Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Superb Brojler » Po pierwszych 5 tysiącach







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Superb
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2323 razy
Data wydarzenia: 02.02.2014
Po pierwszych 5 tysiącach
Kategoria: obserwacja
5 tysięcy powinno wystarczyć żeby zacząć myśleć o pierwszej ogólnej ocenie auta. Generalnie jest w miarę OK, wiedziałem czego się spodziewać. Spalanie jest niezłe, po dotarciu silnika rzeczywiście się zmniejszyło.
Co jest fajne w aucie (w tej konfiguracji):
- duuużo miejsca w ogóle i jeszcze więcej na tylnej kanapie (z tym, że kanapa mogła by być odrobinę szersza)
- fajnie zestopniowana skrzynia biegów, niestety wybierak nie jest jakoś super prezyzyjny, szczególnie pozycja 1 i R
- niezła dynamika silnika (szczególnie po wzmocnieniu boxem)
- po włączeniu XDS auto stało się neutralne w skretach (wcześniej mocno podsterowne)
- podwójna wysuwana podłoga (co prawda wysuwana to mocne słowo - spodziewałem się takiego wysuwania jak w jak np w s-maxie albo e-klasse, niestety tutaj to trochę "ficzer" zrobiony na siłę) daję płaską podłogę i można trzymać pod podłogą śmietnik który zwykle wozi sie w bagażniku (przydatne dla tych co mają koło zapasowe, które z lewarkiem ściśle wypełnia wnękę)
- fajny system mocowania bagażu (szkoda tylko, że nie ma miejsca gdzie przyczepić zdjętą roletkę) i sporo miejsca w schowkach (zamykanych) z tyłu nadkoli
- grzana przednia szyba i dysze spryskiwaczy (szkoda, że jeszcze nikt nie wpadł na grzane i spryskiwane boczne okna:) )
- grzane fotele i kanapa
- niezłe nagłośnienie z sound systemem (choć jak zawsze mogło by być lepsze)
- szczerze mówiąc spodziewałem się gorszej kierownicy (tutaj kiepska jest tylko obsluga klawiszy i ich wykonanie) dosć gruba i niezła skóra (w wesji 3 ramiennej)
- światła bi-xenonowe, ledowe do jazdy dziennej i ledowe tylne
- sporo schowków - szczególnie fajny na niezbędna makulaturę i drobiazgi pod siedzeniem pasażera - mocno odciąża główny schowek (choć jak zawsze mogło by być więcej schowków)
Co denerwuje:
- fortepianowo błyszczący plastik na radiu i w paru miejscach konsoli - strasznie szybko łapie kurz
- jakoś przekombinowany układ paliwowy i mały tylko 60 litrowy zbiornik, rezerwa się zapala w teorii przy 9 litrach, w praktyce jest to jakieś 10-11 litrow. Wskażnik spalania i średniego spalania zaniża o jakieś 15%, co jest do skorygowania w adaptacji przyrządów, wskaźnik zasięgu na rezerwie mocno zaniża tak na oko przy prognozowanym dystansie 0 myślę, że spokojnie na 0 można przejechać jeszcze 60-100 kilometrów. W skutek tego zasięg auta od pełnego do lampki rezerwy to tylko 800-900km, potem szybkie odliczanie komputera do zera i rosyjska ruletka na zerze z liczeniem w pamięci na podstawie średniego spalania (daje +5 do percepcji);)
- trochę za wąska tylna kanapa i ten nieszczęsny duży tunel środkowy (po co mi tunel? - nie mam napędu na wszystkie koła) w praktyce 2 osoby na tylnej kanapie mają superwygodnie, niestety w przypadku trzech pasażerów na niej środkowy będzie poszkodowany z miejscem na nogi i możliwe, że wszyscy będą lekko ściśnięci:)
- fajna jest elektryczna klapa bagażnika ale nie w momencie jak się chce przewieźć np materac, który z normalna klapą by się lekko dopchnelo klapą:)
- przyciski programowania i regulacji siedzenia kierowcy łatwo wcisnąć przy wysiadaniu
- trudno przyzwyczaić się do obsługi przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy (plastiki guzikow też są lekko z tandetnego plastiku)
- po złożeniu tynych siedzeń w celu siedziska muszą nieszczęśliwie sterczeć do góry... - taka spuścizna po passacie B6:) to nawet jakby mieć zwijane na płasko siedzenie pasażera LHD jak z Octavii 3 to poduszki z drutami będą nieszczęśliwie sterczeć ku niebu
- schowki w drzwiach kierowcy za małe, butelka nie wchodzi (B6 legacy:) )
- start/stop generalnie jest OK (wymaga trochę innej taktyki przy stawaniu na światłach - szybki dojazd z hamowaniem silnikiem, zatrzymanie, luz i wysprzeglenie - żadnego ślimaczego dojeżdzania - bo się po prostu nie opłaca:) ) czasem tylko jest upi erdliwy i trudno zgadnąć czy tym razem się silnik wyłaczy czy nie, czasem nawet przy zimnym silniku (ani temperatura oleju ani wody nie zaczęła jeszcze nic pokazywać) ale pełnym akumulatorze system potrafi wyłączyć silnik
Ostatnia aktualizacja: 06.06.2014 08:10:26
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Serio to doceniam:)
Dodano: 10 lat temu
Atuty sa a największy to cena.
Ważne jest równiez to że auto nie kłuje w oczy, naprawi je kazdy mechanik i znacznie taniej niż BMW czy Subaru.
dla mnie to nie Audi A6 dla ubogich ale dla rozsądnych, bo 150 tys zł za skodę a około 220 tys zł za Audi A6 to można dodatkowy nowy samochód kupić za różnice w cenie i to kompaktowy "na wypasie"
Dodano: 10 lat temu
Do Raphael: fotel pasazera jest odchylany do tyłu (ale nie daje to płaskiej podłogi) ale w teorii powinien pasowac skladany LHD fotel z Octavii 3 taki jak ten niestety wtedy też żeby złożyć podłogę na płasko będą odstawały siedziska tylnej kanapy;)
Co do "pojemności" zbiornika to podobno "ten typ tak ma":)
Dodano: 10 lat temu
Z tą rezerwą to faktycznie trochę mało fajnie. Ale ogólnie widać, że auto się podoba i sprawuje, a o to przecież chodziło. Czy fotel pasażera z przodu jest może składany, żeby można było przewieźć jakieś długie rzeczy?
Dodano: 10 lat temu
Do misiel_budyta: w benzynowej Astrze miałeś o tyle prościej, że jak się przeliczyłeś to po dolaniu pewnie nic się nie stało (no może poza słynnym legendarnym szlamem spłukanym z dna zbiornika - silnik zakasłałby kilka razy i by wystartował), niestety w nowoczesnym dieslu nie ma tak dobrze, takie ćwiczenie może się skończyć unieruchomieniem auta i koniecznością odpowietrzania systemu paliwowego. Swoją drogą możliwe, że okamujący wskaźnik zasięgu jest właśnie dla tego, żeby nie było często takich problemów:)
Dodano: 10 lat temu
Do kstilger: Miałem podobnie w astrze 2 kontrolka od rezerwy się zapalała i jak się podjechało od razu na stacje to wchodziło 40-42 litry a zbiornik 52 litrowy. Na początku denerwujące potem wiedziałem że na rezerwie mogę zrobić jeszcze ponad 100km i wtedy wchodziło 46-50 litrów.
Dodano: 10 lat temu
Do misiel_budyta: Sam zbiornik niewiele większy jak w kompakcie to można znieść jeszcze (zresztą widziały gały co brały) jednak dużo bardziej denerwująca jest kontrolka rezerwy przy prawie 20% zbiornika i nierealne obliczanie zasięgu. Co z tego, ze jest w baku 5-7 litrów i pewnie litr lub trochę więcej w systemie paliwowym, skoro nie wiadomo ile dokładnie (jak nie wiadomo ile jest/na ile starczy to tak jakby ich nie było)
Dodano: 10 lat temu
Faktycznie denerwujące są niedomagania, ale zauważ, jakie mocne atuty ma Twój bojler.
Dodano: 10 lat temu
Przesadzasz z tym zasięgiem 900 km to mało? W BMW w trasie da sie też zrobić koło 900 ale w trybie mieszanym często mniej niż 700.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
72 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl