Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Tejlor » Kupujemy kompakta GTI







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Tejlor
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 974 razy
Data wydarzenia: 26.08.2016
Kupujemy kompakta GTI
Kategoria: zmiany w aucie
Witam,

Już od jakiegoś czasu, a bardziej dokładnie od lutego tego roku, mam w planach zastąpienie swojego GP czymś nowszym i szybszym. Zainteresowałem się samochodami kompaktowymi klasy GTI, o mocy ok. 200 KM.

Z racji tego, że GP jest dosyć dobrze wyposażone, kupno samochodu 5-6 letniego nie przyniesie pod tym względem dużych zmian. Kupno nowszego samochodu używanego tej klasy jest praktycznie nierealne. Ofert jest znikoma liczba. Nowe samochody są na zachodzie droższe, więc sprowadzanie 2-3 letnich się nie opłaca, chyba że w cenie złomu. Za przykład niech posłuży to ogłoszenie:
http://otomoto.pl/oferta/kia-ceed-oplac-najbogatsza-wersja-gt-1-wlascic-14-tys-km-gwarancja-serwisowa-ID6ynoml.html#788c7cef76
Wisi już co najmniej 2 miesiące. Gdyby był w porządku, czekałby na nowego właściciela góra 3 dni.
Podsumowując, będzie to samochód nowy lub prawie nowy. Jeżeli znajdę taki używany u dealera lub osoby prywatnej to pewnie wezmę go pod uwagę.
Co do sposobu finansowania, rozważam leasing z niską wartością końcową, abym mógł go w całosci zamortyzować w firmie, a później nie płacić podatków przy sprzedaży. Najpierw jednak muszę wysłuchać dokładnych ofert u dealerów.

Aby nic nie przeoczyć, do porównania wziąłem wszystkie aktualnie obecne modele, poza segmentem premium. Po dokładnym researchu zostały 3 (kolejność losowa):
- Seat Leon FR 180 KM
- Reanult Megane GT 205 KM
- Kia Ceed GT 204 KM

A teraz w kilku słowach, które wyleciały i dlaczego (posortowane od tych, które utrzymywały się najdłużej):
- Peugeot 308 GT 205 KM: nie podoba mi się wnętrze z małą kierownicą, aluminiową gałką zmiany biegów i biedną konsolą centralną
- Ford Focus Titanium 180 KM: wcale nie jest taki tani, trzeba go doposażyć, osiągi wyraźnie słabsze niż u konkurencji
- Hyundai i30 turbo 186 KM: cenowo zbliżony do Ceeda, a brzydszy
- Opel Astra 1.6 Turbo 200 KM: zbyt zwyczajny, nie różni się niczym od normalnych wersji, z zewnątrz większy od konkurencji
- Nissan Pulsar 1.6 190 KM: reszta samochodu nie nadąża za silnikiem
- Mazda 3 2.5 185 KM: nie różni się niczym od normalnych wersji, silnik wolnossący ma gorszą elastyczność, drogi
- Skoda Octavia: jaki z niego hot-hatch, skoro nawet nie hatch, za duży
- VW Golf GTI: cena prawie jak za Leoan Cuprę, nie jestem fanem VW

Na targach w Paryżu Hyundai ma zaprezentować nowego i30, więc być może jeszcze on dojdzie do wybranej trójcy.

Na zdjęciach załączyłem porównanie wybranych 3 modeli. Może się komuś przyda. Dane pochodzą z czasopism motoryzacyjnych, publikacji w Internecie, cenników oraz instrukcji obsługi. Ceny mogą być nieaktualne - Seat bardzo miesza z promocjami.

Na jesień planuję wybrać się do dealerów na jazdy próbne i pogawędkę w celu rozwiania wszelkich wątpliwości. Gdybym miał teraz powiedzieć, który ostatecznie wybieram, to jest to bardzo trudne. Każdy ma różne wady i zalety. Pewnie zadecydują wrażenia z jazdy i ostateczna oferta (czyt. cena). Może trafi się jakaś fajna promocja na wyprzedaży rocznika. Tak czy inaczej, na wiosnę już powinien stać w moim garażu.

Chętnie wysłucham wszelkich uwag i porad.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: ciężko zaparkować ale jazda tysiąc kilometrów do przodu takim krążownikiem to musi być przyjemność... pozdrowienia i szerokości Arku dla Ciebie a Tejlorowi, żeby był zadowolony z zabaweczki :-)
Dodano: 7 lat temu
Do oshalom07: To pierwsze juz mam ;)
Na wypady autostradowe marzyłbym o Supebie z takim silnikiem jak mam i chyba mógłby byc z DSG. Ale z takim wypasem jak mam w Golfie zapewne kosztowałby 180 tys. zł. To chore.
A na co dzień to nie wiem na co mi taki ponad 5 metrowy klamot, hhe, do pastowania jak 2 golfy
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: Gratuluję i szerokości.
Dodano: 7 lat temu
Do oshalom07: Wszystko wskazuje na to, że to marzenie się spełni.
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor:
No tak, każdy lubi co innego i dobrze, bo nie jest nudno na drodze.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: W sumie marzenie każdego fana motoryzacji: małe zwinne z mocnym silnikiem na co dzień + duże komfortowe na dłuższe wyjazdy.... Pomarzyć zawsze można. Pozdrowienia.
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: Nie spieszę się. Nie kupię wcześniej niż na początku przyszłego roku.
Nie lubię dużych samochodów. Kompaktem jeździłem nad morze na 2 tygodnie nie raz i da się. Jakbym miał trójkę dzieci, to wtedy był myślał o czymś większym.
Dodano: 7 lat temu
Do oshalom07: No prawda. Kompakt to na 2 osoby i wakacje w dwojke
Ale wakacje sa raz czy dwa w roku.
Na codzień jezdzi sie samemu.
Nie kazdy potrzebuje tak wielkiego auta jak Superb
Dodano: 7 lat temu
I jak tam, na coś się już zdecydowałeś? :)
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Arku. Wsiądź z rodziną do Superba i jedź do CHorwacji na wakacje, zapakuj rodzinę, bagaże i w drogę. Zrób to samo z autem klasy kompakt. Objeżdżaj sobie swoim silnym golfem słabego Superba ile razy chcesz. Z jednego auta wysiadasz wypoczęty z drugiego ledwo wysiadasz. Ile miejsca na nogi masz w golfie a ile w... eh szkoda pisać. Ale i tak jesteś krUlem serwisu jak widzę i czytam.
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: tyle z w Megance masz cos czego nie maja inni tzn 4 koła skretne ;) a to powoduje że auto w zarety wchodzi jak noż w masło ;) ale fakt gdyby zostawili stary 2l silnik turbo to by było lepiej ;)
Dodano: 7 lat temu
Dobra dobra ale do rzeczy: ktory ciepły hatch najlepszy? :)
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: wiele podzespołów, m. in. silnik 1.9 SDI, sporo technologii - VW konkretnie zmodernizował całkiem niezłą Favorit, która wielu słabych punktów oprócz perforacji nadwozia, liczby drobnych usterek i "pierwotnego" silnika 1.3 nie miała...
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: Felicia zalicza się do Szkód?
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: ja też nie, ale Skodowe klocki są bardzo podobne...
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor:
A ja nie tylko doskonale rozumiem sens zakupu mocnego kompakta, ale też popieram Twój wybór tych trzech faworytów. Zrobiłeś przegląd rynku, wybrałeś to co podoba Ci się najbardziej, i tego się trzymaj. Kupujesz auto dla siebie, i to Ciebie ma cieszyć :-)
Możesz mieć jednak problem odbycia jazd próbnych tymi samochodami z tymi silnikami - większość dealerów raczej nie będzie miała tych aut do jazd próbnych...
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: Nie bardzo. Nigdy nie miałem Golfa więc mogę o nim powiedzieć tyle co Ty.
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger: Ciężko poprawić coś idealnego ;) (przeciwnicy Golfa teraz kipią :) ) heh
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: nic sie nie zmienil;)
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger: Według Autobilda, lift Golfa ma być z końcem 2016r. - zmiany kosmetyczne. Nowy Golf od 2019r.





Dodano: 7 lat temu
Do jaworznianin: 300koni to ma chyba R a to poziom cen o 50tysiecy wyzszy. W tej klasie superhatchow moim zdaniem najbardziej w tym momencie wypada Focus RS (jezdziłem! niestety ford nie wyrabia sie z produkcja i zapisy na rok do przodu - jak za poprzedniego systemu). Poza tym wydaje mi się, że Golf będzie na samym starcie stary, wydaje mi się, że niedługo będzie kolejna generacja/FL.
Dodano: 7 lat temu
Pomyslalbym nad dodaniem do listy Focusa ST, myslę, że wyjdzie korzystnej niż doposażony Titanium.
Dodano: 7 lat temu
Faktycznie Fiesta to nie ten segment w takim razie pomimo tego że nie masz. Przekonania do VW idz sobie do ich salonu i. Karnij się 300 konnym golfem gti nie będziesz chciał z niego wysiąść (ja tak. Miałem)
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: reklama, reklama...
Dodano: 7 lat temu
Do MaArek77: Zgadzam się z każdym zdaniem z Twojego ostatniego wpisu. A baki wszystkie mają podobne.
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: Ale jest limitowany i może skopać zad nie jednej beemce
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: Dla mnie limitowane wersje nawet Golfa są ciekawe. Moja T4 to ktoś by powiedział "Transporter" a to w ogóle całkiem inne auto.
Dodano: 7 lat temu
Do oshalom07: nie kazdy potrzebuje 5 metrowa limuzyne.
A niedoposazony Superb ze slabszym motorem szybko sie znudzi i nie da frajdy z jazdy.
Ja mam zwrotny kompakt i objezdza kazdego Superba (oprocz najmocniejszego).
W Superbie zavtaki eypas jak mam musialbym doplacic majatek.

A koszty utrzymania w nowym aucie sa znikome. Ubezpueczenie AC zalezy tylkobod ceny a nie gabarytu.
Glowne wydatki to paliwo. A filtry i oleje czy klocki do wersji 200 konnej sa tylko troche drozsze jak do 125 konnej

Dodano: 7 lat temu
Do oshalom07: Nie ma co ludzi na siłę uszczęśliwiać - kolega wskazał swój "target".
Dodano: 7 lat temu
Superb w najtańszej wersji. Super komfort dużo miejsca w środku, ładny wygląd .
Zamiast twardego małego autka, któe i tak Ci się znudzi. Mysl do przodu. No chyba że rodzinne auto już masz i chcesz zaszaleć kupując ciasne i drogie w utrzymaniu GTI.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl