Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Lincoln Town Car Black Sabath » Przeróbka świateł







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Lincoln Town Car
  • przebieg 230 650 km
  • rocznik 2001
  • kupione używane w 2010
  • silnik 4.6 V8
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 5022 razy
Data wydarzenia: 23.03.2012
Przeróbka świateł
Kategoria: zmiany w aucie
Witajcie!!!!
W związku z wieloma pytaniami dotyczących przeróbki świateł w Sabacie piszę dziennik, bo pisać i za każdym razem i opisywać nie bardzo mi się chce. Jeden raz powinien załatwić sprawę:

Kiedy go nabyłem miał czerwone kierunki i pomarńczowe pzycje. W samochodach z USA tylne żarówki są dwuwłóknowe, które pełnią rolę pozycji, stopu i kierunku. Do pozycji służy jedno włókno a stop i kierunek są na jednym włóknie. Kiedy świeci światło stop i włączymy kierunkowskaz to przerywacz zaczyna błyskać stopem, a kiedy kierunek zostanie wyłączony znów włókno świeci jak zwykły stop. Długo kombinowałem nad rozwiązaniem, a nie dopuszczałem możliwości wstawiania pomarańczowych lampek w zderzak, czy coś w tym stylu.
Sabath w tlnych lampach ma po trzy żarówki: dwie w poziomie na dole i jedną na górze. Zasilanie górnej żarówki odciąłem całkowicie z myślą o kierunku, a dwie dolne pozostawiłem na stop i pozycje odcinając oczywiście sygnał z przerywacza kierunkowzkazów. Następnie polazłem na przód: pozycja i kierunek są w jednej pomarańczowej bańce żarówki- dwa włókna, ale z czterema pinami( tak samo jak tył). Musiałem jedynie miernikiem wyniuchać przewody kierunków, podłączyć do nich przewodzik i pociągnąć go przez czeluście samochodu w zakamarkach na sam tył do lampy podłączając go do wtyczki na górne gniazdo. Musiałem jedynie przerwać kabelek przy reflektorze i porobić złączki, żeby spokojnie w razie potrzeby zdemontować refletor. To samo zrobiłem z drugą stroną.
Przewody od świateł stopu z dolnych dwóch żarówek musiałem odciąć, bo by migało jakbym kierunek włączył. Sygał stopu na lampy zajumałem od trzeciego światła stopu. Kabelki poszły na lewą i prawą stronę (nie robiłem szeregowo, bo by się jedno wcześniej zapalało a drugie później) ale na dole lampy są dwie żarówki więc musiałem kabeleczek ładnie rozgałęzić i przylutować do odciętych wcześniej sygnałów z przerywacza- ale pewnie pamiętacie. Tak więc stop pozostał na swoim włóknie i nie koliduje z kierunkiem.To samo zrobiłem w drugiej lampie.
Przeciwmgielny spłodziłem w lampie. Wywierciłem w niej dziursko 10mm i włożyłem mocną, białą diodę. Zaprądziłem ją kabelkiem z pozycji puszczając go do kabiny, przerwałem włącznikiem/prztyczkiem i puściłem z powrotem do lampy kończąc go diodą.
Przeróbka pozycji i kierunków z przodu polegała jedynie na wymianie żarówek na diodowe dwukolorowe- z białą pozycją. A tą też trzeba umieć wsadzić w gniazdo, bo jak się pomyli piny to biała dioda pozycji będzie kierunkiem, a kierunek pozycją (kumacie nie?) Pomarańczowe obrysówki zostawiłem.
Pytacie pewnie jak kierunek w czerwonej lampie? Otóż zafasoliłem na tył pomarańczową żarówkę 30-diodową, która wali tak silnie, że przez czerwień szkła przebija się na pomarańczowo. Owszem jako dioda przyspieszyła troszkę emisje błysków, ale mi to nie przeszkadza i nic nie robiłem w tym....kierunku. W przypadku trzech żarówek 21W należałoby dać opornik co najmniej 50W na stronę.
Tylne diodówki dwupinowe kosztowały po 100zł, przednie czteropinowe po ok 60zł(robione na zamówienie) na całość poszło mi ok 25 metrów kabla, miałem na tym patencie kontrolę, która skończyła się niczym. Oczywiście tylne kierunki są nieco mniej widoczne w pełnym letnim słońcu, ale wszystko zależy od grubości i karbowania szkła lampy i odbłyśnika!!!!!

Dysponuję tylko takimi fotkami z momentu roboty. Nie mam fotek jak to wszystko jest poukładane.
Pozdro!!!
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: A widzsz.... Teraz jak będę mieniał gniazdko, to asekuracyjnie się wygolę
Dodano: 12 lat temu
Do Qchar: A dzięki kolego, dzięki!!!
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer: A to, że dałem radę to się cieszę jak cholera
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp:
A o tym nie wiedziałem [hihi].
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer: Elektryka prąd nie tyka tylko włosy łonowe ma proste [smiech2]
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Ja Ci pomogę [up] damy radę :)
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks:
Ale... Dałeś radę i to jest najważniejsze :).
Dodano: 12 lat temu
Do FranzMaurer: Ta... po tym egzaminie światła przerobię w każdym amerykańcu. Ale nie nie daj Bóg żadnej innej elektryki. Z całej reszty jestam noga. bez kitu.
Dodano: 12 lat temu
Teraz to jesteś Fachura - Elektryka prąd nie tyka ;).
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Pustaki [smiech2] i grzechoczą [hihi]
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: Waży... jak nie więcej. Może pospali chłopaki
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Ale roboty. Pół auta wybebeszyłeś. Przez te dodatkowe kable jest teraz ze dwa kilo cięższy ;-) No i dziennik dnia zgarnąłeś. To chyba jakieś niedopatrzenie adminów [smiech2]
Dodano: 12 lat temu
To miałeś z tym sporo roboty ! Efekt [up]
Pozdrawiam
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: chamów i alkoholików
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Ja tam lubię sobie z lutownicą pohulać!!!
Dodano: 12 lat temu
Do panda05: plastiki to pryszcz, patyczki od czupa-czups fajnie w reakcję z niektórymi plastikami. Ale jak pomyślę o tej cholernej cynie....to *^+@1*'"/>}={
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: plastiki mówisz hihi też trzeba umieć[rotfl]
Dodano: 12 lat temu
Do kurcok: Daj spokój, nie jest tak źle. Śmierć chamów tak szybko nie zabiera. Więc.. Trza żyć
Dodano: 12 lat temu
Do Soldo: dzięki
Dodano: 12 lat temu
Do panda05: Jak babcię kocham. NIe żartuję. Cholerna cyna i kalafonia. Kolegę wziąłem do lutowania. Lutownicą dobrze mi się lutuje plastiki
Dodano: 12 lat temu
Dobra robota! :)
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: To tak mało mi dajesz żywota" alt=""/>
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Z ;lutowaniem miałeś problem no nie żartuj????
Dodano: 12 lat temu
Do panda05: dzięki:)
Dodano: 12 lat temu
Do kurcok: dzięki. Ledy Ciebie przeżyją!!!!
Dodano: 12 lat temu
Właśnie dojrzałem,gratuluję wyróżnienia majster[puchar]Pozdrawiam" alt=""/>
Dodano: 12 lat temu
Dziennik dnia Ci się trafił Gratulacje Sajeks!!![puchar]
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: Myślałem sobie ledami walnąć cały środek auta.tylko pytanie jak długo wytrzymają[niewiem]
Dodano: 12 lat temu
Do kurcok: no, to dioda FLEX robi taką robotę.
Dodano: 12 lat temu
Teraz to jarzą świetnie[up]aż na niebiesko[totalszok]
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez powerTGS440
Renault Megane III 1.5DCI 95PS 6-gear MANUAL Ogólnie, w ten długi weekend przejechałem 903km, średnie spalanie 4.2litra (nie korzystałem z klimy), trasa ekspresowa S3 (tylko 30km na ...
Dodano: 3 godziny temu, przez powerTGS440
Właśnie minęło 9 miesięcy od kupna P208, przejechane w tym czasie 10.000km, było by więcej, ale od czasu kiedy pojawiła się Meganka to autko jeździ trochę mniej i bliżej, trasy nie ...
Dodano: 3 dni temu, przez darek-k
zdjęcie wykonane jeszcze u poprzedniego właściciela super autko jak na tylko Peugeota 207
4 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl