Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Focus 1.6 TDCi TREND DPF 109KM "Foka GT"
»
Pierwszy serwis
Wpis w blogu auta
Ford Focus
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 707 razy
Data wydarzenia: 24.05.2016
Pierwszy serwis
Kategoria: serwis
Generalnie miała zostać zrobiona klasyka rorząd + filtry + olej i ekstra uszczelniacze wtrysków, które zostały wkalkulowane w zakup i sprawa była mi dobrze znana. Pierwsze jaja wyszły po demontażu wszystkiego z górnej pokrywy silnika. Wtryski z uwagi, że nie wyglądały idealnie zostały oddane do zakładu diagnostycznego. Okazało się, ze nie wszystkie spełniają swoje wyśrubowane normy pracy i wymagają wymiany tego i owego 3 szt. przeszły I etap regeneracji wstępnej, po czym odżyły (3x150zł). Wtrysk nr 4 pełną regenrację z wymianą końcówki BOSCH na nową (350 zł) - łącznie z rabatem po znajomości 750 zł.
Reszta poszła zgodnie z planem. Zestaw rozrządu GATES, komplet usczelek, pasek klinowy itp.itd.(szczegóły w dzienniku jeśli ktoś jest zaintersowany).
Teraz mała ciekawostka. Przed serwisem zdążyłem zrobić pierwszy 1000km. Pojawiało się dziwne szarpanie przy dłuższej jeździe z prędkościami powyżej 120km/h które samoczynie ustępowało po kilku minutach. Pojawiło się podejrzenie, że DPF może kończyć swój żywot. Oczywiście na kompie był odpwiedni błąd (czestotliwosc regeneracji DPF). Po serwisie błąd znikł i póki co testuje co będzie. Na S6 staram się trzymać 140-150km/h i dziś było ok. Wiele osób wycina od razu DPF, a później się okazje, ze to wcale nie była przyczna. Jest możliwość, że powyższe powodowały jednak wtryski. Mam nadzieję, że może ojaw nie wróci już i przez jakiś czas będzie dobrze (bo zepsuć to się może wszystko i zawsze, a im nowsze auto tym więcej-->z tym trzeba się liczyć).
Z uwagi na powyższe, nie wymniałem jeszcze oleju, bo czekamy na wynik, żeby w przypadku problemu z DPF nie zmieniać go drugi raz na darmo.
Został jeszcze jeden bład do uporania "przeładowanie turbo". Stosowne testy odbędą się na początku czerwca. W tej chwili jest typowany jeden elektrozawór i drobna nieszczelność w turbiny (widoczne lekkie okopcenie).
Jeśli, ktoś miał podobne objawy i udało mi się wszystko rozwiązać niech da znać. Tymczasem szerokości Panowie i Panie.
Ostatnia aktualizacja: 28.06.2016 10:39:58
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Kurcze, nie myślałem, że to normalka, takie wysiadanie gumek
Na 55.000 km, które zostało zrobione Cytryną, tylko raz był robiony ten zabieg? ale to chyba dobrze, nie?
W Cytrynie były też jakieś przedmuchy przy turbinie, ale w serwisie wymienili jakieś oringi, czy coś takiego (koszt części 10 zeta) i jest teraz OK. Sama wymiana była zdecydowanie droższa niż części.
Nooooo a wtrysk to trzeba mieć dobry, bo inaczej powiedzą, że się starzejesz