiam.
Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: To była połowa lat 90' więc 192 KM w e30 to było naprawdę coś. Ale miałem trochę problemów z tym autem, takie już kupiłem, niby swap był robiony w DE jednak były problemy z elektryką, zawiechą i przeniesieniem napędu.
Mechanicy uważali iż koleś wymienił silnik bo poprzedni uległ spaleniu.
Jednak to było ciekawe doświadczenie, mimo wszystko trzymałem to auto trzy lata, potrafiło dać sporo frajdy.
Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: Widzę, że mamy podobny gust. :P Ja też uznaję tylko benzynowe silniki, z tym zastrzeżeniem, że muszą być opakowane nadwoziem typu hatchback. [zlosnik]
Dodano: 11 lat temu
Do giernal:
Mam jeszcze trochę czasu :)
Ale na bank Astra III będzie moim faworytem :) i cieszę się że podzielasz moje zdanie :)
Będę szukał 5d lub Kombiaka 1.6 16V lub 1.8 16 V bo współczesnym dieslom nie ufam ;(
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003:
Jak to mówią "Cicha woda asfalt zrywa":D
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Piszę całkiem serio! Dla mnie VW Golf i Opel Astra zawsze znajdują się na "liście marzeń" podczas poszukiwań auta. Przesiadając się z "Polówki" także "celowałem" w te dwa modele, ale się nie udało. ;)
Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: Co do wyglądu to wiem, pod tym względem zawsze miałem inne podejście. Jak kupiłem swoje pierwsze BMW e21 320 hartge to zmieniłem znaczki na 315. Wszyscy moi znajomi się dziwili. Ale jeszcze bardziej dziwili się Ci co chcieli przycwaniakować na światłach ;).
W drugim BMW zmieniłem znaczek z 323i na 316, to też był kozak, bo było to e30, ale silnik, skrzynie i hamulce miało od 325i e36. W tym zmieniłem nawet felgi, żeby tarcze hamulcowe nie rzucały się w oczy.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003:
Mi troszkę zależy na wyglądzie nie zaprzeczę.
Astra II ma to do siebie że to już dość przestarzały konstrukcyjnie samochód (a mój to dopiero), do tego wnętrze jest powiedzmy że bardzo średnio zmontowane i jeszcze jak by było mało brzydkie jak noc październikowa, to już bardziej podoba mi się wnętrze mojego auta. No i jeszcze nie do końca rozwiązane problemy z rudą, które w A III nie występują, kwestia bezpieczeństwa podczas kolizji itp
Czas pokarze co kupię, jeżeli znajdę inne ciekawe auto w dobrym stanie to może mi się Astra odwidzi ;)

Powodzenia w wyborze części, napisz jak już się zdecydujesz :)
Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: Nie mam ESP, co do Vacaro - zobaczę, ale wybór części do mojego auta jest nieco ograniczony. Na razie poważnie się zastanawiam nad tarczami firmy Zimmermann lub Ashika.
Co do Twojego wyboru auta, ja bym wybrał raczej Astrę II, ale dla mnie wygląd auta ma drugorzędne znaczenie ;).
Patrzę głównie pod kątem co mogę otrzymać za konkretne pieniądze, w przypadku Astry III trzeba zapłacić znacznie więcej niż za Astrę II w podobnym stanie z tym samym silnikiem.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: To że tylne są w gorszym stanie może być spowodowane działaniem ESP, jeżeli jeździsz dość dynamicznie i często się załącza.
Mechanik polecał mi Vacaro (Niemiecka firma), montuje je od dłuższego czasu i ponoć nigdy nie miał na nie reklamacji.
Dodano: 11 lat temu
Do giernal: Z tymi brawami to nie wiem czy ironicznie piszesz czy na serio ;D
Astra III mi się podoba, i wypytałem o nią mojego mechanika z serwisu który się w Oplach specjalizuje, i nie mieli do nich zastrzeżeń ;)
Ogólnie, na tym Oplu nigdy się tak na prawdę nie zawiedliśmy, zawsze dowiózł do celu.
Ale jeżeli masz jakieś inne auto do zaproponowania to pisz ;)
Nic nie przesądzam :)
Powiedział mi żebym się jeszcze nad octavią zastanowił bo ponoć jeszcze lepiej wykonane niż Astra III, ale one mi się po prostu nie podobają więc sobie chyba daruję :)
Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: Właśnie tez to słyszałem, dlatego mam problem. Z klockami to jeszcze pół biedy, gorzej z tarczami. Hamulce traktuje delikatnie, więc przebieg osiągnięty przez fabryczne tarcze jest dla mnie nie do zaakceptowania. Najdziwniejsze, że przednie tarcze są w lepszym stanie niż tylne.
Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: W Peugeocie też mam konfiguracja liter i cyfr obejmującą zarówno "O" i "0", więc znam ten ból. ;)

P.S. Za wybór przyszłego auta należą Ci się ogromne brawa. [up]
Dodano: 11 lat temu
Do giernal: Do niego jest jeszcze jedna kartka na której podpis jest ;)
I jak mam być szczery to przy obecnej wartości auta to mi różnicy nie robi, czy jest podpis czy go nie ma ;D
Co do numeru rejestracyjnego, to masz rację, powiedziałem im o błędzie.
Aczkolwiek bardzo często zdarza się taka pomyłka, nawet ostatnio w ASO tez się pomylili, że już nie wspomnę o parkingowych :D
Nauczyłem się z tym żyć :)
Można powiedzieć że to rarytas, rejestracja na której pierwszą cyfrą jest 0 :D
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003:
Tak to już jest w nowoczesnych wozidełkach. Wszystko obliczone na szybkie zużycie i zysk producenta...
Ojciec oddał C4 z stanem licznika 14 tyś na przegląd i na wykazie było że klocki przód zużyte w 25% a tył 20%, tarcze odpowiednio 15% i 10%
I jak to się ma do moich 120 tyś i dalej się nadają do używania ?
Odradzałbym Bosche, TRW, ATE i inne super znane renomowane marki, słyszałem o nich dużo złego, i ponoć jest na nie mnóstwo reklamacji.
Dodano: 11 lat temu
Ty wiesz, że z formalnego punktu widzenia ten pierwszy dokument jest nieważny, bo nie ma na nim podpisu?! Inna sprawa, że źle wpisano tam numer rejestracyjny twojego "Rydwanu". :P
Dodano: 11 lat temu
No proszę, a u mnie tarcze tylne 6 lat i już się do wymiany nadają i przy wymianie klocków trzeba będzie wymienić. Czyli wytrzymały tyle ile klocki. Teraz muszę się zastanowić jakiej firmy kupić ten zestaw. Na pewno nie będzie to zestaw Kia ;).
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Piątek upłyną na wymianie sprzęgła w naszym Peugeot 207 wbrew pozorom pracy jest co niemiara, czas jaki spędziłem w garażu wędrując kanał garaż i tak w kółko dał popalić, + cała ...
1 komentarz
Dodano: 7 dni temu, przez darek-k
wersja jak najbardziej mi pasuje, takiego szukałem i takiego w końcu znalazłem, taki dla mnie w sam raz, jest kilka tematów w nim do ogarnięcia, o tym wkrótce
14 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
tyle dni było potrzeba by przejechać 10 tys. km. Generalnie samochód jako taki może być, 150 KM daje sobie radę. Nic nie stuka, nic nie puka, skręca, hamuje, asystenci jazdy działają ...
17 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl