Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Kia Ceed SW Rodzinna Limuzyna » Podsumowanie roku







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Kia Ceed
  • przebieg 20 386 km
  • rocznik 2009
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.6 DOHC CVVT
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 999 razy
Data wydarzenia: 21.05.2011
Podsumowanie roku
Kategoria: inne
Dokładnie rok temu - 21-go maja 2010 r. odebraliśmy naszego cee'da z salonu. Jak ten czas leci... A jak lecą kilometry... ;) W tym czasie zrobiliśmy troszkę ponad 20 tys. km.

Awaryjność
Nic się nie zepsuło. Na pierwszym przeglądzie przeprowadzili akcję serwisową polegającą na wymianie zaślepek w reflektorach. Nie wiem po co to ale poinformowano mnie, że wymienili. Niektórzy właściciele cee'dów skarżyli się na parowanie lamp - u mnie to nie występowało. Może to z tego powodu ta akcja. Umówiony jestem na zmianę softu radia, bo od nowości nie działa podgłaśnianie radia wraz z zwiększającą się prędkością. Mając suwak głośności na kierownicy pod palcem nie przeszkadzało mi to i zgłosiłem dopiero na pierwszym przeglądzie.
Czasami pojawi się świerszcz pod deską rozdzielczą, czasami coś skrzypnie w zawieszeniu z tyłu przejeżdżając przez "leżącego policjanta". Na razie są to sporadyczne odgłosy. W przeciwieństwie np. do Octavii mojego szefa - gdyby cee'd mi tak skrzypiał to bym oszalał. Może u szefa to wina kratki?

Co mi przeszkadza
Jak dla mnie to "cyd" ma za twarde zawieszenie.
Brakuje mi turbo, bo zrzucanie biegu przed przyśpieszaniem idzie mi opornie. I nie lubię głośnych wysokich obrotów. Więc kijanka generalnie się toczy, tzn. majestatycznie przemierza nasze ulice :) Ale jak trzeba to przycisnę ją do 3500 obr (wow) chociaż maksymalny moment, to ona osiąga przy 4200 obr. Chyba nie udało nam się jej tak wykręcić. ;)

Co mi się podoba
KIA oferuje bardzo fajne, ładnie wyglądające, duże, dobrze wyposażone auta za nieduże pieniądze (w porównaniu z konkurencją bardziej "renomowanych" marek).
Auto jest bardzo pakowne i dobrze wyposażone w systemy bezpieczeństwa na czym nam zależało (5* EuroNCAP, ABS, ESP, poduszki, kurtyny). Właściwie brakuje tylko aktywnych zagłówków.
Z przodu i z tyłu jest dużo miejsca. Kombi ma również pojemny bagażnik do którego wrzucamy wózek i całą masę "niezbędnych" bambetli.
Chociaż spalanie katalogowe jest nie do osiągnięcia, to i tak jestem zadowolony ze spalania. Po roku średnie spalanie wyszło 7,29 ltr (wg autocentrum) i 7,24 ltr (wg motostat). Ostatnio się te notowania rozjechały, bo jeszcze niedawno oba serwisy pokazywały takie samo spalanie.

Podsumowanie kosztowe
Paliwo 55%, pozostałe 39%, serwis 6%.
albo wg motostat
Paliwo 59%, ubezpieczenie 18%, akcesoria 8%, przegląd 4,44%.
Serwis to przede wszystkim przegląd ASO (usługa, koszt oleju).
Koszt paliwowy (Pb) na 1 km: 0,34 zł
Koszt serwisowy na 1 km: 0,03 zł
Koszt ogólny na 1 km: 0,69 zł
Średni koszt na miesiąc: 938 zł (ta wartość lubi "skakać").
Dodano: 13 lat temu
Kolejnych lat szczęśliwego użytkowania Kijanki :) i wielu km razem ;)
Dodano: 13 lat temu
Oby kolejny rok użytkowania był równie udany :)
Dodano: 13 lat temu
Do Resident:
Ja koniecznie chciałem benzynę turbo, chociaż strasznie byłem napalony na tego Pro_cee'da... Diesla, głównie ze względu na DPF, panicznie się boję.
Niedługo do oferty Kia ma trafić silnik którego mi wówczas brakowało, czyli właśnie turbobenzyna, jednak ja się jej nie doczekałem...

Turbo ma oczywiście również swoje minusy, i jestem tego świadom - po prostu turbo wymaga szczególnego traktowania.
Ostatnio jak zajechałem na spota awc, to koledzy dziwili się czemu zostawiłem włączony silnik i wysiadłem z auta - a ja chłodziłem turbinę :-)
W mieście, podczas codziennej jazdy, takie specjalne traktowanie może być jednak trochę uciążliwe, i pod tym względem lepiej spisują się jednostki wolnossące. I dlatego też swoje stare auto z wolnossącym motorem zostawiłem sobie do jazdy codziennej po mieście, a nowe z turbiną jest na trasy.
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: Z jednej strony brakuje turbo, z drugiej strony zrezygnowaliśmy z diesla... bo mają turbo, DPF, koło dwumasowe... Wybór nie jest prosty. Z jednej strony kop turbo, z drugiej bardziej skomplikowana, droższa i potencjalnie bardziej awaryjna instalacja.
Dodano: 13 lat temu
Ładne podsumowanie Oby dalej dawał tyle frajdy z jazdy;)
Dodano: 13 lat temu
Cóż... pozostaje życzyć kolejnych lat bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy.;)
Dodano: 13 lat temu
Dalszej satysfakcji!
Dodano: 13 lat temu
Czyli całość zdecydowanie na plus - a to jest najważniejsze :-)

Napisałeś, że brakuje Ci turbo, a ja właśnie głównie przez brak silnika benzynowego turbo, swego czasu zrezygnowałem z zakupu Pro_cee'da...
Dodano: 13 lat temu
nic tylko lać...do zbiornika,oczywiście..;-}
Dodano: 13 lat temu
Podsumowanie jak najbardziej pozytywne, wózek cieszy Właściciela :).
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl